O3 voorloper herkent Apple niet

valderrama

Senior Member
Ik heb vandaag mijn oude leaseauto ingeleverd en als voorloper een Skoda Octavia Combi meegekregen. Het betreft een 1.6TDI 81kW Greenline Businessline Combi. Kan ik alvast een beetje wennen aan het rijgedrag en de ruimte zullen we maar zeggen, want qua uitrusting is de voorloper een heel stuk minder dan wat ik daadwerkelijk besteld heb.

Nu zit er in de voorloper een Amundsen met een USB en Aux aansluiting. Van de O3 die ik een tijdje geleden had meegekregen om proef te rijden weet ik dat ik hier 'gewoon' mijn iPod classic kon aansluiten op de USB ingang en daarmee had ik volledige iPod controle via het autosysteem, inclusief playlists en dergelijke.

Nu had ik in de voorloper de iPod classic en ook een iPhone 6 als test aangesloten op de USB aansluiting maar in beide gevallen wordt er geen iPod op de USB aansluiting herkend...

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan zou kunnen doen? Firmware update?
 

Rick

Senior Member
Dat probleem heb je in je nieuwe auto iig niet, want de Columbus herkent je telefoon prima. Amundsen geen idee...
 

AndreM

Forumguru
De Amundsen heeft geen Apple connectie en de muziek via je telefoon kan je horen door media op Bluetooth te zetten!
 

valderrama

Senior Member
De aux zal wel werken ja, maar daar is de geluidskwaliteit van een andere orde... en dan kan ik de iPod alsnog niet via het stuur of de Amundsen bedienen. Het is dus 'noodzakelijk' dat de USB aansluiting de iPod gewoon gaat herkennen.
 

AndreM

Forumguru
Gaat niet werken, ik begreep dat het wel mogelijk is in modeljaar 2016.
Die van mij is van 2014 daarom heb ik gekozen voor een Sd kaart van 32 Gb.
Werkt ook super hoor, geen geklier met aansluiten als je instapt.
Gewoon op media drukken en je genoeg muziek.
 
Laatst bewerkt:

valderrama

Senior Member
Wat een super raar gegeven... De oude MDI aansluiting er uit halen en dan vervangen voor een verminkte USB variant, anno 2014? Terwijl Apple een aardig grote speler is in de markt...

Zou er ondertussen geen firmware update zijn die de ondersteuning toe voegt?
 

AndreM

Forumguru
Kan nog gekker! :fool:

Ik kon kiezen uit een Seat Leon ST of de Skoda O3 combi.
Als ik de Seat had genomen kon ik voor 45 euro een verloopkabeltje bij krijgen waarop je elke Pad, Piet, Pot of Phone kan aansluiten.
Het is dezelfde navi als die van Skoda, alleen zit er in het handschoenenkastje nog een extra aansluiting voor alles waar een I voor staat.

En de Pad, Piet, Pot of Phone kan je dan gewoon bedienen vanaf het stuur!
 

Joske

Forumguru
Gaat niet werken, ik begreep dat het wel mogelijk is in modeljaar 2016.
Die van mij is van 2014 daarom heb ik gekozen voor een Sd kaart van 32 Gb.
Werkt ook super hoor, geen geklier met aansluiten als je instapt.
Gewoon op media drukken en je genoeg muziek.
kleine correctie ;)

vanaf MY2015 is er standaard Apple-connectivity op de O3. MY2014 had dit nog niet en moest je de extra Mitsumi (ofzoiet) aansluiting bij bestellen bij de wagen.
 

valderrama

Senior Member
Dan vrees ik dat deze voorloper een MY2014 geval is. Heb op de Skoda site ook alleen maar een kaart update gevonden die ik vandaag eens ga installeren, maar niks ten behoeve van de firmware.

En dan zal ik toch maar voor een flinke SD kaart moeten gaan wil ik alle muziek bij me hebben wanneer ik over een paar weken op vakantie ga met de auto. Moet ik alleen nog uitvogelen of ik eenvoudig de playlists en de album art vanuit mijn iTunes bibliotheek mee kan krijgen op de SD kaart op een manier waarop de Amundsen er nog wat van kan maken...
 
Bovenaan Onderaan