[O3] Schoonmaken binnenbekleding

Biggy9

Nieuw lid
Hello!

Na een 2000km achter de kiezen te hebben tijdens de vakantie merkte ik wat vlekken op aan de onderkant van het dak. Interieur dus. Kinds met vuile handen dus... :/

Met welk product kan ik dit best schoonmaken? Zonder het erger te maken :)
 

Joske

Forumguru
Wat ik wel al eens lees zijn een aantal belangrijke dingen om rekening mee te houden:

1. niet te NAT! Anders kan de lijm op termijn gaan lossen waardoor de bekleding wil gaan hangen en daar zit niemand op te wachten..

2. gebruik een plantenspuit, op die manier breng je het water op een vernevelende manier aan en heb je minder kans dat het allemaal te nat wordt

3. in die plantenspuit kan je een beetje water met APC mengen (all purpose cleaner), niet te veel, is agressief spul

4. met een microvezeldoek voorzichtig over de vlekken wrijven na het aanbrengen van de APC oplossing (je kan het even laten inwerken eerst)

Wat ook wel al gebruikt wordt, maar dat is meer voor een tweedehandswagen waar in gerookt is, is een extractor. Te huur bij je plaatselijke bouwmarkt, maar dat lijkt me in jouw geval beetje overkill.. ;)

Succes

en P.S. zoals Dirk al aangaf, we appreciëren het wel als nieuwe leden zich voorstellen in het meet- en greet gedeelte van ons forum, bedankt!
 

dirkkroneman

Forumguru
Er is trouwens ook speciale bekleding reiniger. Ik weet niet meer hoe het heet, mijn ouders hadden altijd zo'n grote groene spuitbus werkt perfect (cleanChem moet ik aan denken)
 

Cordoba

Forumguru
Ossegalzeep, moet je daarna volgens mij met veel water wegspoelen, en de kans op droogvlekken is dan serieus aanwezig.

Verder APC zoals Joske ook al schrijft, benodigde verdunning is afhankelijk van het type vlekken en het merk (concentratie) van de APC. Overigens wordt met APC in de detailerswereld geen allesreiniger als Andy, Ajax of iets dergelijks bedoeld, maar een APC die bedoeld is voor auto's en vergelijkbare zaken. Poor Boys World, of bijvoorbeeld Dodo Juice zijn een paar bekende merken die een goede APC hebben.
 

Jewepe

Forumguru
Heb zelf goede resultaten geboekt met Autoglym Car Interior Shampoo. Zowel op de hemel als op de stoelen. Zelfs chips-/vetvlekken op de achterbank verdwenen als sneeuw voor de zon.
 
Ik heb het hele interieur en hemeltje als nieuw gekregen met vanish
emmertje water handwarm met een zeg maar eetlepel vanish en dan met een sponsje of doekje boenen.
laten drogen en is bij mij als nieuw geworden.
voor en na kijk maar
 

Bijlagen

  • foto 44.JPG
    foto 44.JPG
    295 KB · Weergaven: 46
  • foto 53.JPG
    foto 53.JPG
    321,4 KB · Weergaven: 42
Bovenaan Onderaan