O3 Combi's naar PON/Dealer ivm druk op oren?

Jstruijk

Senior Member
Zijn er hier O3 Combi autos welke terug gegaan zijn naar PON en/of dealer met de klacht van druk/resonantie op de oren?

Ik lees op divers fora uit andere landen dat er auto's terug geweest zijn naar de importeur van het betreffende land ivm die druk/resonantie en dat er ook al aanpassingen zijn gedaan in die landen voornamelijk aan de dempers. Ik vraag mij erg af of dat in NL ook het geval is?

Jstruijk

Senior Member
Dat snap ik en zou idd een mooie en fijne oplossing zijn, als blijkt dat idd daar on het onderstel de oorzaak zit :-p

Was echter niet mijn vraag ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Jstruijk

Senior Member
In dat topic staat zoveel vermeld dat specifiek zoeken hierop erg lastig is. Tevens kan het zijn dat er mensen zijn die het niet gemeld hadden en nu wel reageren

• Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
In Duitsland loopt een actie (ook voor Golf 7) dat de dempers worden veranderd (achter) naar het type 5Q0513049EM

Jstruijk

Senior Member
Volgens PON is het probleem niet bekend bij de Combi, alleen de hatchback, vandaar mijn vraag betreffende de Combi ;)

joop43

Nieuw lid
Ik heb hier ook last van, O3 GL BL 2014. Dealer herkent het gedreun wel maar zegt dat het een product eigenschap is. Ze gaan het wel melden bij de importeur.

Blackokkie2

Forumguru
Dat snap ik niet. Hoe kan het een producteigenschap zijn als het product een auto is en dat dreunen niet bij een auto hoort.

Jstruijk

Senior Member
Volgens mij is die mogelijke oplossing toch enkel voor de hatchback, of vergis ik me nu?
En is dat ook voor de 2014 modellen zonder sportonderstel, of alleen voor de 2013 modellen met sportonderstel...

Cordoba

Forumguru
Dat snap ik niet. Hoe kan het een producteigenschap zijn als het product een auto is en dat dreunen niet bij een auto hoort.

Volgens mij bedoelt die dealer dat 'domme uitspraken' een producteigenschap van 'm zijn.

@Jstruijk als men zegt dat het probleem alleen bekend is bij de HB, wil dat niet zeggen dat diezelfde oplossing voor de combi niet werkt. (het kan wel, dat het niet werkt op de combi, bijvoorbeeld de alternatieve dempers niet zwaar genoeg zijn voor de extra last van een (volgeladen) combi)

Jstruijk

Senior Member
Kan idd heel goed zijn ja dat die dempers niet uitwisselbaar zijn tussen HB en Combi.
Zou ook goed kunnen dat er te weinig meldingen zijn vanuit de combi rijders om het als structureel probleem te zien. Iets wat blijkbaar bij de HB rijders wel zo was.

Jstruijk

Senior Member
Oké, hopen dat ze het kunnen fixen voor je. Maar hij hebt een HB en ik "zoek" combi ervaring

Klaasje

Forumguru
Een kennis van mij werk bij Whealer en probleem wordt wel degelijk onderkend maar met name bij VW.

Jstruijk

Senior Member
Tsja, al die auto's(HB, Combi, Golf 7, etc) zijn in grote lijnen hetzelfde maar toch ook weer zeer verschillend.

Bovenaan Onderaan