O3 combi 1.0 of 1.5 automaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimT

Forumguru
Onder de noemer het bloed kruipt waar het niet gaan kan: hier ben ik weer!

Na omzwervingen bij Volkswagen en Cupra hebben we besloten om toch weer terug te keren naar Skoda. Ik ben daarom op zoek naar een O3 combi automaat. Niet echt een voorkeur voor 1.0 of 1.5.

Eisen:
- automaat
- onderhoudshistorie
- minimaal Xenon, liever LED
- O3 facelift vanaf 2017
- stoelverwarming
- mooi setje velgen

Richtprijs: 15000 euro

Mochten jullie wat weten via het forum of online dan hou ik me sterk aanbevolen! Hopelijk snel weer terug bij deze gave familie!

Groeten Tim!
 

EdK

Forumguru

TimT

Forumguru
Deze uitvoering in een iets betere kleur en dan hebben we hem gevonden :)

Uiteraard heb ik alle zoekmachines uitgebreid geprobeerd. Gokte ook vooral met het bericht even op de net nog niet te koop staande auto van een liefhebber hier of in de markt.

Werk zelf nog steeds in de automotive maar je gooit alle lijntjes uit die je kent haha!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Herperduin

Forumguru
Hier nog wat te vinden. Led / of xenon niet direct, hoge kilometers en je moet weten wat je koopt/ er verstand van hebben maar onder jouw budget dus wellicht interessant maar gezien je eigen werkplek ga ik ervan uit dat je hier al gekeken hebt…
 
  • Leuk
Waarderingen: TimT

1983jeroen

Forumguru
Mooie Octavia. Deze heeft alleen geen xenon of Led.
Heb dezelfde koplampen en er H7 LEDs van Osram in gezet. Geeft lekker veel wit licht en zijn goedgekeurd voor op de openbare weg.

De 1.0 is een prima motor. De 1.5 is wel duidelijk sterker, maar verbruikt ook wel wat meer benzine.

Dat setje velgen kun je altijd later nog kopen als je de huidige niet mooi vindt.
 

TimT

Forumguru
Mooie auto inderdaad, prijs is ook lang niet gek. Morgen hoor ik of onze huidige auto verkocht is, dan wil ik zaterdag een Octavia in Deventer gaan bekijken.

Ik heb altijd een mooie set 18 inch Turini, nu wel spijt dat ik die heb verkocht..

Maar nu heb ik me voorgenomen om de auto niet heel veel te gaan aanpassen. Maar chippen en DSG afstellen gaat absoluut gebeuren!
 

CDO

Forumguru

Iets groter en via het forum :)
 

TimT

Forumguru
Gisteren 2 exemplaren gereden. Ik deel de visie uit de vele berichten die ik heb gelezen, de 1.0 is een felle motor en doet niet heel veel onder voor de 1.5 qua vlotheid. Echter mijn gevoel was beter bij de 1.5 en ik heb besloten dat dit hem moet gaan worden. Tevens nog info ingewonnen bij een erkend tuner. Die gaf aan dat de DSG bak van deze modellen wel problemen kan kennen maar dat hij ze daarvoor zeker niet zou laten staan.

De zoektocht gaat dus verder op de 1.5 door en komende week staan nog enkele bezoekjes gepland bij potentiële kandidaten. Een outsider zou nog kunnen zijn een VW Passat variant 1.5. Maar de proefrit in de Octavia 1.5 heeft me echt positief kunnen stemmen en deed in mijn optiek niet heel veel onder voor de Ceed PHEV van 2023 die ik nu zakelijk rijd. Ook een ontzettend fijne auto.

Wordt vervolgd!
 

Herperduin

Forumguru
Hier kwam ik er nog een tegen. Ook hier moet je de led’s zelf nog kopen maar verder wellicht redelijke match met jouw wensenpakket. Is import zo te zien. Misschien een optie voor jou?!
 
  • Leuk
Waarderingen: TimT

TimT

Forumguru
Deze wilde ik wel gaan bekijken. Maar helaas verkocht. We hebben geen acute haast met een auto. Kan de cabrio klaarmaken zodat mijn vrouw daar mee kan rijden. Zoek dus met hele specifieke eisen waar de auto echt aan moet voldoen. Lastige zoektocht maar voelt wel goed zo..
 

1983jeroen

Forumguru
  • Leuk
Waarderingen: TimT

TimT

Forumguru
Dit is exact de auto die ik al een tijdje volgde, km stand had van mij iets lager gemogen maar de uitvoering is top. Ik ga hem morgen bekijken :)

Contacten met het bedrijf zijn tot nu toe ook zeer prettig verlopen moet ik zeggen!
 

TimT

Forumguru
Gelukkig had ik al een deal onder voorbehoud gemaakt met ze aan de telefoon gisteren :)

Vandaag gereden en dat was een aangename ervaring. Wat plekjes op de carrosserie worden weggewerkt en steenslag bijgewerkt, grote beurt en trekhaak en zo zijn wij over anderhalve week weer actief lid van het forum! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan