O2 wint (uiteraard) van A4, Jetta, S50 (AutoBild)

smg

Lid
Re: nog een testje: A4 versus O2

Maar alleen maar door de ruimte en het prijsverschil... het is maar wat je er in wilt lezen.
 

Jan_Hein

Actief lid
Re: nog een testje: A4 versus O2

Bij mij in de straat staat er sinds kort een A4 2.0 T Quattro

Nou nou.... pffff.....Niks mis mee
Al hangt er wel een ander prijskaartje aan (denk ik)
 

Erikje

Actief lid
Re: nog een testje: A4 versus O2

voor mij is het simpel: ik ging voor een A4 2.0tdi maar toen ik de O2 2.0 tdi zag was ik gelijk verkocht: hij ziet er strak uit, en is (in vergelijkbare uitvoering) zo'n 10.000 euro goedkoper.... Qua bijtelling dus interessant, maar ook qua eigen bijdrage (scheelt min. 100 euro per maand voor mij).
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: nog een testje: A4 versus O2

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Qua bijtelling dus interessant, maar ook qua eigen bijdrage

[/ QUOTE ]

Precies. Ik snap de redenering van sommige leaselaars dan ook niet dat je net zo goed een Audi of VW kunt nemen omdat die in dezelfde leasecategorie vallen. En je bijtelling dan?
 
Re: nog een testje: A4 versus O2

Die redenatie klopt mijns inziens ook niet, tenminste voor de 'ons ben zuunig' mensen niet /forum/images/graemlins/cool.gif

Maar... ik vraag me af wat ik zou doen als het geld een ondergeschikte rol zou spelen.
 

sunnyboy

Senior Member
Re: nog een testje: A4 versus O2

Zou ik echt wel weer de nieuwe BMW 3-serie rijden!
Maar ben toch zeer tevreden met mijn 2.0FSI hoor!
 

Matra_Murena

Actief lid
Re: nog een testje: A4 versus O2

Als geld geen probleem was zou ik nog steeds mijn O2 hebben, maar dan met leer, en alles wat er verder nog op past. Dan wordt hij ook best prijzig (maar niet voor wat je ervoor krijgt) en het geld wat ik over had zou ik besteden aan leuke dingen in plaats van imago en/of (discutabel)nét even die betere afwerking...
 

Zoef

Actief lid
Re: nog een testje: A4 versus O2

leuke test! Ik heb al veel gehoord dat op twee dingen na, het bekende imago en het binnengeluid, de O2 een zeer verdienstelijk partijtje meeblaast. Toch heb ik ook gehoord dat in duitsland dubbelglas leverbaar is. Het is een zeer dure optie (ik dacht 900,-) en maar deels helpen. Hier in NL is dit dus niet leverbaar. Heeft iemand hier wel eens van gehoord/gelezen? Zijn er evt nog andere mogelijkheden om veel geluid buiten te sluiten? Ik weet dat er stillere banden leverbaar zijn in kleinere maten, maar als je 18" eronder zou willen, is dat waarschijnlijk geen optie, daarom deze vraag....

gr.
Zoef
 

Erikje

Actief lid
Re: nog een testje: A4 versus O2

Mijn O2 gaat zo'n 36K euro zonder accessoires kosten... Met accessoires gaat ie over de 40K, ai. Ik wilde een zeer complete auto deze keer met alles wat ik me waar kon wensen qua muziek/video (inclusief 5.1 surround sound /forum/images/graemlins/680.gif). De O2 kost me straks toch nog in totaal 50 euro per maand -minder- dan de kale A4 op gas die ik nu rijd. De keuze is dan toch eenvoudig, niet?
 
Re: nog een testje: A4 versus O2

Misschien moeten ze eens kijken naar de vorm van spiegels tijdens een windtunneltest, kleine aanpassing en gemakkelijk in de huidige productielijn op te nemen.
 
Bovenaan Onderaan