o2 = oK

VEEJAY

Forumguru
<vond het een geinige titel>

anywayz, mijn stalen ros staat bij de schadeherstelbedrijf /forum/images/graemlins/407.gif

Als vervangende auto een O2 combi 1.6 FSI ambiente.

Eerste indrukken (zeer subjectief):

->motor kan aardig meekomen (maar wel goed op toeren houden). Na de 140 km per uur is het feest voorbij.

->Standaard wielen, inderdaad comfortabeler dan het sportonderstel. (voor mijn gevoel wel dweiliger)

->voorlampen, niet prettig als je xenon gewend bent

->Remmen, Perfecto, heel krachtig! Denk dat de mijne aan vervanging toezijn.

->Audio, er zit een aftermarket pioneer in, de akoestiek lijkt wel beter in de Combi.

->geen maxidot, op zich geeft de boordcomputer wel voldoende informatie aan.

/forum/images/graemlins/1819.gif

higgy

Forumguru
Mazzelaar. Ik zit in een Ford Focus Wagon.
Opmerkingen daarover:
+ ruim!
+ vinnige motor (geen idee wat erin ligt)
+ stuurt erg direct en lekker
+ boel auto voor je geld
- stoelen zitten voor mijn omvang niet lekker en te warm
- stuurbediening audio icm. richtingaanwijzerpook is een ramp: die twee handles zitten in elkaars weg
- rumoerige motor, ondanks plus voor vinnigheid
- door ontbreken ASR slipt ie bij het minste of geringste door

Al met al een auto waarin ik, als ik hem MOEST nemen, met wat aanpassingen (sportstoelen, luxere uitvoering) best mee zou kunnen leven. Ik 'heb' er alleen niks mee, maar goed, dat hoeft geen argument te zijn bij een leasebak.

Chris

Lid
Beste higgy, hopelijk weet je wel of het een benzine of dieselmotor is...........

Even zonder gekheid, ik heb absoluut niks met Ford, maar vind ze tegenwoordig wel kunnen. In topgear werd de Focus St zelfs zeer goed bevonden!

Desondanks, hopelijk toch snel je Octavia terug denk ik.....

VEEJAY

Forumguru
Ik hoor ook alleen maar lovende dingen over de nieuwe focus. Echter de O2 is natuurlijk andere koek /forum/images/graemlins/winkie.gif

Dutch4x4

Senior Member
Ik vond de vorige Focus nogal overschat - ik kon de veelgeprezen wegligging niet waarderen - maar de jongste Fiesta ST is super!

Staat daarom ook op mijn zeer korte shortlist voor tweede auto...

Ik kreeg onlangs als tijdelijke huurauto (in afwachting van levering O2) een gloednieuwe Focus mee. De volgende dag al direct omgeruild voor een echte auto. Met 1m96 ben ik niet de kleinste.... Ford is voor langere mensen al jaren een drama. Maar het minste vond ik nog de afwerking binnenin. Goedkoop ziet het eruit ten opzichte van de nieuwe Skoda's.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik vond de vorige Focus nogal overschat - ik kon de veelgeprezen wegligging niet waarderen - maar de jongste Fiesta ST is super!

[/ QUOTE ]

Zelfs de "gewone" Fiesta is een geinig karretje. Heb er een maandje in gereden, net 7km op de teller toen ik heb kreeg, en veel betere stoelen en wegligging dan bijvoorbeeld de Renault Megane Coupe (oude model). Ik vond Ford alleen zo "speels" aan de binnenkant. Te veel aluminium accenten in het interrieur.

Ik kreeg onlangs als tijdelijke huurauto (in afwachting van levering O2) een gloednieuwe Focus mee. De volgende dag al direct omgeruild voor een echte auto. Met 1m96 ben ik niet de kleinste.... Ford is voor langere mensen al jaren een drama. Maar het minste vond ik nog de afwerking binnenin.

VEEJAY

Forumguru
Nou deze O2 heeft ook last van krakende schokbrekers dus ik heb gewoon het gevoel mijn eigen auto te rijden /forum/images/graemlins/winkie.gif

Bovenaan Onderaan