[O2] Niet skoda Dubbeldin radio ervaringen hier graag

VEEJAY

Forumguru
Gezien ik geen recente draden kan vinden met info..

Ik ben aan het rondkijken voor een nette dubbeldin radio. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer en wil juist graag ervaringen van anderen.

Wensen zijn:

- Netjes bij het interieur passend (ook qua kleur van de knopjes enzo).
-Goed geluid (zoals ik nu gewend ben met mijn Pioneer)
-Zo groot mogelijk touchscreen scherm
-Mogelijkheid voor SD kaart (moet hiervan MP3 en zoveel mogelijk videocodecs kunnen afspelen)
-Harde schijf zou mooi zijn maar is geen must have
-volledig afneembaar scherm


Vragen:
-Ik heb nu een parrot 3100 carkit, die moet het ook nog gewoon blijven doen met het apparaat. Of kan ik de spulleboel wegdoen en is er een goede radio met ingebouwde bleutooth carkit?
-Heeft het nut navigatie te hebben als je misschien maar 1 keer per maand dat zal gebruiken? Ik heb hiervoor toch een tomtom. Is het de meerprijs waard?
-Wie weet een goede inbouwer in de regio Utrecht of Den Haag en hoeveel ben je in de regel kwijt voor het inbouwen van zo’n dubbeldin ding?

Het zo mooi zijn als ik met een shortlist op pad kan gaan. Alvast dank voor de reacties…
 

Bakkertje

Forumguru
Ik ben best tevreden over de JVC kw-NX7000, die als vervanger van de Columbus vaak wordt geplaatst. Volgens mij voldoet ie aan al jouw eisen. De car-kit is een losse optie, hiervoor zou je ook gewoon je Parrot kunnen blijven gebruiken.

SD leest ie gewoon, ik heb zelf een 2,5 inch externe HDD aangesloten op de USB poort en speel daarvan films en muziek af.

De navigatie gebruik ik inderdaad vrij weinig, maar die werkt prima.
 

VEEJAY

Forumguru
Ik ga even kijken, kun je de externe hdd netjes wegwerken ergens?
Heb je toevallig een foto van hoe het eruit ziet in de O2?
 

Stylist

Senior Member
Na 2 dagen Columbus kan ik je zeggen dat de navigatie van TT stukken beter is.

De JVX is enige echte oplossingen met een afneembaar scherm. Heb ook zitten zoeken. Mocht ruilen van de leasemij. gezien de vele diefstallen van de Columbus. Maar qua integratie loop je zwaar achteruit.

Telefonie kan ik je niet zoveel over vertellen.
 

VEEJAY

Forumguru
Ik zag dat pioneer ik meen een DVD4100 heeft met volledig afneembaar scherm, mensen hier met ervaring?
 

Bakkertje

Forumguru
Maar qua integratie loop je zwaar achteruit.

No offence, maar de poster heeft nu geen columbus, dus hij gaat er altijd op voorruit. Ook vind ik de achteruitgang best meevallen, het enige dat niet meer werkt is de integratie met de maxidot, verder werkt alles. En heb ik nu ook een geintegreerde carkit, die had ik eerst niet.

De harde schijf heb ik los in m'n handschoenenkastje liggen. Dat werkt trouwens weer vee lfijner dan het volschrijven van de Columbus HDD. HDD aan de PC, MP3's erop en klaar.
 

Stylist

Senior Member
Zenec wel afneembaar front ? Of is dat bij de oudere modellen. Bij de nieuwe stond het nergens genoemd.

@ Bakkertje: Ik heb een geïntegreerde carkit hoor. Columbus laat netjes adresboek e.d. van mijn Palm Treo zien en pakt met Blue Tooth vanzelf de telefoon over als ik instap. SMS-jes lees in het maxidot scherm. Dus wat bedoel je ? Ik zie op dat punt het voordeel van de JVC niet. En daar moest je dan toch nog een module bij kopen voor Blue Tooth ?

Collega heeft een RNS 510 (zelfde als de Columbus) en de MDI-kit die je nu ook in de Skoda kan bestellen. Hij legt een harddisk van 320 Gb en zijn iPod er zo in en benadert die vanaf de RNS 510. iPhone besturing werkt ook. Dus als je geen MP3tjes wil overpompen...

Alleen het dievengilde hé.... Dinsdag etsen ze mijn systeem, maar of dat veel helpt ? Ik vraag me ernstig af.
 

VEEJAY

Forumguru
Wat wel te gek zou zijn is dat je bijvoorbeeld ook kan browsen (flits/fileinfo) en je email lezen vanaf het scherm. (terwijl je geparkeerd staat natuurlijk). Maar dat zal wel over een paar jaar komen, voorlopig dan maar met de pda dat soort dingen doen.

Wel leuk de integratie met maxidot en stuurwielbediening van de 510, maar als je het nooit gehad heb mis je het ook niet denk ik.

Over Zenec zijn helaas slechte recensies op kieskeurig.nl
 

Bakkertje

Forumguru
@ Bakkertje: Ik heb een geïntegreerde carkit hoor. Columbus laat netjes adresboek e.d. van mijn Palm Treo zien en pakt met Blue Tooth vanzelf de telefoon over als ik instap. SMS-jes lees in het maxidot scherm. Dus wat bedoel je ? Ik zie op dat punt het voordeel van de JVC niet. En daar moest je dan toch nog een module bij kopen voor Blue Tooth ?

Mijn O2 is uit de tijd dat de EAB uitvoering gelverd werd (bluetooth) zonder carkit. Overigens heb ik niet geschreven dat de JVC daar een voordeel biedt. Sterker nog voor de carkit (lees bluetooth) heb ik geschreven dat je daarvoor een additionele module nodig hebt.
 

MarcoO2

Forumguru
Na 2 dagen Columbus kan ik je zeggen dat de navigatie van TT stukken beter is.

ZOu je ook willen aangeven op welke fronten de TT veel beter is? Ik rijd regelmatig met TT, maar ben altijd weer blij als ik mijn Columbus weer heb... mis alleen de flitspaallocaties.
 

Stylist

Senior Member
Wat ik mis in de Columbus is o.a. het niet duidelijk aangeven of je te maken hebt met een gelijkvloerse kruising of dat je onder- dan boven langs kruist (en dus niet af kan slaan).

Daarnaast zijn -zeker in nachtstand- de lijnen van de wegen onwaarschijnlijk dik. Ziet er niet uit ! Als je bijvoorbeeld een overzicht wil hebben waar je in Nederland zit (macro view dus) dan zie je alleen een berg strepen en geen Nederland meer.

De TT geeft je de mogelijkheid om zelf je kleuren etc te bepalen. Ik had een heel Skoda-palet aangemaakt, ideaal voor in het donker. Dat mis ik in de Columbus.

maar goed...heb er de Columbus nu 4 dagen waarvan ik nog maar een klein stukje met Navi heb gereden. Wellicht nog wennen.
 

VEEJAY

Forumguru
Niet zo heel veel ervaringen zo te horen met andere dubbeldins dan de rns510.

Komt er misschien een diefstal veilige opvolger van de rns510?
 

Bakkertje

Forumguru
Als je iets wilt hebben waar je echt diefstal-veilig me kunt navigeren, kijk dan hier :winkie:

Als het over diefstalpreventie gaat: Volgens mij is de JVC het enige 2-din systeem met afneembaar front. Je kunt je afvragen in hoeverre het front ook draagbaar is (hij is wel groot en zwaar..). Maar dat heb ik persoonlijk liever dan ieder ochtend vol spanning naar je auto lopen in de hoop dat je columbus er nog inzit...

Persoonlijk ben ik erg te spreken over Kenwood als merk voor je head unit, maar die vind ik mooier passen in een VW (met rood/blauwe verlichting)

Er zijn trouwens ook nog heel veel DVD/navigatiesystemen van onbekende merken die je rond de 300 euro kunt kopen, zoiets bijvoorbeeld.
 

VEEJAY

Forumguru
Ik ga de links bekijken, dank u.

Navigatie is niet zo heel belangrijk voor mij.

Wat ik nog belangrijker is dat het geheel mooi in het dashbord past, net als de audience of stream bijvoorbeeld. Daarom dacht ik dat ik hier wel wat mensen zou vinden die content zijn met hun niet RNS510 oplossing.
 

Stylist

Senior Member
Nee, je wilt iets dat juist niet op de RNS of Columbus lijkt...anders ben je het dus zo kwijt.
 
Bovenaan Onderaan