O2 Na een week rijden

R01X0

Nieuw lid
Ik heb eindelijk na lang wachten mijn Octavia 2.0 TDI BE binnen gekregen. De eerste indruk is erg goed en ben zeer tevreden.

Nu 1500 km gereden mijn eerste bevinding maar eens posten en zien hoe anderen dit ervaren:

Radio Stream met MP3. Valt mij erg tegen. Kraakt bij zowel radio als CD/MP3. Het geheel ziet er wel erg mooi uit. Ik wil geen lichtmetalen radio met knipperlichten en fluoriserende equalisers.

Speakers aan de rechterzijde vallen met regelmaat uit. Ik moet een klap op het dashbord geven om dit weer ongedaan te maken. Verder geen kraakje in de auto op te merken. Dit zal door de dealer snel opgelost kunnen worden, zal nl. wel een losse stekker oid zijn.

Bakjes, werkelijk een overdaad aan extra bakjes en laatjes. Jammer dat je het instructieboekje nergens in kwijt kan, en dit dan maar in het handschoenenkastje propt. Zonde van de koeling die dan mogelijk is. Dan maar uitwijken naar de gekoelde Jumbobox.

Comming hove en leaving home. Leuke feature maar voor mij 99% overbodig. Behalve als je ergens in een donkere garage staat. Hiernaast vind ik het irritant dat iedereen je kenbaar maakt op je lampen die nog aanstaan, maar je dan wel wat uit te leggen hebt. (want zeggen, ze gaan vanzelf uit is wat flauw)

Maxi Dot display, ook een leuke optie, maar puur en alleen doordat het je "cockpit" afmaakt. Alle instellingen zal je ook wel door de dealer kunnen laten veranderen. Voor die 150 euro in de optie lijst, nemen!

Xenon, het is mijn eerste auto met Xenon verlichting. Echt een verbetering, veel licht opbrengst en met name ook goede beschijning van de zijkant van de weg inclusief bewegwijzering. Irritant is het wissen van de koplampen. Die gaan dus voortaan uit als ik de ruiten wil wissen. Wel valt mij op dat Xenon wat aggressie kan opwekken bij bepaalde types. Meestal wordt ik begroet met groot licht....

Cruise control. Ik kom uit een Renault Laguna, en daar kon je digitaal zien op welke snelheid de cruise control vast is gezet. Bij de Skoda moet je op de KM teller kijken en enigzins inschatten. Gelukkig rij ik met een navigatie (Tomtom One), en kan dus exact zien hoe hard ik rij. Is nl. erg handig bij trajectcontroles.

Zijspiegels. Ik zeg deze zijn te klein, of althans teveel afgeschuind. Goed is wel dat je weinig "last" hebt van de knipperlichten in de spiegels. In een vorige auto (Passat vorig model) had ik er wel last van. Het knipperde zowat in de auto...

Motor. Ik heb gekozen voor de 2 liter diesel. Onovertrofen in de Octavia, werkelijk perfect. Ik kom niet of nauwelijks boven de 3500 toeren en kan fors doorsleuren.

Stoelen. Goed instelbaar, geschikt voor elk figuur zou ik zeggen. Wel heb ik nog wat moeite om mijn ideale postitie te krijgen. Lekker hard, goede steun, echt een verademing na een franse auto met die zompige zetels.

Men vraagt zich af waarom ik een Skoda heb gekozen. Tis toch net een VW? Die discussie ga ik geeneens aan.....

gr. Remco
 

R01X0

Nieuw lid
Nu op de 6500 kilometer en de eerste rit naar de garage is geweest. Wel wat zaken die niet goed zijn:

Verschrikkelijk irritante tril in het derde remlicht
Slechte radio, zie eerste topic
Trillende wieldeksels van lichtmetalen velgen
Het een en ander scheef gemonteerd op het dashbord


De tril zit er nog steeds. Helaas is dit iets wat je niet zelf kunt gaan doen, je moet de hele binnenkant van de achterklep loshalen. Dat wordt iets voor de eerste service beurt. De radio. Die is in zijn geheel vervangen. Reden, verkeerde inbouw in combinatie met een bluetooth carkit.
Wieldeskels is opgelost. Bakjes opnieuw gemonteerd

Verder gaat de auto steeds beter lopen, hij bevalt nog steeds erg goed. Nu om ik erachter dat de Stream MP3 wel fatsoenlijk geluid geeft ook de kanalen op de FM band blijven nu gewoon in het geheugen staan. Waarschijnlijk had ik in eerste instantie een oude Stream gekregen... Ik kom er nu wel achter dat de auto redelijk wat rijwind produceerd. Ik zag op de site van Milotec een aantal windscreens. Iemand enig idee of deze de herrie verminderen? Tevens vraag ik mij af of die schermpjes niet helpen bij het afkloppen van een sigaret?
66610_640.jpg
 

Ad_O2

Lid
Zo ver ik het kan nagaan komt bij mij het windgeruis bij de spiegels vandaan.
De schermpjes lijken mij niet te helpen en extra slijtage te geven op je raam motoren.
Het is maar mijn mening hoor :laugh:
 
Bovenaan Onderaan