R01X0
Nieuw lid
Ik heb eindelijk na lang wachten mijn Octavia 2.0 TDI BE binnen gekregen. De eerste indruk is erg goed en ben zeer tevreden.
Nu 1500 km gereden mijn eerste bevinding maar eens posten en zien hoe anderen dit ervaren:
Radio Stream met MP3. Valt mij erg tegen. Kraakt bij zowel radio als CD/MP3. Het geheel ziet er wel erg mooi uit. Ik wil geen lichtmetalen radio met knipperlichten en fluoriserende equalisers.
Speakers aan de rechterzijde vallen met regelmaat uit. Ik moet een klap op het dashbord geven om dit weer ongedaan te maken. Verder geen kraakje in de auto op te merken. Dit zal door de dealer snel opgelost kunnen worden, zal nl. wel een losse stekker oid zijn.
Bakjes, werkelijk een overdaad aan extra bakjes en laatjes. Jammer dat je het instructieboekje nergens in kwijt kan, en dit dan maar in het handschoenenkastje propt. Zonde van de koeling die dan mogelijk is. Dan maar uitwijken naar de gekoelde Jumbobox.
Comming hove en leaving home. Leuke feature maar voor mij 99% overbodig. Behalve als je ergens in een donkere garage staat. Hiernaast vind ik het irritant dat iedereen je kenbaar maakt op je lampen die nog aanstaan, maar je dan wel wat uit te leggen hebt. (want zeggen, ze gaan vanzelf uit is wat flauw)
Maxi Dot display, ook een leuke optie, maar puur en alleen doordat het je "cockpit" afmaakt. Alle instellingen zal je ook wel door de dealer kunnen laten veranderen. Voor die 150 euro in de optie lijst, nemen!
Xenon, het is mijn eerste auto met Xenon verlichting. Echt een verbetering, veel licht opbrengst en met name ook goede beschijning van de zijkant van de weg inclusief bewegwijzering. Irritant is het wissen van de koplampen. Die gaan dus voortaan uit als ik de ruiten wil wissen. Wel valt mij op dat Xenon wat aggressie kan opwekken bij bepaalde types. Meestal wordt ik begroet met groot licht....
Cruise control. Ik kom uit een Renault Laguna, en daar kon je digitaal zien op welke snelheid de cruise control vast is gezet. Bij de Skoda moet je op de KM teller kijken en enigzins inschatten. Gelukkig rij ik met een navigatie (Tomtom One), en kan dus exact zien hoe hard ik rij. Is nl. erg handig bij trajectcontroles.
Zijspiegels. Ik zeg deze zijn te klein, of althans teveel afgeschuind. Goed is wel dat je weinig "last" hebt van de knipperlichten in de spiegels. In een vorige auto (Passat vorig model) had ik er wel last van. Het knipperde zowat in de auto...
Motor. Ik heb gekozen voor de 2 liter diesel. Onovertrofen in de Octavia, werkelijk perfect. Ik kom niet of nauwelijks boven de 3500 toeren en kan fors doorsleuren.
Stoelen. Goed instelbaar, geschikt voor elk figuur zou ik zeggen. Wel heb ik nog wat moeite om mijn ideale postitie te krijgen. Lekker hard, goede steun, echt een verademing na een franse auto met die zompige zetels.
Men vraagt zich af waarom ik een Skoda heb gekozen. Tis toch net een VW? Die discussie ga ik geeneens aan.....
gr. Remco
Nu 1500 km gereden mijn eerste bevinding maar eens posten en zien hoe anderen dit ervaren:
Radio Stream met MP3. Valt mij erg tegen. Kraakt bij zowel radio als CD/MP3. Het geheel ziet er wel erg mooi uit. Ik wil geen lichtmetalen radio met knipperlichten en fluoriserende equalisers.
Speakers aan de rechterzijde vallen met regelmaat uit. Ik moet een klap op het dashbord geven om dit weer ongedaan te maken. Verder geen kraakje in de auto op te merken. Dit zal door de dealer snel opgelost kunnen worden, zal nl. wel een losse stekker oid zijn.
Bakjes, werkelijk een overdaad aan extra bakjes en laatjes. Jammer dat je het instructieboekje nergens in kwijt kan, en dit dan maar in het handschoenenkastje propt. Zonde van de koeling die dan mogelijk is. Dan maar uitwijken naar de gekoelde Jumbobox.
Comming hove en leaving home. Leuke feature maar voor mij 99% overbodig. Behalve als je ergens in een donkere garage staat. Hiernaast vind ik het irritant dat iedereen je kenbaar maakt op je lampen die nog aanstaan, maar je dan wel wat uit te leggen hebt. (want zeggen, ze gaan vanzelf uit is wat flauw)
Maxi Dot display, ook een leuke optie, maar puur en alleen doordat het je "cockpit" afmaakt. Alle instellingen zal je ook wel door de dealer kunnen laten veranderen. Voor die 150 euro in de optie lijst, nemen!
Xenon, het is mijn eerste auto met Xenon verlichting. Echt een verbetering, veel licht opbrengst en met name ook goede beschijning van de zijkant van de weg inclusief bewegwijzering. Irritant is het wissen van de koplampen. Die gaan dus voortaan uit als ik de ruiten wil wissen. Wel valt mij op dat Xenon wat aggressie kan opwekken bij bepaalde types. Meestal wordt ik begroet met groot licht....
Cruise control. Ik kom uit een Renault Laguna, en daar kon je digitaal zien op welke snelheid de cruise control vast is gezet. Bij de Skoda moet je op de KM teller kijken en enigzins inschatten. Gelukkig rij ik met een navigatie (Tomtom One), en kan dus exact zien hoe hard ik rij. Is nl. erg handig bij trajectcontroles.
Zijspiegels. Ik zeg deze zijn te klein, of althans teveel afgeschuind. Goed is wel dat je weinig "last" hebt van de knipperlichten in de spiegels. In een vorige auto (Passat vorig model) had ik er wel last van. Het knipperde zowat in de auto...
Motor. Ik heb gekozen voor de 2 liter diesel. Onovertrofen in de Octavia, werkelijk perfect. Ik kom niet of nauwelijks boven de 3500 toeren en kan fors doorsleuren.
Stoelen. Goed instelbaar, geschikt voor elk figuur zou ik zeggen. Wel heb ik nog wat moeite om mijn ideale postitie te krijgen. Lekker hard, goede steun, echt een verademing na een franse auto met die zompige zetels.
Men vraagt zich af waarom ik een Skoda heb gekozen. Tis toch net een VW? Die discussie ga ik geeneens aan.....
gr. Remco