[O2] MDI aansluiting standaard aanwezig?

Joske

Forumguru
Dan heb ik er overduidelijk dus geen.. Typisch geval van een "pack" besteld en daarna de standaard-handleiding gelezen en er dan maar van uitgaan dat je alle snufjes hebt :tongue:
 

mkmons

Actief lid
Goedemorgen,

Vorige week heb ik mijn O2 Arctic in gebruik genomen en ik heb inderdaad een MDI-aansluiting in het dashboardkastje zitten.

De vraag die ik heb is nogal subjectief, dus alle antwoorden zijn goed. Wat heeft jullie voorkeur? Een iPod kopen (zit te denken aan de iPod classic met 160 GB) of toch een USB-stick of externe HDD? De bijbehorende kabel moet ik natuurlijk ook nog kopen en de keuze daarvoor hangt af van de keuze of ik een iPod of "iets" met een usb-aansluiting wil.

En de laatste vraag (die ik misschien zelf ook wel kan nazoeken): kan ik zo'n kabel alleen bij de dealer verkrijgen of zijn er andere mogelijkheden die net zo goed werken?

Ik ben benieuwd naar de ongetwijfeld verdeelde meningen hierover...
 

Darkside

Forumguru
Ikzelf heb ook gedacht om een ipod classic te kopen. 160GB aan ruimte voor muziek. Makkelijk te beheren via itunes (vind ik dan). En je kan hem nog meenemen op vakantie en gebruiken met een koptelefoon.
Maar uiteindelijk gewoon een externe HD gekocht.
Waarom 320GB ipv 160GB. En nog belangrijker 45,- ipv 229,-. Daarbij was de kabel ook nog goedkoper.

Je kan ook een 32GB SD kaartje gebruiken. Maar aan 32GB heb ik niet genoeg. Vandaar externe HD.
De HD sluit ik af en toe aan op de computer (ook itunes) en kopieer ik mijn MP'3 van de computer naar de Externe HD. En sluit ik hem weer aan. Dit werkt erg fijn vind ik.

Er zijn chinese kabels te koop die slechts een paar euro kosten ipv 20,- voor de officiele USB kabel of 39,- voor de Ipod kabel.
Ik zou echter aanraden om gewoon een officiele te kopen. Sommige chinese kabels willen niet altijd even fijn werken.
 

mkmons

Actief lid
Hallo Darkside,

Dank voor je reactie. Hoe zit het met de gebruiksvriendelijkheid? Zie ik in de display van de Columbus (ja, niet standaard, maar onderdeel van het verder onbekende Tour-pakket dat op deze voorraad-Octavia zit) ook de namen van artiesten en albums als ik SD-kaart of externe HDD gebruik? En netjes gesorteerd, of quasi willekeurig?
 

Darkside

Forumguru
Je columbus ondersteund ID-3 tags. Dus als die ingevuld zijn dan zie je gewoon de naam van de arties. De naam van het nummer en de naam van het album op je scherm.
Als die niet ingevuld zijn. Dan leest je columbus de bestandsnaam uit van de MP3.

De sortering heb je zelf in de hand. Hij kan niet aan de hand van ID-3 tags sorteren. Maar gewoon op basis van file systeem. Ik zelf heb de volgende sortering.

- Naam van artiest 1
- Naam Van album
-mp3-tjes
- Naam van album
-mp3-tjes
- Naam van album
-mp3-tjes
- Naam van artiest 2
- Naam van album
-mp3-tjes
- Naam van album
-mp3-tjes

etc

Op deze manier kan ik gewoon door de lijst scrollen zoeken naar een bepaalde artiest (bv Skunk Anansie)
Als ik daar ben klik je deze aan en zie ik alle albums.
Klik je een album aan kan je een MP3 selecteren (of meteen naast het album op play drukken)

Helaas heeft hij geen zoek functies. Maar het systeem werkt duidelijk en eenvoudig.
 

mkmons

Actief lid
Super, veel dank! Dat klinkt als uitermate bruikbaar, dus ga ik het op die manier doen, ook omdat een externe HDD een stuk goedkoper is dan een iPod.
 

Darkside

Forumguru
Dat ligt inprinciepe aan het model en firmware van je columbus.
Als hij heel oud is (wat ik niet verwacht maar je weet maar nooit van welke plank hij komt) dan kan hij dat niet.
Maar je kan er voor 99,99% vanuit gaan dat het een nieuw model is met up to date firmware. En dan kan hij er mee overweg.
 

mkmons

Actief lid
Nou... van welke plank hij komt loop ik me al een paar dagen af te vragen, want de navigatiedata zijn vermoedelijk van 2010... :(
 

CDK

Forumguru
oude kaarten is helaas standaard bij inbouw navigatie binnen de VAG stal :( dat is 1 groot drama, bij de nieuwe Columbus in de O3 is dat eindelijk verleden tijd

ondanks dat ik Appele gek ben, HDD is idd de beste en voordeligste keuze dus value 4 money :) tenzij je ook portable gebruik van je muziek wilt maken natuurlijk.

succes! greetz Corné
 

Darkside

Forumguru
Ja kaart materiaal is idd erg slecht geregeld. Ook bij de O3 schijnt. Op navteq staat nieuwer kaart materiaal dan wat er nu wordt uitgeleverd door VAG. En ook die is een jaar oud.
Jammer maar helaas
 
Bovenaan Onderaan