[O2] MDI aansluiting standaard aanwezig?

Goedenavond allemaal,

Ik heb nu sinds maart een octavia combi uit 2011 in mijn bezit.
Er zit een mooie columbus navi ingebouwd en erg compleet ingericht, echter ik mis de MDI aansluiting.
In het boekje staat dat deze in principe in het dashboard kastje moet zitten, maar daar kan ik hem niet ontdekken..

Aangezien ik een complete auto gekocht hebt (elegance versie businessline) ging ik ervanuit dat ik wel MDI zou hebben, maar kan ik mij hierin vergissen?
Of zou de MDI aansluiting nog op een andere plek verstopt kunnen zitten?
Er zit wel een aux ingang, maar MDI kan ik (nog) niet vinden..

Heeft iemand hier het antwoord?

Alvast dank!
 

andrehj

Forumguru
MDI is altijd een optie geweest op de O2 en de S2, zat er bij geen enkele uitvoering standaard in. Van de O3 weet ik het niet. En in het boekje staan altijd alle opties beschreven, dus ook degenen die er niet in zitten.
Overigens vind je op de diverse fora wel info over het achteraf inbouwen van een MDI, wat redelijk goed te doen schijnt te zijn.
 

Sparkie

Forumguru
Wat Andre zegt klopt. Wel was er ten tijde van mijn bestelling een Combipakket waarbij Bluetooth en MDI gecombineerd waren tot Connectpakket (maar wel een optie).
 

Altos

Banned
MDI is altijd een optie geweest op de O2 en de S2, zat er bij geen enkele uitvoering standaard in. Van de O3 weet ik het niet. En in het boekje staan altijd alle opties beschreven, dus ook degenen die er niet in zitten.
Overigens vind je op de diverse fora wel info over het achteraf inbouwen van een MDI, wat redelijk goed te doen schijnt te zijn.
Bij de O3 is dit nog steeds een optie :headphone:
 

Darkside

Forumguru
Bij de O3 is dit nog steeds een optie :headphone:
Kleine correctie. Bij de O3 heb je nu Standaard een USB aansluiting. En als je een iphone hebt moet je een optie aanvinken.
Vroeger moest je sowieso MDI aanvinken en dan nog een USB kabel of iphone kabel kopen.
 

Altos

Banned
Kleine correctie. Bij de O3 heb je nu Standaard een USB aansluiting. En als je een iphone hebt moet je een optie aanvinken.
Vroeger moest je sowieso MDI aanvinken en dan nog een USB kabel of iphone kabel kopen.

Daar moet ik je volledig gelijk in geven...Nu het streamen via bluetooth mogelijk is vond ik de mdi optie minder interessant, ook omdat dan volgens mij de USB functie verdwijnt tot je een USB kabel aanschaft.
 

Darkside

Forumguru
Heb je het over de USB functie in de O3 of in de O2.
ik kan ook audio streamen over BT. Maar vind de kwaliteit een stuk minder dan vanaf de Externe HD die ik aangesloten heb op de MDI.
Daarbij heb ik nu zo'n 45GB aan muziek op de HD staan iets wat bijna niet op een telefoon past.

Bij de O2 kan je gewoon een USB kabel kopen met een speciale MDI aansluiting. Daarop kan je gewoon USB sticks en HD's etc aansluiten.
Bij de O3 kan je zonder kabel gewoon gebruik maken van USB sticks of een externe HD. Alleen de locatie van de aansluiting vind ik niet "simply clever" Die had gewoon in het dashboardkastje moeten zitten.
 

Luke

Forumguru
Nu we het er toch over hebben; indien je bij de Octavia 3 je Ipod of USB-stick aansluit, kan je dan nog via de autoradio alles regelen? Dus ik bedoel: playlist kiezen, scrollen tussen nummers, vooruit- en achteruitspoelen, ...
Kan met de bediening aan het stuur de Ipod of USB-stick bedient worden zoals hierboven beschreven?

En bij uitbreiding: Welk type USB is de aansluiting in de nieuwe Octavia? USB 2.0 of 3?
 

Darkside

Forumguru
Ik neem aan dat dit niet is veranderd tov de O2
Je kan gewoon een USB stick/HD standaard aansluiten op je O3. Via de Media knop kan je de source aangeven (USB/AUX/interne hd etc) en dan zie je een overzicht van al je mappen en mp3's.
Dit bedien je gewoon via het touchscreen en daar kan je een playlist selecteren of een album starten.
Via het stuur bedien je gewoon volume en kan je naar een volgend of vorige nummer gaan.
het is helaas niet mogelijk om door je muziek collectie te browsen op de knoppen op het stuur.

Als je een ipod hebt, moet je de MDI optie aanvinken. Dan raak je de standaard USB en Aux aansluiting kwijt en krijg je de 'oude' mdi aansluiting terug waarop je dmv een speciale kabel je ipod/iphone kunt aansluiten.
Dan zie je op je navi scherm dezelfde structuur als op je ipod en kan je ook gewoon playlists afspelen.
Ook hier is het niet mogelijk om via de knoppen op het stuur door je mp3's te bladeren.

Verder is het een USB2.0 aansluiting met genoeg power voor de meeste selfpowerd HD's (2,5"hd's)
 

andrehj

Forumguru
Bij de O3 kan je zonder kabel gewoon gebruik maken van USB sticks of een externe HD. Alleen de locatie van de aansluiting vind ik niet "simply clever" Die had gewoon in het dashboardkastje moeten zitten.
Inderdaad, of in de middenarmsteun. Maar zo'n USB-stick of externe HD ergens rondslingerend bij je pook is gewoon "simply stupid":wtf: , en nodigt bovendien uit tot diefstal. Welke stagiair dat nu weer verzonnen heeft....
 

Darkside

Forumguru
Ja heb al met dealer gesproken. De kabel zelf is wel weg te werken richting dashboard kastje. Dan hou je de phonebox vrij. En kan de hd netjes opgeruimd Worden. Wel blijf je de plug zien.
 

Altos

Banned
Ik vind de usb functie juist wel handig.
Ik heb een 32Gb sd kaart in het dashboardkastje zitten met de "vaste" auto muziek,
en de usb ingang gebruik ik voor de "wisselbare" liedjes...toch best handig...
 

Rallye

Forumguru
Nadeel van de MDI bij mijn Swing (in de O2) vind ik wel dat je niet de mapstructuur kunt zien. De mappen staan op alfabet, maar als je niet weet hoe de map heet, zoek je je met map up/down een ongeluk.....

Verder ben ik er erg blij mee.
 

Joske

Forumguru
Enneuh, waar zit die MDI-aansluiting nu eigenlijk? :shamefullyembarrased: Zie in mijn wagen enkel een AUX aansluiting vooraan zitten op de Amundsen+ en een SD-kaart-gleuf.
 
Bovenaan Onderaan