[O2] Kan niet wachten.....

JeeWee

Actief lid
Sinds de AutoRAI 2007 wist ik het eigenlijk wel, en na de proefrit was er echt geen enkele twijfel: mijn volgende leasebak is een Skoda O2 Combi. Alleen de huidige auto (een Pecheot 206SW - en da's geen spelfout :() zou pas op 12-02-2008 uit het contract lopen. Wat kan wachten dan lang duren.... In de tussentijd begon de werkgever te twijfelen aan de contractafspraken, want was het geen 160.000km ipv 48 maanden? In de tussentijd ook wat andere auto's bekeken en bereden, maar deze ruimte voor dit geld, daar kan weinig tegenop. Of je moet een bestelbus willen rijden :grin:.

Begin oktober was er dan eindelijk de zekerheid dat ik op 13-02-2008 in een nieuwe auto mag gaan rijden. Alsof het nu al Sinterklaas was..... Folder in de hand, inloggen op de online-tool van de leasemaatschappijen en knutselen maar. Beetje rekening houden met de bijtelling en dan kom ik uit op een O2 Combi 1.6 (75kW) Ambiente op LPG, in cappucino beige (helaas zonder choco-spikkels) met Attractive pakket, MaxiDOT en carkit. Die laatste buiten de bijtelling, want dan is ie én van mij én hoef ik m niet twee keer (leasebedrag + bijtelling) te betalen. Levering ligt dus vast op 13-02-2008, waarmee ik alle tijd heb om een leuke rit uit te dokteren om eens goed kennis te maken met mijn nieuwe tweede huiskamer-met-berging :grin:

Welkom op dit forum en in de kring van Skoda-rijders! Ik kan je verzekeren dat het oude gezegde dat het bezit van de zaak het eind van het vermaak is, bij de Skoda niet opgaat. Dus veel geduld toegewenst bij het wachten op de aflevering.

JeeWee

Actief lid
Er moest kennelijk heel wat water door alle rivieren in NL vloeien voor werkgever, leasemaatschappij én dealer het eens waren: op 21-11-2007, ruim een maand nadat ik de bestelling heb geplaatst, is mijn auto nu echt besteld. Verwachte afleverdatum: 16 februari 2008..... Da's nog bijna 3 maanden (okee, okee, ik heb het uitgerekend en het zijn nu nog 86 dagen)! Hoe kom ik die dagen in 's-hemelsnaam door??????

Fabia

† In Memoriam
Er moest kennelijk heel wat water door alle rivieren in NL vloeien voor werkgever, leasemaatschappij én dealer het eens waren: op 21-11-2007, ruim een maand nadat ik de bestelling heb geplaatst, is mijn auto nu echt besteld. Verwachte afleverdatum: 16 februari 2008..... Da's nog bijna 3 maanden (okee, okee, ik heb het uitgerekend en het zijn nu nog 86 dagen)! Hoe kom ik die dagen in 's-hemelsnaam door??????

Zie: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=4888 voor mijn antwoord op je probleem.

L-X

Lid
Ook ik heb met goedkeuring van de baas een O2 Combi 1.6 (75kW) Ambiente op LPG, in cappuccino beige met Attractive pakket besteld. Daarbij Graham Onyx bekleding, luidsprekers achterin, een trekhaak en een Parrot bluetooth. Verwachte levering: week 2 van 2008.

Ik kijk er uiteraard erg naar uit!

JeeWee

Actief lid
Ik zou zo met je willen ruilen: Die van mij wordt pas in week 1 2008 gemaakt.... Ik wens je alvast heel veel veilige en prettige kilometers toe!

JeeWee

Actief lid
Ga zaterdag de mijne ophalen:grin:
En? Grootste grijns aller tijden? Heel erg tevreden? Niet uit je auto willen komen omdat ie zo goed bevalt? Hopen op een file, zodat je er langer in zit?

Ik heb inmiddels ook een soort van 'remedie' gevonden tegen het lange wachten: iedere week iets bestellen of kopen wat ik in 'mijn' O2 nodig denk te hebben: Brodit proclip, Meguiars interior shine zijn binnen, volgende we(e)k(en) naar de dealer voor een rubbermat in de achterbak, MP3 speler voor de aux-in, MP3 cd's maken. Nee, ik kom de tijd tot 16 februari (nog 37 nachtjes.....) wel door ;)

Jeje

Lid
Inderdaad:super: geweldige auto, heel soepel te rijden en bloedje snel, zelfs als je voor je gevoel rustig aan doet en niet boven de ong 3500 toeren komt. Inderdaad ga je voor de lol een stukje om. Ook de ruimte (en vooral de kofferbak) is zeer goed, en daar had ik hem in eerste instantie ook op uitgezocht. Enige nadeel is dat er geen standaard navigatie in zit, dit heb ik totnutoe nog in elke auto gehad (aanbieding of in een pakket) , dus nu weer klooien met TomTom of Garmin maarja er moet toch iets te zeuren overblijven.
Verder is de eerste indruk erg goed, lekkere stoelen, alles voelt degelijk en goed afgewerkt aan. kortom zeer tevreden (na een week.....)

JeeWee

Actief lid
L-X: Ik ga hem vrijdagmiddag ophalen!!:cheer: :laugh:

Alhoewel ik iedereen het allerbeste gun, begin ik toch lichtjes te kleuren van jaloezie..... Ik wil ook rije in mijn Škoda..... Maar dat wordt dus een heel fijn weekend!

Jeje: kortom zeer tevreden.

Goede verhalen dus. Dat maakt dat het wachten mijn verlangen alleen nog maar verder aanwakkert. Gelukkig hebben we de 'gadgets' al ;)

L-X

Lid
op 21-11-2007, ruim een maand nadat ik de bestelling heb geplaatst, is mijn auto nu echt besteld. Verwachte afleverdatum: 16 februari 2008.....

Alhoewel ik iedereen het allerbeste gun, begin ik toch lichtjes te kleuren van jaloezie..... Ik wil ook rije in mijn Škoda..... Maar dat wordt dus een heel fijn weekend!

Die extra maand zuigt behoorlijk voor je zeg :( De mijne is besteld op 24-10-2007, dus die maand er bij klopt dan wel qua aflevering. Ach, misschien heb jij dan net wél een nieuwe-serie-kenteken :xyxthumbs:

Maar inderdaad, alhoewel ik met je meevoel ga ik vanaf vrijdag gruwelijk genieten van m'n eerste leasebak! :24:

JeeWee

Actief lid
Die extra maand zuigt behoorlijk voor je zeg :( De mijne is besteld op 24-10-2007, dus die maand er bij klopt dan wel qua aflevering. Ach, misschien heb jij dan net wél een nieuwe-serie-kenteken :xyxthumbs:

Zo'n kenteken kan mij eerlijk gezegd weinig schelen - ik wil die auto, zelfs met een buitenlands kenteken!

Maar inderdaad, alhoewel ik met je meevoel ga ik vanaf vrijdag gruwelijk genieten van m'n eerste leasebak!

Dat je ontzettend gelijk hebt! :worshippy:

!Škoda!

Actief lid
:ot:

Je bent ook niet lief tegen je vrouw :ahum:
Je zou haar wat vriendelijker mogen behandelen en een nieuwe auto voor haar kopen, vind ze je zeker een stuk liever... :529:

Bovenaan Onderaan