O2 hatchback Business Edition besteld

herbiek

Senior Member
Gisteren na het afwijzen van een eerdere bestelling (diesel uitvoering) weer voor een Skoda gekozen in de vorm van een O2 1.6MPI hatchback Business Edition met als extra's de Stream radio, ruitenwisser achter, zelf dimmende buitenspiegels en de winterbanden optie (van mijn werkgever). De kleur wordt Island Green Metallic en ik heb de Ivory binnenbekleding gekozen.

De Business Edition is een Elegance uitvoering met wat extra's zoals Xenon verlichting (met de verplichte koplamp sproeiers), Maxidot display, Lichtmetalen velgen 16" Vega, klein leer pakket en Parking Distance Control voor.

Als hij bij de dealer wordt afgeleverd laat ik er nog een afneembare trekhaak onder zetten en waarschijnlijk een extra 12V aansluiting in de kofferbak. En voor de hond een zwarte "rubberen" met opstaande kantjes voor in de kofferbak.

Eerst de goedkeuring van mijn werkgever afwachten en dan maar eens informeren bij S-point (verplicht daar bestellen) hoe lang dit gaat duren. :smiley29:
 

Jager

Actief lid
Nu maar wachten! En dat duurt lang! :)

Mijn O2 was bij de dealer maar is verkeerd besteld.
Wordt waarschijnlijk morgen opnieuw een order ingeschoten bij de fabriek en duurt momenteel ongeveer 14/15 weken in verband met een fabriekssluiting (zomervakanties)
 

hgoor

Lid
Ik heb de 1.6 85kw automaat Business edition besteld en ook via S-Point (ook verplicht via leasemaatschappij). Kreeg dinsdag een brief en volgens S-Point wordt in de 2e helft van augustus geleverd; dat zou dus 2 1/2 maand zijn en dat klinkt redelijk...

Maarja, of dat daarwerkelijk gehaald wordt?
 

herbiek

Senior Member
Ben helemaal klaar met IngCarlease :shocked:. Mijn bestelling die ik gisteren gedaan heb is alweer afgekeurd, fabriekopties die ik aan de BE uitvoering toevoegde zijn verwijderd, mocht niet... Waarom niet? ik snap het niet, een ruitenwisser achter op een HB kan ik niet eens na die tijd bij de dealer als optie laten plaatsen!!
 

hgoor

Lid
Ben helemaal klaar met IngCarlease :shocked:. Mijn bestelling die ik gisteren gedaan heb is alweer afgekeurd, fabriekopties die ik aan de BE uitvoering toevoegde zijn verwijderd, mocht niet... Waarom niet? ik snap het niet, een ruitenwisser achter op een HB kan ik niet eens na die tijd bij de dealer als optie laten plaatsen!!

Hmm, en het kan niet zijn dat je boven je budget kwam ofzo?

Ik wilde eerste de 2 liter BE, maar dat viel buiten m' budget en dus moest ik afslanken naar de 1.6 85kw versie...
 

herbiek

Senior Member
Hmm, en het kan niet zijn dat je boven je budget kwam ofzo?

De fleetagent applicatie gaf dat wel aan als ik ook nog het Multifunctionele stuur er bijbestelde, dus die heb ik er maar uitgelaten. Kreeg geen foutmelding dat ik overbudget was....In de mail van medewerkerster van Ing Car lease werdt er ook niet gerept over "over budget". Wacht nog op antwoord op mijn mail met vragen die ik net gestuurd heb.
 

herbiek

Senior Member
Hmm, en het kan niet zijn dat je boven je budget kwam ofzo?

De fleetagent applicatie gaf dat wel aan als ik ook nog het Multifunctionele stuur er bijbestelde, dus die heb ik er maar uitgelaten. Kreeg geen foutmelding dat ik overbudget was....In de mail van medewerkerster van Ing Car lease werdt er ook niet gerept over "over budget". Alleen maar "Toevoeging van opties en accessoires helaas niet toegestaan" :confused: .Wacht nog op antwoord op mijn mail met vragen die ik net gestuurd heb.
 

herbiek

Senior Member
Heb in middels antwoord: "Het is inderdaad zo dat je alleen maar een autokeuze kunt maken en verder geen toevoegingen mogelijk, alleen accessoires voor eigen rekening bij de dealer."

Wie heeft dit ook zo zout gegeten? Ik snap er niks van....Vind het zelfs ronduit belachelijk!:icon_smile_dead:
 

Jager

Actief lid
Heb in middels antwoord: "Het is inderdaad zo dat je alleen maar een autokeuze kunt maken en verder geen toevoegingen mogelijk, alleen accessoires voor eigen rekening bij de dealer."

Wie heeft dit ook zo zout gegeten? Ik snap er niks van....Vind het zelfs ronduit belachelijk!:icon_smile_dead:

Zal wel de regeling zijn die jou werkgever overeen is gekomen met de ING.
(Brunel toevallig?)
 

herbiek

Senior Member
(Brunel toevallig?)

Heel goed! Accessoires voor eigen rekening mag dan weer tot een maximum van 1000 euro. Dat zijn dus alleen zaken die je achteraf met de dealer moet regelen en daar had ik al mijn trekhaak willen bestellen (ben je hard op weg naar die 1000 euro)
 
Wat ben ik blij dat ik een 'particuliere' rijder ben, die helemaal zelf mag beslissen waar hij in rijdt (als - ie het ook maar zelf betaalt, uiteraard)!
 

sitechris

Donateur
Heb in middels antwoord: "Het is inderdaad zo dat je alleen maar een autokeuze kunt maken en verder geen toevoegingen mogelijk, alleen accessoires voor eigen rekening bij de dealer."

Wie heeft dit ook zo zout gegeten? Ik snap er niks van....Vind het zelfs ronduit belachelijk!:icon_smile_dead:

er zijn meer bedrijven die deze regel hanteren, ik heb van iemand die bij een leasemij werkt gehoord dat de filosofie erachter is dat ze willen voorkomen dat een auto met niet courante opties wordt volgehangen.

Ik ben jaloers op de leaserijders met hun lage kosten, maar als prive-rijder mag ik iig mijn eigen auto tot de komma samenstellen, dat gelukkig weer wel :)
 
Bovenaan Onderaan