O2 en lpg....

higgy

Forumguru
M'n O2 staat vandaag en morgen bij V-Car.
De klacht was (wederom) dat ik geen lpg kon tanken. Slang twee weken geleden vervangen: geen soelaas. Vandaag weer neergezet voor de 3e 80%-klep sinds ik hem heb, bellen ze eind van de dag licht verbijsterd op: "zeg, hoeveel lpg zat er in die tank?" <font color="red">"die was leeg" </font> "ehh, hij staat hier nu al uren en uren af te blazen..." <font color="red"> "?????" </font>
Afijn, samen met V-car even gecombineerd en gededuceerd (want gelukkig gaan ze er nog niet van uit dat ik gek ben), en enkele eerdere klachten van mij erbij redenerende (<font color="blue">benzinetank loopt ook op gas vrij vlot leeg: dat kan niet door het starten 's ochtends op benzine, komen </font> en <font color="blue">omschakeltoets lpg valt soms geheel uit)</font> leidden tot het volgende dat ze morgen gaan onderzoeken: het lijkt erop dat de auto soms op benzine loopt terwijl de led-knop aangeeft dat ie op lpg loopt. En aangezien ik de ene keer pas lpg tank als ie inhoudt en de andere keer na pak hem beet 250 km preventief al weer lpg tank, zou dat kunnen.
Stomme elektrische fout, denk ik. Wordt nog een uitzoekklus.

Afijn, ik tuf wel verder in m'n brandnieuwe Ford Focus van Hertz /forum/images/graemlins/407.gif
 

MdK

Lid
Ooohhh; dit soort verhalen wordt ik niet gelukkig van! /forum/images/graemlins/frown.gif Bij mij gaat alles nog steeds (33.000 km) probleemloos, maar wie weet gaat zulk onheil mij ook nog wel treffen... /forum/images/graemlins/1884.gif

@higgy; by the way; hoe kun je normaal gesproken na het starten zien wanneer er van benzine op lpg wordt overgeschakeld? Ik dacht dat je dat aan de LED-jes kon zien, maar ik kan de handleiding van m'n installatie niet meer vinden...
 

EricG

Nieuw lid
De mijne rijd reeds 88dkm probleemloos op LPG (O1)
Dus er is nog hoop sterkte!

MdK, die ledjes zeggen toch genoeg? ALs ze branden rijd je op gas
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
MdK, die ledjes zeggen toch genoeg? ALs ze branden rijd je op gas

[/ QUOTE ]DAT lijkt bij mij nu net het probleem te zijn: in principe heb jij groot gelijk, maar mijn O2 lijkt (dat wordt nu onderzocht) wel eens stiekem op benzine te gaan rijden.
In performance merk ik dat niet (dat was vroegah wel anders: als je toen op lpg overschakelde was het net alsof er 20pk afgekoppeld werd).
 

EricG

Nieuw lid
Ik heb gelezen en gehoord dat soms de benzine meter kan teruglopen terwijl niks verbuikt wordt omdat hij op gas loopt
dit omdat de metertjes nou eenmaal zo afgesteld zijn
 

higgy

Forumguru
@EricG: dat was het niet.
Ik heb de O2 gelukkig weer terug sinds gisteren.
Wat loopt en rijdt die O2 toch geruisloos zeg!

De 80%-klep was afgebroken, had de elektronische klep in de tank beschadigd, en was de tank ingeschoten...die hadden ze er dus niet 1,2,3 uit.
Tevens is de bedrading achterin opnieuw gesoldeerd.

Nu even afwachten of ie het goed doet: lijkt er wel op want ik heb gisteren gelijk 350 km gereden: LPG-lampjes liepen braaf terug en benzinemeter (tank ramvol) bleef keurig in de hoek staan.
 

higgy

Forumguru
Nadat de O2 vorige week gerepareerd was, is het 'stiekem op benzine rijden' in elk geval verholpen, maar gisteren begon het gezeik weer: aanduiding hoeveel lpg (op omschakelknopje) is weggevallen (alleen rode led brandt) en de auto stinkt sinds de reparatie enorm naar lpg.
Ik heb hem vandaag wat minder vriendelijk WEER bij V-Car neergezet, en behoorlijk heibel gemaakt bij m'n wagenparkbeheerder. Die is ook niet 'happy' meer.

Als huurauto heb ik een gloednieuwe Golf TDI (77kw)meegekregen. DIE IS VEEL EN VEEL SNELLER dan mijn 1.6 MPI ! Wat een frustratie! De volgende O2 is dus een 1.9 TDI, da's zeker.
(Zo, dat ben ik weer even kwijt!)
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Nadat de O2 vorige week gerepareerd was, is het 'stiekem op benzine rijden' in elk geval verholpen, maar gisteren begon het gezeik weer: aanduiding hoeveel lpg (op omschakelknopje) is weggevallen (alleen rode led brandt) en de auto stinkt sinds de reparatie enorm naar lpg.
Ik heb hem vandaag wat minder vriendelijk WEER bij V-Car neergezet, en behoorlijk heibel gemaakt bij m'n wagenparkbeheerder. Die is ook niet 'happy' meer.

Als huurauto heb ik een gloednieuwe Golf TDI (77kw)meegekregen. DIE IS VEEL EN VEEL SNELLER dan mijn 1.6 MPI ! Wat een frustratie! De volgende O2 is dus een 1.9 TDI, da's zeker.
(Zo, dat ben ik weer even kwijt!)

[/ QUOTE ]

Het zit je ook niet mee.... Ik vond het al zo vreemd dat als ik af en toe bij V-Car kom, ik bijna altijd jouw auto op de parkeerplaats zie staan.
 

VEEJAY

Forumguru
Higgy, is het verschil niet meer dat de tdi op lage toeren zijn vermogen levert? Denk dat de MPI wel loskomt bij hoge toeren?! (ik heb alleen de FSI gereden)
 

Karstieman

Forumguru
Nou Higgy, dat is ook balen zeg !
Er gaat ook zoveel tijd inzitten om steeds naar de dealert te rijden...
Ik hoop dat ze 'm nu wel goed gerepareerd krijgen !
 

higgy

Forumguru
Het SCHIJNT dat ie vandaag klaar is. Vlotter was kapot en een leiding lekte (aangedraaid). Helaas kon de voor de 31e geplande grote beurt niet meteen meegenomen worden dus dan moet ie weer terug. In elk geval krijg ik dan als leenauto de demo O2 Combi 1.9 TDI van V-Car mee.

Die Golf blijft me verbijsteren. CONTINUE trekkracht, niet alleen onderin. Als een 1.9 dat al doet, hoe rijdt dan een 2.0 TDI?
 
Bovenaan Onderaan