[O2] Dames en Heren, we hebben hem: de RS TDI

Rallye

Forumguru
Re: Dames en Heren we hebben hem de RS TDI

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_Fabia</font><hr />

Ik vond juist dat Skoda zich er mee onderscheid van de andere merken,door ze groen te maken.

[/ QUOTE ]
Ik heb een ongelofelijke hekel aan groen....
 
Re: Dames en Heren we hebben hem de RS TDI

kan bijna niet wachten, moet nog een paar weken en dan mag ik 'm ook ophalen, de plaatjes bevestigen mijn keuze! ziet er goed ja uit, ook die verlaging.

veel plezier ermee!
 

RSTDI

Actief lid
Re: Dames en Heren we hebben hem de RS TDI

Zo na één maand sturen en 5500km, hier een terugblik van de afgelopen 4 weken.
Wat een beul van een auto en motor.
Na de eerste week rustig gereden te hebben, moest ik de tweede week 2 x naar DLD dus ‘s avonds na huis maar eens geprobeerd hoe hard hij nu wil, 230km/h op de teller en op de climatronic (kanaal 19) 220 km/h, ongelofelijk en dat voor een diesel.
Na 2 weken de winterbanden er op, dat kan maar net 16 inch met de remklauwen, maar het ziet er niet uit, dit ga ik niet volhouden met die apenvelgen.
Dus na 2 weken winterbanden weer terug na zomerbanden. Besloten dat er 18 inch winterbanden op de originele velgen komen en van het voorjaar BBS 19 inch erop.
Bij de bestelling in oktober heb ik gekozen voor de bluetooth carkit van Skoda met houder voor de Nokia 6230i, dit is echt een aanrader voor iedereen die veel belt of gebeld wordt in de auto. Kost wel wat, maar werkt beter als vaste inbouwtelefoons van Nokia ( 6090, 810).
Vooral de weergave in de maxidot en de bediening via voice of de toetsen van de boordcomputer werken geweldig.
In vergelijking met mijn oude O2 met chip is dit een compleet andere auto, veel meer op de sportieve toer en de motor is compleet anders van opbouw, zowel mechanisch als rijeigenschappen. Als je de motorafdekking er afhaalt zie je 2 nokkenas tandwielen, de oude BKD 16v heeft er maar 1.
Deze motor gaat door tot 4500 omw/min en blijft continu koppel geven,en is veel stiller.
En de remmen zijn wel 10x beter als op mijn vorige, blijft vertragen als je van 200 + afkomt.
Na deze lofzang 2 minpuntjes, lampje in de deur voor centrale deurvergrendeling en alarm blijft af en toe branden ( probleem doet zich voor van af model 2007 en bij meerdere auto’s uit de VAG groep, er is iets mis met de deurelektronica, is nog geen oplossing voor), ander probleem is dat de cruise control uitviel en niet anders als door de dealer te resetten was, (lof voor mijn dealer garage Sloot te Lochem bellen, langs rijden en met 15min weer buiten staan, bij VW wel anders meegemaakt). Het is niet het zelfde probleem als met de eerste O2’s dat de schakelaar defect is, de foutmelding was verwarrend motor elektronica verwees naar stuurkolom elektronica en andersom. Afwachten werkt nu weer als van ouds.
Afgelopen weekend mistlampen en grootlicht vervangen voor Piaa lampen die wit licht geven, i.p.v. geel naast de xenon lampen.
Zo en nu op naar de 10000km.
 

Bijlagen

  • 46423-mistlampen.JPG
    46423-mistlampen.JPG
    71,2 KB · Weergaven: 17

bertje

Lid
Re: Dames en Heren we hebben hem de RS TDI

TDIDSG is de lichtopbrengst dan ook meer van die piaa lampen?
Zit er zelf ook over na te denken om de lampen te wisselen
 

RSTDI

Actief lid
Re: Dames en Heren we hebben hem de RS TDI

Ja veel meer licht maar vooral de kleur wit kan mijn bekoren. Als je grootlicht aanzet was het licht iets hoger maar vooral geel en nu is het bijna de zelfde kleur als het xenon.
 
Re: Dames en Heren we hebben hem de RS TDI

Hoi, dat probleem met alarmlampje heb ik af en toe ook. Mocht je oplossing horen, dan verneem ik dat graag. Probleem met cruise control heb ik (nog) niet. Ik zit nu op 5200km, rij per week wel 1000km op dit moment. Lampen heb ik ook vervangen door Philips wit modellen, geloof dat blue light of iets dergelijks genaamd is, binnenin en stadslicht vervangen naar "blauw" licht (5W5)., de knipperbolletjes zijn standaard oranje en die zijn vervangen door zilveren modellen qua kleur, dus als je niet "knippert" dan stralen ze wit-achtig licht uit, en anders fel oranje tijdens knipperen. Ik zit nu te wachten op chromen strip voor op achterklep en nog paar onderdelen van skodatec waaronder een windstrip voor voorportieren. Verder een geweldige auto, zaterdag laten tunen(zie post elders), helemaal blij.
 

Rallye

Forumguru
Re: Dames en Heren we hebben hem de RS TDI

Mij was het eerlijk gezegd nog niet opgevallen dat het groot licht geler was dan het Xenon. Is het moeilijk die lampen te wisselen? Op Briskoda stond iets over het wisselen van de knipperlichten om de oranje schijn uit de koplampen te halen... is mij eigenlijk ook nooit zo opgevallen.

De mistlichten gebruik ik nooit, behalve dan om degene die voor me rijdt er op te attenderen dat hij zijn mistachterlicht nog aan heeft. Laatst weer eens op weg naar Essen: met 170 op de Autobahn, het was een beetje nat, hoppa een Mazda 6 Station met zijn mistachterlicht aan. Door de spray zie je alleen nog maar rood. Ik zag na een poosje ook in overdrachtelijke zin rood. Na drie maal (in vijf kilometer) groot licht van mij knippert hij met zijn alarmlichten .... het was niet eens een Nederlander. Mistachterlicht = minder dan 50 meter zicht = niet harder dan vijftig rijden. Durf je harder, dan kan dat ding uit.
 

RSTDI

Actief lid
Re: Dames en Heren we hebben hem de RS TDI

Ja de richtingaanwijzers heb ik ook voor silverline van Philips vervangen.
De koplampen vervangen is zeer eenvoudig, kunstofmoer los draaien "de witte die aan de binnenzijde van het front" dan het hebeltje aan de onderkant van de koplamp na je toe trekken een de komplete koplamp schuift naar buiten zie instruktie boekje
cool.gif
 

Tallguy

Forumguru
Re: Dames en Heren we hebben hem de RS TDI

Kan je misschien een paar foto'tjes maken van de lampen/verpakking of een linkje plaatsen van de lampen die je hebt vervangen? Ik heb ook Xenon, en de gelige lampen vind ik ook niet erg mooi staan. Vervangen door witte(re) is voor mij dus ene optie.

En als het niet teveel moeite is een schatting van de kosten?
 

johann

Lid
Re: Dames en Heren we hebben hem de RS TDI

Nog even over die remklauwen:
Volgens mijn bronnen zijn die alleen bij TDI's rood en bij de benzinemodellen nog gewoon groen.
 
Re: Dames en Heren we hebben hem de RS TDI

Ik ga een poging wagen voor je ... let wel op dat je juiste modellen besteld voor bijvoorbeeld H1 - zie handboekje.
301046.jpg

Halfords heeft ze (klik hier, dan kom je bij de lampen uit)


Hier het silver model (dus 4x deze, 2 voor/achter)
http://www.lighting.philips.com/nl_...3467512&amp;id=nl_nl_car_lighting&amp;lang=nl
s_packbl2_py21w_sv.jpg


5W5 passen in binnenverlichting als ook stadslicht

groeten, nogmaals, controleer even de juiste modelnummers met handboek, en pak lamp niet vast met je handen.

Peter
s_packbl_bv.jpg
 

Racer

Lid
Re: Dames en Heren we hebben hem de RS TDI

</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJB</font><hr />

Schitterende auto. Veel plezier ermee. Ik dacht overigens dat de remklauwen bij een RS groen waren. Of is dat inmiddels verleden tijd?

[/ QUOTE ]

Sinds modeljaar 2007 (juni 2006) zijn ze rood. Ik vind het mooier.

[/ QUOTE ]

De mijne is van aug 2006, ik ben er trots op dat ze groen zijn. Ik ken geen ander merk waarbij ze ook groen zijn. De oude rally modellen van skoda hadden ook groene klauwtjes.

Dus vanaf juni 2006 allemaal rood lijkt me sterk. TDI's als RS zijn volgens mij pas later geintroduceerd.
 
Bovenaan Onderaan