O2 combi gaat het worden!

renYek

Lid
16 mrt 2006
150
5
16
48
Wessem
mikakeyner.vlindersite.nl
Zo dan. Nu mijn O2 HB royaal over de 120k KM zit, heb ik vandaag de doorslaggevende offerte naar wagenparkbeheer doorgezet:

O2 Combi Elegance Attr Bns 1.6 FSI met Privacy Glass en Bluetooth carkit in kleur Anthracite Grey.

Eigenlijk was er geen twijfel over een eventueel ander merk aangezien ik gewoon erg tevreden ben over mijn Tjechisch monster. Ik heb even geflirt met een folder van een Mondeo en die van een S2, maar het is dus toch de O2 geworden. De mondeo zie ik nu al zoveel dat ik er al op uitgekeken ben en de S2 is wel erg mooi, maar wilde ik nu toch erg graag een combi en die was ook nog wat goedkoper dan de S2.

Hij moet nog officieel besteld worden, maar dat zal ongetwijfeld niet heel lang meer duren :)

Weten jullie het ook weer!

vdijk

Lid
6 jan 2007
372
20
16
Noord-Brabant
gefelicteerd met je nieuwe O2.

wel heb ik even een vraagje: waarom neem je geen diesel, als je ongeveer 1000 km per week rijdt ?

SkodaMan

Actief lid
1 mrt 2006
829
27
28
Rhenen
www.sense-ware.com
waarom neem je geen diesel, als je ongeveer 1000 km per week rijdt ?

Ik wil niet voor renYek antwoorden maar waarom moet je een diesel rijden als je 1000 km/week rijdt in een leaseauto?

Om de kosten hoef je het niet te doen als leaserijder. Een diesel is duurder in aanschaf dus betaal je meer bijtelling. Ook de baas is niet beter af met een diesel want het kantelpunt ligt op dit moment al op 50.000 km/jaar t.o.v. benzine en dat zal de komende jaren alleen maar oplopen.

Bovendien maakt een diesel nog steeds meer lawaai dan een benzinemotor. Heb jij andere redenen?

renYek

Lid
16 mrt 2006
150
5
16
48
Wessem
Inderdeed. Iemand heeft bij ons 2 jaar geleden zitten rekenen aan het hele wagenpark (inmiddels ca. 250 automobielen) en daar kwam uit dat er gemiddeld genomen net geen 30.000 KM per auto per jaar werd gereden. Iedereen aan de benzeen dus. Scheelt inderdaad wel in de bijtelling :) Ik ben wel een van de uitzonderingen die daar royaal overheen gaan, maar ik heb legio collega's die met moeite aan de 15-20k KM/jaar komen.

Bakkertje

Forumguru
29 jul 2008
7.223
3.245
123
Gefeliciteerd met je keuze!
Kun je niet nog een maandje wachten met bestellen? Het ziet er naar uit dat je dan een gefacelift model kunt kiezen (met 1.4 TSI bijvoorbeeld)..

Sja bij ons geldt nog steeds het beleid 40 dkm per om te calculeren, alleen diesel of lpg. Ik had mijn oog al laten vallenm op een S2 met 1.4 tsi, maar dat ging dus niet door.. Nu wordt (is) het een O2 EAB 1.9 tdi geworden, same price veel meer gadgets... (die hopelijk niet binnen no-time gejat worden)

7 aug 2008
50
2
8
Hengelo
SkodaMan; Ook de baas is niet beter af met een diesel want het kantelpunt ligt op dit moment al op 50.000 km/jaar t.o.v. benzine en dat zal de komende jaren alleen maar oplopen.[/quote zei:
Volgens mij moet er toch iemand zijn huiswerk doen want het omslagpunt bij een octavia ligt toch echt eerder bij zo'n 25-30k. En dat bij een duurdere aanschaf, hoger gewicht en wegenbelasting e.d. Ik vraag me ook af of het onderhoud dan wel meegerekend wordt. Ook de looptijd is natuurlijk behoorlijk bepalend.

Bovendien vind ik (ondanks de pk's) een 1.6 niet echt gelijkwaardig aan een TDI in een auto als een octavia, gewoon te weinig koppel voor een lekker tussenacceleratie.

renYek

Lid
16 mrt 2006
150
5
16
48
Wessem
Gefeliciteerd met je keuze!
Kun je niet nog een maandje wachten met bestellen? Het ziet er naar uit dat je dan een gefacelift model kunt kiezen (met 1.4 TSI bijvoorbeeld)..

Sja bij ons geldt nog steeds het beleid 40 dkm per om te calculeren, alleen diesel of lpg. Ik had mijn oog al laten vallenm op een S2 met 1.4 tsi, maar dat ging dus niet door.. Nu wordt (is) het een O2 EAB 1.9 tdi geworden, same price veel meer gadgets... (die hopelijk niet binnen no-time gejat worden)

IK weet niet precies wanneer hij besteld is, maar het zal nu ongeveer een maand geleden zijn. Ik zit nu dik op de 137.000 en hij is al met 2 maanden verlengd. Facelift is wel jammer dat ik die net misloop, maar goed. Luxeprobleem he :)

vdijk

Lid
6 jan 2007
372
20
16
Noord-Brabant
Ik wil niet voor renYek antwoorden maar waarom moet je een diesel rijden als je 1000 km/week rijdt in een leaseauto?

Om de kosten hoef je het niet te doen als leaserijder. Een diesel is duurder in aanschaf dus betaal je meer bijtelling. Ook de baas is niet beter af met een diesel want het kantelpunt ligt op dit moment al op 50.000 km/jaar t.o.v. benzine en dat zal de komende jaren alleen maar oplopen.

Bovendien maakt een diesel nog steeds meer lawaai dan een benzinemotor. Heb jij andere redenen?

Inderdeed. Iemand heeft bij ons 2 jaar geleden zitten rekenen aan het hele wagenpark (inmiddels ca. 250 automobielen) en daar kwam uit dat er gemiddeld genomen net geen 30.000 KM per auto per jaar werd gereden. Iedereen aan de benzeen dus. Scheelt inderdaad wel in de bijtelling :) Ik ben wel een van de uitzonderingen die daar royaal overheen gaan, maar ik heb legio collega's die met moeite aan de 15-20k KM/jaar komen.

ik was nog steeds in de veronderstelling dat je met zo'n 30-35 k per jaar goedkoper uit bent met benzine, vandaar mijn vraag.
Het is natuurlijk wel beter voor de bijtelling als je benzine kunt rijden