[O2] Bestelling gedaan, weer een Octavia geworden.

MrScratch

Nieuw lid
Ik heb van 2002 t/m 2006 in een Octavia 1.6 Hatchback gereden in de lease. Nu was het tijd om een nieuwe auto te bestellen. Het leasebudget was dit keer veel hoger, dus toch maar even rondkijken naar andere auto's.

Toch weer op een Octavia uitgekomen. Deze auto bezit toch een aantal zaken die bijna niet bij elkaar te zoeken zijn voor de gevraagde prijs bij andere merken. Het is geworden:

Octavia Combi 2.0 diesel DSG DPF Business Edition in Cappucino Beige.

Ik wilde een diesel en een automaat (is moeilijk te combineren, naar het schijnt), veel luxe en ruimte om me heen. Had nog budget over voor een goede navigatie/audio, dus een Pioneer HD1BT erin en binnen het budget zitten we heerlijk de komende jaren. Supermooi systeem met groot scherm en heel europa op harde schijf, dus leek me een stuk beter als de te dure opties van Skoda zelf.

Ik kan niet wachten, maar zal nog wel tot in januari duren, denk ik.
 

DeSeum

Nieuw lid
Re: Bestelling gedaan, toch weer een Octavia geworden.

Naar voor je. Weer een Skoda. Gelukkig heb je nu een nieuw model in januari. Ik heb zelf een kort tijdje in een O1 gereden maar het is zo'n grote overstap. Je wilt nooit meer terug naar een O1 als je een O2 rijdt. Nog even slapen jongen...
 

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Re: Bestelling gedaan, toch weer een Octavia gewor

Wat saaaaaaaaaiiiiiiiiii weer een Skoda.



Grapje wat een mooie auto heb je uitgekozen.
Veel plezier ermee.


Marcel
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Bestelling gedaan, toch weer een Octavia gewor

Heb laatst ook gekeken wat deze jongen toch zou leasen mocht de O2 op lang parkeren Schiphol zoekraken.

Uiteindelijk kom ik toch weer op een O2 uit. Qua prijs is het een toppertje.
 

MrScratch

Nieuw lid
Re: Bestelling gedaan, toch weer een Octavia gewor

Lang gewacht, maar nu is het zover. 23e mag ik hem ophalen. Ben benieuwd, ben helemaal klaar met dat geroer in die versnellingsbak, vooral in de file. DSG ga ik heel snel aan wennen, denk ik.
 

higgy

Forumguru
Re: Bestelling gedaan, toch weer een Octavia gewor

Veel plezier man!
(Mocht je klachten krijgen over echo's wanneer je belt via je Pioneer, da's een bekende klacht! Kan de Pioneer-dealer (dus niet de Skoda-dealer) middels een software-update wat aan doen. De meeste Pioneer-dealers weten dat overigens niet. Sukkels)
 
Re: Bestelling gedaan, toch weer een Octavia gewor

Proficiat !!! Heb dezelfde o2 (zonder automaat)besteld met ook de pioneer !! Alleen in anthracite grey....
Vol verwachting klopt mijn hard.
Week 52 besteld - verwachte levering week 10 !
 

jurjen

Lid
Re: Bestelling gedaan, toch weer een Octavia gewor

</font><blockquote><font class="small">Citaat: MrScratch</font><hr />

Ben benieuwd, ben helemaal klaar met dat geroer in die versnellingsbak, vooral in de file. DSG ga ik heel snel aan wennen, denk ik.

[/ QUOTE ]

Het heeft mij, na ruim 20 jaar schakelen, toch zeker een dag of drie gekost, dat wennen
24.gif
DSG is fantastisch! Ik blijf automaat rijden, dat weet ik na driekwartjaar helemaal zeker.
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Bestelling gedaan, toch weer een Octavia geworden.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: DeSeum</font><hr />

Je wilt nooit meer terug naar een O1 als je een O2 rijdt.

[/ QUOTE ]

Och, zo sterk zou ik 't ook weer niet willen zeggen. Heb al een paar keer een dagje een O2 meegekregen van de garage, maar het was echt geen straf - een genoegen zelfs - om weer terug te stappen in de O1.

Lichter, meer power dan de meeste O2's (de mijne dan
grin.gif
), minder onderstuur (de mijne dan
grin.gif
) en ik geef nu eenmaal weinig om een fraaier interieur.

Maar toegegeven, ik heb nog altijd niet in een O2 RS gereden. Dat is waarschijnlijk de enige O2 die me niet zou doen terugverlangen aan mijn trouwe O1'tje...
 

Frankie

Actief lid
Re: Bestelling gedaan, toch weer een Octavia gewor

Veffie, je kunt een bericht ook wijzigen. Mits niet te lang na plaatsing. Dus je hoeft niet persé een 2e bericht te maken om iets te corrigeren !! FYI only..

Dutch: feli met de volgende Octavia.. Denk dat ik binnenkort ook mijn 2e bestel. 2e O2 welliswaar.. Succes met wachten !!
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Bestelling gedaan, toch weer een Octavia gewor

Succes met wachten? Huh? Are you kidding me? Er komt helemaal geen volgende Octavia aan, man!
smile.gif
 

SkodaMan

Actief lid
Re: Bestelling gedaan, toch weer een Octavia gewor

</font><blockquote><font class="small">Citaat: jurjen</font><hr />

Het heeft mij, na ruim 20 jaar schakelen, toch zeker een dag of drie gekost, dat wennen
24.gif
DSG is fantastisch! Ik blijf automaat rijden, dat weet ik na driekwartjaar helemaal zeker.

[/ QUOTE ]

Tip: Houd je linkervoet stevig op de vloer of voetsteun. Lukt dat niet plak dan een kussentje op je voorhoofd voor het geval dat je in een reflex met je linkervoet richting rempedaal gaat.
smirk.gif
 
Bovenaan Onderaan