O2 Audience + Sound System - Geluidsproblemen

Alain

Nieuw lid
Ik heb sinds een maand mijn edition 100 met Audience en Sound system en ik moet toegeven dat het geluid erg slecht is langs rechts, erg veel resonantie alsof het signaal voor de woofer door de middentonenluidspreker wordt gestuurd, soms echter zo erg dat het lijkt alsof de middentoner de deur uit wil springen. Ik zat al te denken dat de aansuitingen verkeerd zijn gemaakt. Ik heb echter mijn dealer nog inet ingeschakeld maar ga dat zeker doen.
Verder is het een droomauto!

--------------------
Alain
Skoda Octavia II Edition 100
 
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met het Sound System, heb zelf deze namelijk ook besteld met een Stream.

Zit er nu wel een aparte subwoofer bij of niet? Is het verschil zonder Sound System erg groot?
 

___JC___

Forumguru
Misschien heb je wel gewoon een box die opgeblazen is?
Kan natuurlijk een 'maandagochtend' versie in zitten..
Zit geen subwoofer bij toch? Alleen een zwaardere digitale equalizer en zwaardere boxen.

(Ik heb ook een Audience met Super sound besteld trouwens dus ben ook zeer benieuwd wat het is !)
 

Erikje

Actief lid
ik vind het toch opvallend dat er dikwijls een affabriek-systeem wordt besteld: ik heb ze bijna allemaal beluisterd tijdens proefritjes en bij een normaal volume klinkt het wel ok. Zodra het harder gaat is het geluid vaak dramatisch slecht: te schel, slechte bas, beperkte bijregelfunties etc. Waarom niet hetzelfde bedrag investeren in een goede headunit, goede speakers en evt. een versterker/SWoofer? Voor 1000 euro kom je echt een heel eind. Ik houd namelwijk wel van een goed stukje muziek!
 

___JC___

Forumguru
Heb bewust gekozen voor een Škoda radio. Geen geklooi meer met frontjes en het ziet er gewoon top uit!

Collega van me heeft een Leon besteld standaard. Dus zonder radio en boxen. Die gaat ie er zelf dus inzetten. Dat is met de nieuwe auto's gewoon een beetje een drama. Alles werkt met een kliksysteem en als je een keer te hard trek is je kliksysteem naar de [piiieeep]. Moet je nieuwe kappen halen. Overal draden tussen proppen waar eigenlijk geen ruime voor draden is, enz enz.

Heb nu zelf een versterker ingebouwd, draden getrokken e.d. Daar heb ik dus gewoon geen zin meer in. Vandaar de fabriek af optie. En ik ga ervan uit dat het dan gewoon goed is..hoop niet dat ik jouw mening deel straks want dan moet ik alsnog met draden en boxen in de weer!!
/forum/images/graemlins/407.gif
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Alles werkt met een kliksysteem en als je een keer te hard trek is je kliksysteem naar de [piiieeep].

[/ QUOTE ]

WTF?? Ik wist dat Škoda een familieauto is maar zit er censuur op het forum? /forum/images/graemlins/cool.gif
 
Heb een Octo II met soundsystem en ik ben zeer tevreden. Ben kritisch op geluid en altijd goede systemen gehad in mijn auto's.
De equalizer mag iets uitgebreider en er zit geen sub bij, maar dat is ook niet nodig, want het laag, is ook echt wel laag...erg laag zelfs. De algehele dynamiek is ook als je het hard zet erg goed. Met mp3 moet je natuurlijk wel een fatsoenlijke samplerate gebruiken en geen 128 bit kazaa filetjes met cd-kwaliteit vergelijken. Ik gebruik zelf 256 sample rate en dat klinkt erg goed. Geen frontjes.. mooi design al met al een groot voordeel. ook de versterker is netjes weggewerkt.
 

___JC___

Forumguru
Gelukkig... /forum/images/graemlins/smile.gif
En de teksten van mp3tjes pakt ie ook wel goed over?
 
/forum/images/graemlins/ot.gif @Erikje, Ik kreeg de Stream er gratis bij, dus voor 0 euro is het prima geluid, zelf zonder een extra geluidset.
 

Erikje

Actief lid
Rogier, klopt als een bus. Drifter, geluidsbeleving blijft natuurlijk subjectief dus ik wil je soundsysteem wel eens horen! Lijkt me leuk voor de nog nader te bepalen forummeeting!
 
Bovenaan Onderaan