O2 2.0 TDi tunen: DOEN of LATEN ???

OOTZZ

Lid
Hallo,

ik wil mijn O2 2.0 TDi (chip)tunen.
Het vermogen zal dan naar 170 pk en 400 NM gaan
Nu de vraag: DOEN of LATEN ??

En zijn er mensen met ervaring hiermee??

Als ik het laat doen zal het waarschijnlijk via Scholtmeijertuning gebeuren, of zijn er nog andere opties? Ik hoor het graag.

OOTZZ
 

hemi24

Forumguru
2.0 TDI (CR) in 140 of 170pk voor de O2, zou niet weten wat daar zeldzaam aan is. Misschien in NL, maar daarbuiten vast niet!
 

OOTZZ

Lid
Het gaat om een O2 PD van 2006 met 224.000 km op de klok.
Inmiddels een nieuwe turbo, cilinderkop en toebehoren gemonteerd.
 

VEEJAY

Forumguru
Hooge Noorden is gewoon Nederland Hemi ;). Buiten Nederland inderdaad genoeg aanbod, helaas nemen we hier in NL 99% genoegen met een 1.6TDI.

Ontopic: Gezien je de zwakke plekken allemaal hebt aangepakt kun je gerust tunen. Had je de turbo nog niet vervangen dan kon je met gemak naar de 200PK met een nieuwe VB turbo (nu heb je een VA). Je auto kan gerust tegen de 175-180pk getuned worden. Daar is genoeg ervaring mee hier op het forum maar met name JD en ABT tuning, die het prima doen. Scholtermeijer geen ervaring mee, wel goed dat ze een rollerbank hebben.
 

Antera

Donateur
ik zou niet voor de haklkietakkie tuning gaan maar zoals hier al vermeld JD eens opzoeken :-)
 

Michelv.

Forumguru
Vanuit het hoge Noorden zou ik persoonlijk naar JB-autoservice gaan in Dieverbrug, krijg je ook een JD tuning maar Jos is nogal aardig thuis in de TDI'tjes.



PD of CR kan je zien aan de Motorcode, staat op sticker in je boekje en bij reservewiel.
 

Alex Dialo

Nieuw lid
top dank je. alleen staat erbij mij geen PD en ook geen CR maar COM, ELE, DF 103KW, BKD. Volgens mij gaat het dan om een comm rail uitvoering of niet. Weet je ook waarom deze uitvoerind beter is?
 

Michelv.

Forumguru
BKD is de jouwe dan, is een PD motor die op zich best wel wat problemen kan krijgen, Turbo, Scheurtjes in cilinderkop(koelmiddelverlies), CR heeft die problemen niet volgens mij.
 

Alex Dialo

Nieuw lid
Heb de auto 4,5 jaar geleden gekocht met 134000 op de teller. inmiddels staat de teller op 256000 en buiten de normale onderhoudsbeurten nog helemaal geen probleen gehad. Heb hem bij 135000 laten tunen bij Ziptunning. Auto verbruikt ong een halve liter olie per jaar dus dat is ook niet echt schokkend.
 

Joske

Forumguru
De haarscheurtjes in de cilinderkop komen vooral bij blokken gebouwd (dus de blokken zelf, niet perse het bouwjaar van de auto) tussen juni en december 2003. EGR afdoppen en uitschrijven is aan te raden bij deze blokjes. En de turbo durft inderdaad wel eens kapot te gaan.
 

muurman

Senior Member
Vanuit het hoge Noorden zou ik persoonlijk naar JB-autoservice gaan in Dieverbrug, krijg je ook een JD tuning maar Jos is nogal aardig thuis in de TDI'tjes.



PD of CR kan je zien aan de Motorcode, staat op sticker in je boekje en bij reservewiel.
idd hij rijd zelf met een race BKD en heeft al meerdere extreme (bkd) tuningen gedaan
 

Octavia32

Forumguru
Ik zou ook voor JD gaan dit kun je ook laten doen bij JB autoservice in Dieverbrug hij mag namelijk ook de software van JD gebruiken. En je kunt het gelijk dan de EGR laten dichten en wegschrijven uit motormanagement heb ik ook laten doen en rijd nu al zo'n 80000 km met deze configuratie.
 

Alex Dialo

Nieuw lid
Weet er iemand of en zo ja hoe je zelf kunt zien of er een scheurtje in je blok zit. En als dat zo is kun je daar dan nog iets aan doen?
 

VEEJAY

Forumguru
Overmatig olie en/of koelvloeistof verbruik? Overmatig roken misschien? Je olie kwaliteit bekijken (peilstok kun je ook bekijken of er geen sludgevorming is)? etc. etc.

Ligt eraan waar in het blok de scheur zit, ik meen dat in de meeste gevallen het de kop is. Die kun je gewoon laten vervangen, evt met een revisie exemplaar om de kosten te drukken. Maar het kan ook gewoon een pakking zijn.

M.a.w. als je iets vermoed (je vraagt het niet zomaar), dan gewoon naar een vakman rijden.
 
Bovenaan Onderaan