O2 1.9 TDI Chippen, waar??

Ik heb nu al een tijdje mijn O2, staat nu bijna 6k op de teller en wil hem toch wel laten chippen, het is een leaseauto, dus garantie is best belangrijk. Ik heb net het hele forum doorgesnuffeld, maar ik heb niet echt kunnen ontdekken wat nu wordt gezien als een betrouwbare tuner voor een redelijke prijs. DMT, OBT, JD??

Kortom als mensen wat ervaringen/suggesties kunnen geven, graag!

Dutch4x4

Senior Member
Als het een leaseauto is, waarvoor garantie dus als enige telt, dan is er maar één antwoord: Abt. Dat is de enige bij wie je de originele fabrieksgarantie behoudt. Anderen doen wel aan garantieovername, maar dat is voor een leasemij niet hetzelfde.

Nog los van de vraag of je een leasemij die sowieso motortuning toestaat. De meeste niet namelijk.

Kortom:
1. leasemij vragen of het mag
2. zo ja, Abt bestellen bij de Skoda-dealer.

/forum/images/graemlins/grin.gif

Dutch4x4

Senior Member
Overigens is Abt niet het antwoord op de vraag 'betrouwbare tuner tegen een redelijke prijs', maar wie garantie wil behouden, betaalt daar ook (fors) voor.

Inderdaad is de prijs niet echt misselijk, als ik mijn Skoda straks wil laten tunen bij Abt gaat met dat € 1435 kosten. Weet nog niet zeker of het me dit wel waard is /forum/images/graemlins/frown.gif

richyk

Actief lid
@Mickie, zoals je misschien hebt gelezen heb ik ook een RS besteld en deze wordt na m'n vakantie gechipt bij JD. Kosten zijn 790 euro en het vermogen gaat naar 245 pk ! Nu heb ik de auto besteld bij een dealer die de garantie ook bij deze tuner garandeert.....

richyk

Actief lid
Prijs voor een 1.9 TDI is normaal 650 euro dus zoveel heb je ook weer niet afgedongen ! Heb ik het toch beter gedaan denk ik, ik heb de chip gratis........

Dutch4x4

Senior Member
Als dat zo is, dan moest je maar eens langs het adresje rijden dat richy noemt, Mickie...

(Van der Velden in Benthuizen: levert JD met volledige garantieovername.)

MMM

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: richyk</font><hr />

Prijs voor een 1.9 TDI is normaal 650 euro dus zoveel heb je ook weer niet afgedongen ! Heb ik het toch beter gedaan denk ik, ik heb de chip gratis........

[/ QUOTE ]

En dat adres voor de gratis chip is????

richyk

Actief lid
Autoservice Van der Velden in Benthuizen. Moet je er alleen wel een RS bijkopen /forum/images/graemlins/winkie.gif

Lol en van der velden gebruikt weer JD voor het chippen, is redelijk kruis bestuiving, maar goed, ABT is dus de enige? Bij alle anderen geven ze wel aan dat ze de garantie overnemen. Moet mijn lease maatschappij maar eens bellen. Thanks so far.

Dutch4x4

Senior Member
Vandaag op een evenement een Leon 1.9 TDI gezien die door JD was getjoend tot 175 pk...

(SO'ers zullen wel weten wie ik bedoel.)

Ging als de brandweer, sneller dan mijn 4x4 turbo, maar dat kan ook aan de clown achter het stuur hebben gelegen. /forum/images/graemlins/grin.gif

Volgens de trotse bezitter was het allemaal nog betrouwbaar, was er niks anders aan gedaan (dus geen andere uitlaat etc.) en heeft Jeroen Dik 'm nog 10 pk teruggedraaid "omdat het anders te marginaal werd voor de turbo".

Nu lijkt mij 175 pk sowieso marginaal, maar hij beweerde van niet. "Een 2.0 TDI nodig hebben om naar 170+ pk's te chippen is nergens voor nodig."

Let wel, dit is een programma op maat, dus niet een programma dat JD van de plank haalt. Kosten zijn dus wel iets hoger dan de standaardprijzen op de site van JD.

A

andreg

</font><blockquote><font class="small">Citaat: richyk</font><hr />

Autoservice Van der Velden in Benthuizen. Moet je er alleen wel een RS bijkopen /forum/images/graemlins/winkie.gif

[/ QUOTE ]

Zag er vandaag één staan bij S-Point toen ik mijn auto daar parkeerde voor de Arena. Mooi blauw metalliclak.

/forum/images/graemlins/471.gif

Bovenaan Onderaan