[O1] Antenne breuk Octavia Combi

Octavia130PK

Nieuw lid
Mijn antenne is nu voor de 3e keer afgebroken door de wasstraat. Iedere keer kost dit mij iets van EUR 60.00 (en dat zonder het uur werk van de garage !!).
Heeft iemand een andere oplossing ? Bij 50.000 km per jaar kan ik ook niet de auto wekelijks met de hand wassen
crazy.gif


Bestaat er geen raam antenne voor de Octavia 1 ?
P.S. er zit een VDO 4200 RS radio/navigatie in.
 
Heb je na twee keer niet zoiets van: Ik draai hem er niet meer doorheen? Ik heb het ook gemerkt dat ie niet los wil maar ik leg hem telkens netjes plat en dat gaat prima. Laat niet onverlet dat ik in 9 van de 10 gevallen nog met de hand was.
 
Vaag., nooit last van en ik haal hem toch regelmatig door de wasstraat (ook 50.000+ per jaar).

Ik moet wel zeggen dat ik hem losdraai platleg en dan weer vast draai., en bij mij blijft hij dan gewoon liggen in de wasstraat hij wordt niet omhooggebracht door die borstels ofzo...
 
Verontrustend om te lezen.
Ik rij mijn wagen ook door de wasstraat omdat de wasstraat bij ons in de buurt er een is met textiellappen. Ik heb nog geen krasjes kunnen ontdekken. Ook wordt de wagen heel schoon. Alleen sommige vegen van te pletter geslagen vliegen gaan er niet af. Voor die € 4,50 ga ik niet lopen zwoegen.
Ik vind het ook een verslechtering dat de antenne er niet meer af kan en dat je 'm plat moet leggen en dan weer vast moet draaien. Enerzijds schuurt de antenne toch nog langs het derde remlicht waardoor heel fijne krasjes op het derde remlicht ontstaan. Anderzijds ben ik er niet gerust op dat de antenne eerdaags niet een opdonder krijgt. Met name ben ik bang voor het laatste traject waarbij de wagen wordt drooggeblazen. Dat ding gaat vlak over de auto en de antenne steekt een stuk uit achter de wagen na het platleggen. Tot nu toe is het echter nog steeds goedgegaan.
Wat kun je er aan doen? Ik denk dat als de antenne de volgende keer beschadigd raakt, je aan de dealer om een ander type antenne kunt vragen. Misschien hebben ze nog een oud type dat je er helemaal af kunt schroeven? Of misschien vind je een haaievinnetje mooi en past dat ook (ik meen dat enkele modellen van VW en/of Audi dat ook hebben (gehad)).
 

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaRJ</font><hr />

Of misschien vind je een haaievinnetje mooi en past dat ook (ik meen dat enkele modellen van VW en/of Audi dat ook hebben (gehad)).

[/ QUOTE ]

Je hebt alleen een haaievin antenne als je een groot orgineel navigatie scherm in je auto hebt,en dan wel affabriek. deze haaievin antenne is dus een gps antenne.
 
Je moet hem losdraaien en platleggen en dan NIET meer aandraaien. Heb hem al 10-tallen keren door een straat gehaald. Nooit problemen!
 
Of je haalt bij de wasstraat of bij een Halfords een 'antenne plakker. Een plastic stripje met twee zuignapjes aan weerszijde. Antenne plat, strip er over heen en geen gedonder meer in de wasstraat! Kosten EUR 1,-
 

Octavia130PK

Nieuw lid
De antenne wordt iedere keer in de wasstraat netjes platgelegd en daarna weer vastgeschroefd. Dat van die zuignapjes lijkt mij een goed idee.
Volgens de garage kan er niet een andere antenne op dan die er op zit. Maar ik heb op het forum ook al gelezen dat de spriet met enige kracht toch verwijderd kan worden en dus ook vervangen.
Ook geeft trouwens nu de cd speler grote problemen met het afspelen. Het lijkt mij dus nu stug dat de slechte ontvangst (waar het mee begonnen was)aan de antenne ligt maar gewoon aan de VDO. Deze is al twee keer eruit geweest in het verleden.
 

De Stip

Forumguru
Bij mij is er vandaag ook zo'n antenne vervangen. Dit omdat ik mega last had van lekkage in de O-2 en het bleek aan een afgebroken antenne te liggen. Een grapje van €299,- .......
 

Bijlagen

  • IMG_7966.JPG
    IMG_7966.JPG
    96,6 KB · Weergaven: 27
  • IMG_7977.JPG
    IMG_7977.JPG
    111,5 KB · Weergaven: 24
  • IMG_7978.JPG
    IMG_7978.JPG
    104,5 KB · Weergaven: 26

GJ M

Forumguru
@supersjors Dit is een draadje uit 2006. Hierbij gaat hey ook over een antenne van een O1. Deze is heel anders. Bij ts gingen steeds fout bij de wasstraat. Is inderdaad (in mijn ogen) een kwetsbaar punt
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Octavia130PK: Ik heb in mijn 10 jaar jonge Fab1 ook een Siemens VDO Dayton 4200RS navigatie.
En die heeft de dealer destijds ingebouwd. En is van de radioantenne afgebleven, die alleen voor de VDO radio gebruikt wordt. Dus niet voor de navigatie. En mijn antenne gaat plat, vastgeschroefd, en is nog steeds heel.
In de CD-speler kan stof zitten, er bestaan [bestonden?] cd's voorzien van een speciaal oppervlak die de laserkopjes schoon poetsen. Binnenkort een Fab3 met Amundsen, kijken hoe dat werkt.
 
Bovenaan Onderaan