[O1] Antenne adapter

Zoals de titel al aangeeft, ben ik opzoek naar een antenne adapter voor mijn octavia uit 2002. Nu heb ik echter al meerder malen op verschillende dagen zitten googlen of ik wat kan vinden op het internet. Nu heb ik wel wat adapters gevonden maar allemaal hebben ze het over een fakra aansluiting. Nu heb ik echter de aansluiting in de auto bekeken, maar deze lijkt er in de verste verte niet op zo fakra aansluiting. Het is een kleine coax aansluiting waar de aansluiting net als op een tv versterker dmv schroefdraad met elkaar vast zit. Weet iemand toevallig wat voor type aansluiting dit is en waar ik daar een geschikte adapter voor kan vinden zodat de radio ook werkend is? Zal vandaag of morgen even een foto online zetten van de antenne aansluiting. Er zit bij de draadboom ook een klein vierkante stekker(zit aan de coax kabel vast getaped in de kabelboom), wie weet waarvoor die dient?

EdK

Forumguru
wel maak ook eens een foto van de vierkante stekker erbij
Heb zelf een verloop van fakra naar een coax pen
en jij praat steeds over een adaptor maar al eens ge googled op verloop fakra naar coax ?

TurboBooster

Forumguru
Even verder zoeken in het dashboard naar de andere radio antenne kabel.
De kabel die op de foto staat is de GSM kabel die aangesloten kan worden tbv. een carkit.
De connector is de voedingskabel voor de carkit.
Op de O1 zit een zg. combiantenne voor zowel radio ontvangst als GSM telefonie.
De andere kabel die nog ergens in het dashboard moet liggen sluit men op de radio aan en indien het een after-market radio betreft dient er nog een fantoom voeding tussen de radio en de antenne te zitten. Deze voeding zorgt dat de antenne versterker in de antennevoet van spanning wordt voorzien. Het is een kastje met 1 voedingsdraad die meestal aan de geschakelde + van de radio word verbonden (c0ntact van automatische antenne).
Wellicht ligt deze ook nog in het dashboard.

Edit,

Heb het gevonden idd, de normale antenne stekker zat verborgen tussen de kabelboom waar o.a. de asr, tankdop ontgrendeling etc aan zit. Heb zojuist een adapter besteld met een phantom voeding.

Thnx voor de hulp:)

Thnx, gaat zeker lukken. Hoogst wss komt er gelijk met de radio ook een parrot bt carkit erin. Heb dit in mijn vorige auto's ook gehad en wil het zeker wel weer terug hebben:)

EdK

Forumguru
Mooi dat je de orginele coax aansluiting ook hebt gevonden voor de radio.
En ja een Parrot is altijd goedkoper dan één bekeuring voor niet handsfree bellen.
En een oortje is voor een keertje wel leuk maar hopeloos als je dagelijks in de wagen zit en belt

Octavia 4T

Senior Member
Edit,

Heb het gevonden idd, de normale antenne stekker zat verborgen tussen de kabelboom waar o.a. de asr, tankdop ontgrendeling etc aan zit. Heb zojuist een adapter besteld met een phantom voeding.

Thnx voor de hulp:)

Hallo Mike,

Mag ik vragen welke adapter je precies hebt besteld? In mijn Octavia I uit 2004 ervaar ik ook een slechte FM ontvangst met mijn O-Car radio. Deze is er nu uitgehaald van wege een update, zodat ik nu tegen de losse bekabeling aankijk en zo'n adapter niet zo gauw zie.

Alvast bedankt.

Bovenaan Onderaan