... nou ja, derden? bosch is goedkoper... tip.

Op mijn speurtocht naar een nieuwe luchtmassameter ben ik er inmiddels achtergekomen dat Bosch (leverancier van veel automotive parts) een eigen service/dealernetwerk heeft. Net als VAG leveren zij ook gereviseerde luchtmassameters en andere onderdelen direct aan de klant. De marge van VAG ben je echter kwijt. het komt erop neer dat je bij een Bosch servicepunt een LMM voor rond de 80 euro ex BTW koopt, wat nog altijd zo'n 8 euro scheelt met de dealer. dit geldt ongetwijfeld ook voor andere Bosch onderdelen.
 

sunnyboy

Senior Member
Was de oorzaak van het minder snel de berg oprijden met cruise control de LMM?
Ik had de mogelijkheid wel geopperd bij je, maar..had nog niet van je gehoord.
 

sunnyboy

Senior Member
Sorry Martin, was even het juiste draadje kwijt. /forum/images/graemlins/crazy.gif
Alsnog je bericht gelezen. /forum/images/graemlins/wink.gif
 

sunnyboy

Senior Member
Dat is mooi, en dat na 5 jaar nog garantie.
Wat een service van Skoda.
Ben je zeker wel blij mee nu. /forum/images/graemlins/grin.gif
Voor de BMW zou het een paar honderd euro gekost hebben.
 
Lol, is geen garantie van Skoda, maar van het universeelbedrijf waar ik 'm 3 maanden geleden kocht.

Ach, niets dan lof over Skoda, dit universeelbedrijf EN skoda-dealer Holdinga. Ik kocht 'm bij het universeelbedrijf, hij is in onderhoud bij Skoda, en omdat de universeelgarage 110 km bij me vandaan zit is door de Skodadealer al eens iets onder garantie gerepareerd en wegens garantie doorgefactureerd naar het universeelbedrijf.
 

sunnyboy

Senior Member
Ok, even goed service van beide bedrijven dat ze met elkaar samenwerken in dit geval.
Het universeelbedrijf omdat ze de garantie afspraken na willen komen en de skoda dealer omdat ze je graag als klant terug willen zien.
 

VEEJAY

Forumguru
Bij de seat forum gebruikt men Mercedes Pierburg LMM schijnen naast goedkoper <80 euro ook langer mee te gaan.
 

voxan

Nieuw lid
Hallo,

Jullie hebben het over de LMM.

Mag ik vragen wat de symptomen zijn van z'n defect.
Groet

Oct 81kw 170...km 2001
 

sunnyboy

Senior Member
Symptomen zijn o.a. minder goede trekkracht en lagere topsnelheid.
De LMM raakt vervuild en meet niet meer de juiste mengverhouding van lucht en brandstof. Hierdoor mogelijk ook fractioneel hoger brandstofverbruik.
 
Bovenaan Onderaan