Normale bedrijfs temperatuur fabia greenline tdi

Heeft iemand hier een idee wat de normale bedrijfs temp is voor een tdi gemeten op de obd?
Ik heb een scangauge op de obd aangeloten en die gaf in het begin meestal tussen de 94 en 96 graden aan.
Nu is het al een tijdje tussen de 98 en 100 graden. Dat lijkt mij aan de warme kant bij nomale belasting 90 a 100 km pu.
In de stad zakt het terug naar 94/ 96.
De motor warmt normaal op en de temp schommelt niet buitensporig.

Ook ben ik op zoek naar iemand die hem voor me wil uitlezen in de buurt van Amsterdam met kennis van zaken, voor een mooi prijsje.
By the way kwam hij gister glansrijk door de APK met slechts 40.000 deeltjes door deeltjes teller test.
Langere stevige rit met busje injectie reiniger in niet al te volle tank voor de apk gemaakt.

Ton
 

Canon-Eye

Forumguru
Is er toevallig een afdekmatje geplaatst achter het onderste deel van de grille? Ik herinner me dat die dingen destijds wel werden verkocht omdat sommige mensen vonden dat het 's winters te lang duurde voordat ze warme voeten kregen. Ikzelf heb daar in 7 jaar gebruik nooit behoefte aangehad.

Olie: alles onder de 100°C bij normaal gebruik is prima en geen reden tot zorg. Je kunt de olietemperatuur aflezen op de maxidot display tuseen de tellers. De makkelijkste manier volgens mij, en ook betrouwbaar. Geeft een beter inzicht dan de koelwatertemperatuur, want die wordt "gemanipuleerd" oftewel binnen een vrij breed bereik kunstmatig op 90° gehouden.

Weergave van de olietemp. begint vanaf ca. 55°C (daaronder alleen streepjes). Onder normale NL-omstandigheden (tempo 80-100-130 km/u, geen 1000kg caravan aan de haak en geen extreem hete dag) zal hij niet zo snel boven de 100°C uitkomen, maar als de auto er flink aan moest trekken dan kan dat best wel gebeuren. Dat is niet erg, maar als hij dan bij een tank- of andere tussenstop wel hoger blijkt te staan, dan laat ik de motor even stationair nadraaien totdat er 99° of minder op de display staat. Dat is dan doorgaans een kwestie van enkele minuten.
 
Dank voor je reactie,
Zit geen afdekking voor de grille, ook geen temp meter aanwezig in het display voor zowel olie als koelvloeistof.
Vandaar dat ik meet via obd met scangauge. Die geeft direct van de ecu door.
 
Bovenaan Onderaan