Noodrem actief wanneer niet moet!

hi guys,

Ik heb nu 72000km op de teller van men superb combi dsg7 1.6 tdi.
En van in het begin heb ik +-om de 5000km dat de noodremfunctie actief wordt wanneer ik op het linkse baanvak rij, en een vrachtwagen voorbij steek. In het begin was het enkel dat de auto afremde (ACC) maar laatste 5x remde hij af met gekende toeters en bellen.
Bij de garage vinden ze uiteraard nergens wst het probleem zou kunnen zijn, is er nog iemand met deze gevaarlijke ervaring?
 

Bakkertje

Forumguru
de eerste vraag die bij mij opkomt is hoever je van die vrachtwagen afrijdt?
En wat bedoel je precies met voorbij steken? Rijd je op de linkerbaan en haal je een vrachtwagen in die rechts rijd, of nader je een vrachtwagen en ga je dan naar links?

De noodstop (front-assist) werkt bij alleen als ik ook echt te weinig afstand houd. Als ik van baan wissel wil ie dat wel eens doen, maar eerlijk is eerlijk dan is het ook discutabel of er wel voldoende ruimte was..
 
de eerste vraag die bij mij opkomt is hoever je van die vrachtwagen afrijdt?
En wat bedoel je precies met voorbij steken? Rijd je op de linkerbaan en haal je een vrachtwagen in die rechts rijd, of nader je een vrachtwagen en ga je dan naar links?

De noodstop (front-assist) werkt bij alleen als ik ook echt te weinig afstand houd. Als ik van baan wissel wil ie dat wel eens doen, maar eerlijk is eerlijk dan is het ook discutabel of er wel voldoende ruimte was..
Ik rij bvb op het linkse baanvak van een autostrade en de vrachtwagen rijd ernaast op het rechtse baanvak.
Afstand is ongeveer als ik hem nader tot op een meter of 5. Ik heb wat jij verteld ook al meerdere keren voorgehad maar dan is het idd dat ik te kort kom op de voorligger.
 
Ik heb wel eens meegemaakt dat de radar een ochtend serieus van slag was. Bij elke auto in het zicht van de radar kreeg ik de paniekpiep en het symbool dat ik moet remmen. Daarna nooit meer last van gehad, als hij paniek zaait heb ik het er meestal zelf naar gemaakt.

Wel een hele poos het probleem dat de radar ineens de auto voor me niet meer zag (verdween uit het display en auto accelereerde). Na een lange reeks van teruggaan is er niets gevonden, maar na laatste bezoek Pon is het ook niet meer voorgekomen.

Zoals het nu gaat ben ik een tevreden mens met de acc :jaja:

Als hij onterechte acties doet vooral filmen @Superb combi ‘17 dat voorkomt veel discussie is mijn ervaring
 

Canon-Eye

Forumguru
Als hij onterechte acties doet vooral filmen
Dan zul je toch een dashcam halverwege je plafond moeten hangen die zowel je dashboard als de situatie vóór je auto in één beeld vangt. Lijkt me een serieuze uitdaging als je niet continu met je telefoon op camerastand in de aanslag wil zitten, met alle risico's daaraan verbonden...
 

EdK

Forumguru
Jongens nog nooit van een dashcam gehoord ?
Kan ook dit soort dingen opnemen hoor...
Plaats je hem op de hoofdsteun of een speciale beugel die zeker wel bij Ali is te bestellen.... toch bakke....:pardon:
 
Ok guys heb me een dashcam aangeschaft die ik zal plaatsen rond omgeving plafondverlichting in het midden van de wagen. Komt idd maar beperkt voor de moeite niet eigenlijk maar doordat dit in sommige situaties ernstig kan escaleren is het me de 100€ wel waard.

Thx for support
 

gdisselkoen

Forumguru
@EdK Afstand maakt niet uit. Gaat via het grote boze internet. :D
Collega's kijken regelmatig mee als ik op weg ben van huis naar kantoor. Is handig, kunnen ze voor me kijken of er nog ergens een parkeerplaats vrij is. :tegek:
 
Bovenaan Onderaan