noka 6021 laadt niet op

yorickdix

Nieuw lid
sinds een paar dagen rij ik erg tevreden in een O2 1.9 tdi combi elegance AB. mijn nokia 6021 doet het prima icm de columbus en de af-fabriek carkit.

maar toch 1 probleempje: als ik de telefoon in de houder klik, gebeurd er niets. weet iemand of ik nog iets moet doen voordat de telefoon oplaadt?

ook een andere 6021 deed het niet. ik heb de mijne nog niet in een andere skoda carkit kunnen proberen. kon niets vinden op verschillende fora, maar dacht wel te zien dat op zich de 6021 wel wordt ondersteund.

enig idee?
 

Gieliovd

Forumguru
Je hebt een 6021, dat is dus zo'n houder (zilver) waar je hem echt IN zet?

God, wat een pokkedingen zijn dat.

Ik heb er ook 3 van rondrijden, allemaal problemen met opladen, verbinding van carkit enz..

Wat helpt is hem heen en weer friemelen tot je PLIEP hoort en dan werkt het. Zéééér slecht contact heeft die houder.
 

yorickdix

Nieuw lid
het is geen zilveren houder, maar een matzwarte.

vanochtend heb ik wat afgefriemeld, maar geen succes.
de pinnetjes lijken wel goed te zijn en hij valt er goed op zo te zien...

ik zet m'n GSM op de pinnetjes en druk 'm aan de bovenkant naar achteren, dan zit ie vast.

volgens het boekje is het een ATC 600 0xx, maar het plaatje klopt al niet.
 
het is geen zilveren houder, maar een matzwarte.

vanochtend heb ik wat afgefriemeld, maar geen succes.
de pinnetjes lijken wel goed te zijn en hij valt er goed op zo te zien...

ik zet m'n GSM op de pinnetjes en druk 'm aan de bovenkant naar achteren, dan zit ie vast.

volgens het boekje is het een ATC 600 0xx, maar het plaatje klopt al niet.

Ik heb voor de tweede keer hetzelfde probleem met de zilveren houder. Indien noodzakelijk laad ik de telefoon op door het stekkertje onder uit de houder te trekken en direct aan de telefoon te koppelen. Verbinding met de carkit gaat via Blauwtand.
 

Gieliovd

Forumguru
Dit is de originele Nokia houder:
10845.jpg

Deze houder heeft veel connectie problemen, er klikt een kabeltje onderin vast.

Anders heb je misschien zoiets:
48_1_b.JPG


En die universele dingen staan niet bekend om betrouwbaarheid.

Na even Googlen is een ATC 600 0xx een soort aftermarket universeel geval zo te zien. Kan er niet over oordelen.
Kabel onderin de telefoon pluggen als dat kan, werkt het dan wel? Houder stuk.

Niet? Kabel stuk.

Anders, geen idee.
 

yorickdix

Nieuw lid
bedankt voor de reacties.
maar de mijne heeft geen kabel :eek:oo:

tenminste, de kabel zal wel ergens van binnen zitten, maar niets waar aan te rotzooien valt.

dat wordt een ritje naar de dealer...
 

yorickdix

Nieuw lid
maar nu wel! :623:

heb er nog meer aan gerommeld en het voorste stuk kwam er toen af. toen ik dat er weer opklikte zat ie kennelijk wel goed in het contact, want het knopje op de voorkant ging meteen aan. en de telefoon laadt nu dus op.

de dealer/fabriek had 'm kennelijk niet goed gemonteerd.
 
Bovenaan Onderaan