Nog heel even wachten..

Mito

Lid
Nog heel even wachten en dan komt mijn 10/2023 Superb 2.0 TSI 280 PK 4x4 sportline station op kenteken. (vanuit Duitsland naar Nederland gehaald).
De verwachting is over 1,5 a 2 weken dat alles rond is. De auto staat inmiddels al bij de dealer hier en het is wachten op de RDW. Wij hebben hem al live bekeken en ben echt wel tevreden.

Ik kan eigenlijk niet wachten tot het zover is :)

Mijn huidige (06-2018 1.8 TFSi 180 PK station) heb ik met veel plezier gereden vandaar de keuze naar deze variant.

Wanneer hij binnen is plaats ik foto's.

Iemand ervaring met deze auto?

Ik had deze post van gisteren in het verkeerde topic gezet....

Ik heb zelf sinds 4 weken een skoda superb 2.0 tsi 4x4 272pk uit 2019.(ik dacht dat ze tegenwoordig allemaal 272pk hebben)
We hebben ook een proefrit gemaakt ik een cupra ateca met 300pk (zelfde motor) maar uiteindelijk voor de superb gegaan omdat ze voor hetzelfde geld veel meer auto koopt.
We hadden de keuze uit een superb sportline met 63k op de tellen en de normale variant met wel heel veel opties op het panoramadak na met 29k op de teller en die is het uiteindelijk geworden.
Ook uit Duitsland en aantoonbaar 1e eigenaar een liefhebber net als ik. Er is dan ook niks bespaard op onderhoud. dsg bij 25k remmen rondom+schijven 25k en de Haldex bij 25k en ongeveer elke 4k een grote beurt van dit alles heb ik de facturen en staat ook bij skoda geregistreerd.
Maar om na een lang verhaal terug komen op uw vraag kwa ervaring. We hebben nu zo'n al zo'n 2500 km gereden en het is echt fantastisch. Ook al 2x op de autobahn en het vermogen is eindeloos. Volgende week krijgt de auto nog een mooie set 19inch wielen ben benieuwd hoe dat dan aanvoelt. Ook wil ik hem nog laten chippen bij vag in Nuenen maar ik ga eerst de resterende 11 manden garantie afwachten.
Ik wens u veel net zoveel plezier met uw superb als dat wij hebben.
Houd ons op de hoogte.

Okki

Donateur
Na 25k nieuwe remmen en schijven? Was het een circuit auto?
Heeft niets met liefhebberij te maken volgens mij.

Nee er was 1 schijf beschadigd door een steentje of iets dergelijks aan de voorkant. Dus daarom meteen allemaal vervangen. Ik zou zeggen dan alleen aan de voorkant vervangen maar de vorige eigenaar ging letterlijk voor alles naar de garage en bespaarde nergens op.(elke 4k een beurt is ook erg overdreven) Er zitten zelfs rekeningen bij de auto van het laten vullen van de ruitenwisservloeistof bij de skoda dealer. Zeker geen circuit auto gezien de orginele banden die er nog onder liggen (dot code) daar is dan wel weer op bespaard blijkbaar.

Mito

Lid
Hoi Michael,

Leuk om hier je ervaring te lezen over je auto.
Mooie volle auto zo te zien en goed verzorgd, ook door de vorige eigenaar.

Ik kreeg de gegevens door van mijn auto dat deze 10/2023 Sportline 280PK moet hebben maar zal het wel navragen..
Hij komt ook uit Duitsland (niet geleverd in Nederland na 2019 zeggen ze) en heeft bij 50K kilometers een nieuwe motor gekregen vanwege een fabrieksfout in de turbo. De motor heeft dus na aankoop alleen gelopen voor de test en toen ik hem startte bij de dealer hier.

Ik heb er nog niet mee gereden omdat ik nog moet wachten (nu al 2 weken) op de RDW i.v.m. typegoedkeuring.

Hierbij al wel vast een paar foto's van de binnenkant.

Op naar een mooie rijervaring denk ik :)

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    293,3 KB · Weergaven: 36
  • 2.jpg
    2.jpg
    249,1 KB · Weergaven: 34
Dat sportline interieur is ook wel heel erg mooi. En met die nieuwe motor kun je nog veel onbezorgde kilometers maken.( wel ff rustig inrijden mocht dit nog niet gebeurd zijn)

• Leuk
Waarderingen: Mito
Het is ook wel mooi om te zien dat er steeds meer van deze mooie auto's met een dikke motor naar Nederland komen. Ik zelf heb er alleen nog nooit 1 zien rijden niet bewust in iedergeval.

Mito

Lid
Na een lang traject RDW, nu een oproep voor de BPM check. Aanstaande maandag schouwen in Hoogeveen.
Wachten duurt lang als je er zin in hebt om te sturen…..

Wanneer alles achter de rug is zal ik foto’s delen van de oude en de nieuwe.

Bovenaan Onderaan