Nog geen 48h op de weg: schade!

MarcoO2

Forumguru
Dat is exact mijn punt (zie post 49), ik denk dat dat een belangrijk argument voor Orange.x is (mocht hij die nodig hebben).

(ps: ik ga met caseybasey wel verder in de kantine, anders wordt ;t teveel offtopic)

FredV

Banned
overigens is de omgekeerde bewijslast wat dat betreft ook ingevoerd in het verkeer. De fietser gaat altijd vrij-uit, tenzij....

Max5

Senior Member
Vervelend Orange.X! Ook al krijg je (hopelijk) de schade vergoed, het kost toch altijd een hoop tijd en energie.

Met die start-stop moet je ook niet snel weg willen zijn, anders gaat dat met horten en stoten. Motortje moet eerst een seconde of wat lopen, voordat je lekker wegkomt.

@Max5: Vertel mij wat :tongue: Het ging die middag zeker niet zo goed :) Maar ik denk dat ik ook wat meer gas moet geven bij het wegtrekken om beter te koppelen. Maargoed, morgen naar de dealer, kan ik weer een week ontwennen :tongue:

Rosinfield

† In Memoriam
Er is nog een tweede aspect dat m.i. wel in het voordeel van Orange.x pleit.
En dat is dat de motor voor een 2de keer afsloeg waarna de betr auto pas tegen O aanreed./QUOTE]
Dit is precies Marco's punt zegt hij. Maar ook het mijne. De hypothese luidt dat de achterste bestuurder wel extra voorzichtig zal zijn nu de motor van de voorganger al 1 x is afgeslagen. Dat is echter puur projectie van de eigen gedachtengang. Met minstens dezelfde stelligheid kan ik uitgaan van de volgende, alternatieve hypothese:
De achterop komende bestuurder zal na de 1e x afslaan er van uitgaan dat de bestuurder van de voorste auto (een gewaarschuwd mens, een ezel enz.....) de motor wel niet een 2e x zal laten afslaan.
Voor beide hypotheses lijkt me evenveel te zeggen, sommigen zullen het eerste denken, anderen het tweede. Het is daarom niet terecht om van een van beide uit te gaan.

corsaar

Senior Member
Maar als er een grote L op het dak staat (lesauto)
En de motor slaat af, rekent men erop dat het weer gebeurd.
Maar dan is men gewaarschuwd,en gelden weer andere regels.

Constant

Erelid
Ik vind het een vreemde rechterlijke uitspraak, bij motoruitval rolt een auto immers door en verliest langzaam snelheid! De rechter doet alsof de auto dan onmiddellijk stilstaat zonder remlichten (wat misschien geldt voor de minderheid van dit soort gevallen, maar dat lees ik niet in de feiten).

Enerzijds willen we allemaal vlot wegrijden bij het verkeerslicht, anderzijds remmen moderne auto's beter af dan ooit. Het argument dat er geen remlichten zichtbaar zijn, vind ik maar deels valide, maar niet voor de volle 100% van de aansprakelijkheid. 50-50 bij geciteerde rechtspraak vind ik al veel (badhoe heeft 50% gekregen en rechtzaak ging over de overige 50%) en nul % aansprakelijkheid voor de topicstarter (eens met eerdere argumenten).

Ook vlotte "goede" rijders knallen niet zomaar tegen een andere auto op. En automobilisten moeten (voor zover mogelijk en redelijk) andermans fouten corrigeren, men mag dus niet zo agressief rijden dat een klein foutje van een ander altijd tot een botsing gaat leiden ("Italiaans" weggedrag, waarvoor je ook in Amsterdam terecht kunt).

Ik wil mezelf niet op de borst kloppen, maar ik (en velen met mij) treuzel elke werkdag geen fractie van een seconde bij een zeer druk verkeerslicht (als er nog 20-30 auto's achter me staan), maar ik acht de kans nihil dat ik op mijn voorligger knal als zijn motor uitvalt.

:ot:Geciteerde rechtspraak is van de kantonrechter, ik ben geen jurist (heb wel wat colleges privaatrecht gehad) maar het wordt toch pas jurisprudentie wanneer de Hoge Raad een uitspraak doet. Het komt immers wel vaker voor dat een kantonrechter "vernieuwende" uitspraken doet, die door de Hoge Raad kan worden teruggedraaid.

Heren, en of dames,

Bericht gehad van de dealer, morgen kan ik hem ophalen! Woehoe! De bumperlijst schijnt erop te zitten, de instaplijsten misschien morgen ook, maar nu nog niet. Ben benieuwd of het anti carjacking er dan ook al opzit, al verwacht ik van niet. Moet ik daar nog een keertje voor terug denk ik. Maar komp ook wel goed. Ben al lang blij dat ik dit weekend dan weer kan genieten van de nieuwe auto!

En dan eens kijken hoe en wat het er allemaal uitziet :)

Dat ga ik morgen horen. Zover ik over de telefoon gehoord heb is het in ieder geval voor mij allemaal geregeld. Ik zal nog even een belletje doen naar de verzekering of alles geregeld is en wat de expert gezegd heeft, wie waar verantwoordelijk was, niet dat die uitkomst heel verrassend moet gaan worden :)

Bovenaan Onderaan