Nog enkele vragen voor bestelling eruit gaat

mister9

Actief lid
Hallo,

Ik sta op het punt m'n Octavia combi te gaan bestellen. Dit staat op de offerte:

Metallic lak
Optie: Smartlink + bluetooth
Techpakket: Alcantara/lederen bekleding Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris Sunset Multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel met schakelpaddles
Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak
Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
Reservewiel (thuiskomer)
Verwarmbare voorruit
Trekhaak Afneembaar 13 polig

Mijn vragen zijn:

- Is Smartlink + Bluetooth "noodzakelijk"? Wat kan ik niet als ik dat weg streep?
- Zijn de lakken op de site de enige die gekozen kunnen worden. Ik zoek eigenlijk een heel donkerblauwe kleur.
- De afneembare trekhaak, is dat echt een trekhaak die er helemaal afgenomen wordt, of is dat een haak die je kunt inklappen onder de auto zodat ie niet meer zichtbaar is.
- Weet iemand of de de lijntjes in de voorruit ziet van de verwarming, dealer had geen voorbeeld staan.

Bedankt allemaal!

D

Deleted member 24009

Wat betreft smartlink: als je dat laat activeren kan je Apple CarPlay gebruiken of Android auto, maar die laatste is dacht ik officieel nog niet beschikbaar in NL

Bluetooth heb je altijd toch?

bouwdirk

Senior Member
als je een set winterbanden zoekt aan te kopen dan kan je deze ook als reserveband in de auto steken ipv het thuiskomertje

Rickm

Senior Member
De trekhaak is afneembaar (is een plekje voor bij het reservewiel), de stekker klap je omhoog.

De lijntjes van de voorruitverwarming kun je wel zien, ik ervaar het niet als hinderlijk.

Voor zover ik weet zijn er geen andere kleuren beschikbaar (geen individual kleuren zoals bijvoorbeeld Audi dat heeft).

jongetje

Forumguru
als je een set winterbanden zoekt aan te kopen dan kan je deze ook als reserveband in de auto steken ipv het thuiskomertje
De vraag is even of die in dat gat past omdat hij 18" velgen heeft en daarnaast moet je dan nog los een krik en sleutel kopen. Ik zou voor die 100euro het thuiskomertje + krik en sleutel nemen. Scheelt een hoop gedoe (en dr vraag is of je voordeliger bent).

Je kunt alleen de kleuren bestellen die beschikbaar zijn (anders hadden die er wel gestaan). Je kunt natuurlijk ook de standaard "gratis" kleur nemen en dan je auto met folie laten plakken in elke mogelijke kleur (kost rond de 2500euro volgens mij)

Als het een afneembare trekhaak is, dan is ie afneembaar. Als het een wegklapbare trekhaak is dan klapt ie weg (klinkt logisch en dat is het ook ;) ). Als het een leaseauto is en je doet het achteraf dan is het altijd een afneembare (en betaal je er geen bijtelling over).

Rallye

Forumguru
Je schrijft niet welke uitvoering je bestelt. Bluetooth is volgens mij standaard op Ambition en hoger. Smartlink kan worden geactiveerd vanaf de Bolero, op de Ambition een extra van €250,-. Een Amundsen kost € 1.190 op de Ambition, dus een Bolero met Smartlink is goedkoper, en dan kun je navigeren met Google maps of Apple kaarten. Heb je al een Amundsen dan voegt Smartlink misschien niet heel veel toe, maar kan handig zijn en anders heb je een niet-werkend menupunt in je radio. Zou ik me vreselijk aan ergeren.

Android Auto is officieel niet vrijgegeven in Nederland; de benodigde app staat niet in store. De APK is te installeren via apkmirror. Carplay werkt met alle recente iPhones.

Ik mis in je opstelling de dubbele laadvloer (erg handig) en DAB (beter mee verlegen dan om verlegen).

Rallye

Forumguru
OK. Dan krijg je dus de Columbus. Dan houdt "bluetooth" dus waarschijnlijk het volgende in:

IMG_0497.PNG

Gewone bluetooth zou er al in moeten zitten (check ff op internet of bij de dealer. Als je een iPhone hebt werkt draadloos opladen (nog) niet en rSAP (verbinding via de antenne van de auto i.p.v. de antenne van de telefoon, geeft betere ontvangst) ook niet.

De verhoogde laadvloer is onderdeel van het bagagepakket.

Bovenaan Onderaan