Nog een vraag

Rosinfield

† In Memoriam
In onze Up! zit een Garmin apparaat met bluetooth telefoon functie. Heb mijn telefoon verbonden. Echter wanneer ik met op de telefoon BT aan start, komt er niet vanzelf verbinding tot stand (zoals in de Polo).
Ik moet BT op de telefoon even uitzetten en pas na starten inschakelen, dan kan ik verbinden. Is dit zoals het is of is er wel een manier om automatisch te laten verbinden?
 
Deed die van mij soms niet, meestal wel. Had er ook een micro sd in met muziek maar ook vaak spotify vanaf mijn smartphone. Misschien staan er nog tig telefoons in van de vorige eigenaar(s) , even alles verwijderen behalve je eigen toestellen. Er staat op het vwupforum.nl trouwens nog veel meer over de Garmin. Ik heb daar ook een bestandje vandaan gehaald met alle logo's van radiozenders, die komen dan op het scherm te staan, je kan ook eigen opstartplaatje er in zetten enz.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, zag ik Frank. Stond 1 telefoon in en die heb ik verwijderd. Kan ook best aan mijn telefoon liggen. Ben voor een B variant gegaan (Galaxy A71). Op zich prima, camera duidelijk wel minder en via BT bestanden versturen naar mijn Macbook lukt ook niet, dus heel goed mogelijk dat het daarin zit. Maar geen ramp natuurlijk, gebruiken de Up! vnl voor boodschappen e.d. En als ik de telefoon ter beschikking wil hebben, is het een kwestie van even BT uit en weer aan na de start en dan kan ik direct via de telefoon verbinden
 

Tees

Donateur
Het klinkt alsof je telefoon het probleem is. Kan je in je telefoon de Garmin wel als gekoppeld apparaat zien? Werkt t bij andere apparaten wel (zoals in je GTI)?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, in de GTI werkt het perfect en de telefoon kent de carkit in de Up! ook. Maar ik vermoed aan die kant dus ook iets, daar het me ook niet lukt bestandjes via BT naar mijn Macbook te sturen met deze telefoon (en wel met de voorganger S8). Nou ja, is mee te leven. Als ik de telefoon in de Up! wil gebruiken, is de verbinding in een paar tellen geactiveerd
 

hemi24

Forumguru
Melding automatisch verbinden niet geaccepteerd op je telefoon?

Vraag is natuurlijk hoe je dat weer terug kunt vinden in de instellingen in je telefoon...
 

EdK

Forumguru
Staat er niet bij Garmin ( VW Up ) een lijstje met de phones die ondersteund worden en welke functies er worden ondersteund van welk type ?
Misschien dat je daarmee verder komt...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is het punt niet. Telefoon is herkend, opgeslagen en er kan verbinding mee worden gemaakt. Alleen doet ie dat niet automatisch. Maar ik kan er wel mee leven hoor
 

AndreM

Forumguru
@Rosinfield mijn vrouw heeft ook deze Navi in haar eerste 2e hands Citigo gehad, maar dan van het andere merk, ik dacht navigon.
Ik heb een total clear reset gedaan en daarna alles opnieuw geconfigureerd.
Zij heeft nooit de problemen gehad zoals jij omschrijft.
Ik heb wel eerst een backup van de kaarten gemaakt zodat ik die later weer terug kon zetten, daar moest ik wel eerst een stukje software voor downloaden.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Daarvoor is het "probleem" me niet ernstig genoeg. Als we al eens de telefoon in de auto willen gebruiken, dan kan dat en is de verbinding in 2 tellen geactiveerd. Ik vond het alleen merkwaardig dat het niet, zoals ik gewend ben, automatisch gebeurt en of dat een bekend "probleem" was. Het komt kennelijk meer voor en een simpele oplossing is er blijkbaar niet. Er valt mee te leven.
Overigens zijn een paar maanden geleden de kaart updates voor dit systeem gestopt.Ook daar kunnen we mee leven.
 

hemi24

Forumguru
Ik heb de laatste kaart voor het vergelijkbare Navigon/Garmin apparaat binnengehaald en deze erop gezet; werkt gewoon..!
Enig nadeel is, dat ik (of beter gezegd mijn vrouw) nu iets andere kaartkleuren heb, maar werkt als vanouds..!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Met dank aan @hemi24 nu de laatste kaarten. En de telefoon verbindt nu ook automatisch. Ergens in de instellingen stond "laatste verbinding tot stand brengen" en dat stond kennelijk uit. Wat verwarrend, als je ja/nee kunt selecteren en je kiest bv voor ja, dan wordt ja rood. Dat zette mij op het verkeerde been
 
Bovenaan Onderaan