Nog een paar weekjes, dan is de nieuwe Superb binnen!

Reiner

Nieuw lid
De afgelopen paar jaar heb ik met plezier in een Passat station gereden. 1.4tsi handgeschakeld, een heel fijne wagen. Deze viel nog in de 25% bijtelling. Begin september moet hij eruit. Voor elkaar gekregen dat ik voor 1 juli nieuwe wagen kan gaan rijden waardoor 20% bijtelling nog mogelijk is. Doelstelling was om niet duurder te gaan, met behoud van voldoende ruimte. Dit aangezien wij 3 kids hebben. Overal naar gekeken, V60 (erg mooi, maar klein achterin en duur), Passat (had ik al en erg duur) en 508 (fransen zijn beter in brie maken, dan auto's, en is ook niet goedkoop). Bij Skoda terecht gekomen met het idee dan maar een overdreven complete Octavia station te nemen, aangezien Superb station niet kan op benzine icm 20%. Zegt de dealer, "waarom neem je geen Superb Hatchback met 1.4 tsi?" Dat is ook 20%. Moet eerlijk zeggen dat ik hem niet heel mooi vond. Ben eens gaan rijden, heb veel op internet gekeken, en na wat onderzoek bleek dit toch een zeer geschikte wagen te zijn. Extreem ruim voor- en achterin. Kofferbak is vreselijk groot en hij is betaalbaar. Uiteraard veel commentaar van collega's gekregen. Je gaat toch geen Skoda rijden. Fuck them! Dus offerte laten maken voor een:

Superb Hatchback Ambition Businessline
Black magic metallic
Zwart interieur
MDI (disk ligt al klaar met 50Gb aan muziek)
Sunset
Bluetooth carkit
17" Callisto (mi erg chique op deze wagen. Ik zie ze alleen niet veel)

Toen de uiteindelijke prijs van de leasemaatschappij binnen kwam viel deze dermate laag uit dat ik er nog stoelverwarming bij heb laten zetten, en wanneer de auto binnen is gaan ze achteraf een mooi stukje leer (Truffelbruin met zwarte dubbele stiksels) op de stoelen zetten. De zwart-grijze bekleding vond ik direct al een minpuntje Heb nog even nagedacht over 18" Themisto velgen. Zijn natuurlijk vreselijk mooi, maar ik moet verstandig zijn. Komt er weer een paar tientjes per maand bij. Dat is een beetje overdreven.
Ik denk dat het een leuke wagen wordt waar ik de komende jaren met plezier in kan rijden. Ik hoop dat mijn verwachting uitkomt.

Als hij binnen is, zal ik er een fotootje van posten.

Fabia86

Actief lid
Wat een collega's. Snap niet dat er zo neerbuigend wordt gedaan.

Veel plezier met de Superb!

RayDelft

Forumguru
Ik ken die reacties van collega's. Skoda ga rijden is toch een vorm van teruggang, vinden ze. Totdat ze een keer meegereden hebben.
Kortom je hebt je verstand goed gebruikt en je zult enorm gaan genieten van je SuperB. Ik heb de mijne goed een week en ik geniet van elke rit en ik verwacht dat dat wel zo blijven zal. Wat een auto!

Tonno

Actief lid
Gefeliciteerd, deze gaat je zeker bevallen, ik heb zelf mijn audi A4 ingeruild voor de Superb, en nog steeds geen spijt.
De afwerking, comfort en souplesse van de Audi is gewoon van een hoger niveau, maar kost onevenredig veel meer.

Fabia

† In Memoriam
Niks aan trekken van je collega's, misschien gaan die wel om zodra je de S2 hebt.

darksens

Nieuw lid
Grappig, ging bij ons precies zo. De eerste die vorig jaar een Superb bestelde werd zo goed als uitgelachen. Inmiddels wordt de 4e binnenkort afgeleverd en staan no 5 en 6 in bestelling.

Bovenaan Onderaan