Nog een afslaand motorprobleem - toeren vallen weg voor stoplicht.

Tjarco

Lid
Om het Felicia forum aan te vullen met afslaande motoren, dit doet de mijne.

Dit gebeurt mij met name als de motor warm is. (motor wordt constant gelijkmatig warm en blijft daar, net iets boven het midden.)

Zodra ik voor het stoplicht even moet wachten komt het euvel. De motor draait stationair mooi rond de 1100 toeren (zowel in neutraal als in eerste versnelling met koppeling ingedrukt) en na een seconde of 10/30 begint het toerental ritmisch (met gelijke korte tussenpozen van circa een seconde) kort terug te vallen, totdat het een keer zo ver terugvalt dat de motor afslaat. Sinds ik dit weet geef ik soms een klein beetje gas bij en dat stelt het probleem weer een tiental seconden uit.

Als ik koud de motor start en stationair laat draaien komt is dit me nog niet overkomen.

Ik denk zelf dat het iets met m'n uitlaat en draagarmrubbers te maken heeft :-)
 

Cordoba

Forumguru
Draagarmrubbers hebben er zeker niets mee te maken, en uitlaat hoeft ook niet persé (maar niet helemaal onmogelijk). Ik denk dat je moet beginnen met zoeken of er een lekje zit in de luchtinlaat, en met name het stuk tussen de LMM(luchtmassameter) en de motor: als daar namelijk via een lek lucht binnen komt, meet de LMM dat er minder lucht richting motor gaat, en stuurt de ECU dus ook minder brandstof naar de motor, waardoor ie afslaat.
 

Tjarco

Lid
Haha dank Cordoba en excuus voor mijn laatste sarcastische zin... Ik zal eens op onderzoek uitgaan naar het luchtlek..
 

Tjarco

Lid
Haha eerder onervarenheid.. :-) 't was meer (bedoeld als) grappige verwijzing naar mijn andere topics over andere problemen aan mijn wagentje hier op het forum..
 
Bovenaan Onderaan