Nog een aantal onbekende knopjes :)

rogierl

Senior Member
Na een weekje rijden in mijn nieuwe Karoq: wat een heerlijke auto! Wel nog een drie-tal voor mij onbekende knopjes. Ik weet zeker dat jullie hier heel snel antwoord op kunnen geven.

Foto 1: de bediening voor de buitenspiegels. L en R zijn uiteraard duidelijk. Ook het kunnen "koppelen" zodat beide spiegels tegelijk worden verplaatst snap ik ook. Echter wat doet de standen linksonder en rechtsonder? Wat bedien ik hiermee?


IMG_0946.jpeg


Foto 2: wat doet die knop met (A) erop??

IMG_0947.jpeg

Foto 3: wat doet die P >>>> -knop???


IMG_0948.jpeg
 

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
Spiegelknop linksonder is inklappen, rechtsonder is spiegelverwarming (ontdooiing)
A-knop heeft ets met stabilisatie-systeem te maken: blijf er geoon best af
P>>> is afzetten parkeersensoren (bv in de carwash .... anders blijft het ding piepen)
 

Japanese Power

Donateur
A knop is automatische handrem en autohold bij stilstand / rem ingetrapt houden. Kun je het rempedaal loslaten en de rem blijft enkele minuten actief. Na die minuten gaat de auto automatisch op de gewone parkeerrem.
 
Volgens mij is (A) de auto hold functie (als je stilstaat blijft de rem erop staan totdat je de koppeling op laat komen of gas geeft).

Edit: Japanese Power is me voor.
 

Japanese Power

Donateur
Ook dat @EdK. Denk dat de verkoper bij aflevering idd een aantal steken heeft laten vallen. Bij de overstap van een levenlang Toyota naar m’n eerste Skoda heeft @Danny echt ruim de tijd genomen om alle knopjes en opties uit te leggen.
 
Bovenaan Onderaan