Niu wheels wolfsburg 17 inch

duopenotti

Senior Member
Dag rapiders (klinkt wel aardig toch)

Nu de skoda rapid joy is besteld (zie topic onder mijn auto) ben ik op zoek naar andere velgen.
Op marktplaats vond ik nieuwe niu wheels wolfsburg 17 inch, inclusief semperit speed life II banden. Voor € 700,- mag ik ze hebben. Zie foto
$_85.JPG



Het idee is om de standaard 15 inch velgen te laten leveren met winterbanden. Geen idee of dat om niets kan. Ik ga de dealer straks even bellen.

Mijn vraag is wat jullie van de velgen vinden en het merk kennen. Hebben jullie ervaring met het leveren van de auto op winterbanden. Zijn daar toen kosten aan verbonden?
 

duopenotti

Senior Member
Dealer heeft net gemaild dat het vervangen van de zomerbanden door winterbanden op de 15 inch velgen €173,- gaat kosten! Daar schrik ik even van. IK vraag nog even na hoe hij aan deze prijs komt.

Bij winterbanden opslag betaal je eigenlijk voor de wissels waarvoor €55,- per keer in rekening wordt gebracht, oftewel €110,- per jaar.
 

edero

Forumguru
€173 voor 4 stuks winterbanden is op zich niet duur, maar als de dealer ze vervangt voor de zomerbanden vindt ik het wel duur. 4 stuks 15" nieuwe zomerbanden kunnen ze toch ook weer leuk slijten.
 

JJB

Lid
Bij de aanschaf van mijn auto destijds de nieuwe 15" eco/zomerbanden laten vervangen door all seasons. Deze waren iets duurder, met de kosten van balanceren en monteren erbij ging het in mijn herinnering om enkele tientjes voor 4 stuks, zeker geen 170 euro.
 

duopenotti

Senior Member
@JJB
dat had ik ook verwacht. De dealer rekent een uurtje werk en gaat daarnaast uit van ongeveer €19,- per band aan toeslag omdat winterbanden duurder zijn dan zomerbanden. Ik heb al gereplyed dat je de toeslag pas kan berekenen nadat je weet op welke banden de auto geleverd wordt en welke winterbanden er onder worden gemonteerd.
 
Bovenaan Onderaan