Nieuwe Zomersloffen 18"

Sjoda Octaaf

Actief lid
Goedendag,

Heb nu de huidige winterbanden om mijn velgen gedaan, die redelijk stoepschade heeft gezien van de vorige eigenaar.
Ik ben aan het rond kijken voor nieuwe zomersloffen ala 18" velgen, voor mijn huidige zomerbanden 225/40/18
Weet dat ik de ET waarde tussen de 42/52 moet houden, hoe zit het met de J maat?
En zijn er leden die 18" velgen eronder hebben en welke maat ? Picture pleaseee, hopelijk iemand met Quartz grey.
Twijfel nog tussen 5 spaaks model ( de audi/mercedes velg) of een multi-spaak wat even anders staat onder een OC3 fl.
 

JPs_OC2

Donateur
Geen Quartz Grey, wel 18". :) Michelin Pilot Sport 4 op 225/40/18 92Y op de Skoda velg Golus (fabrikant: Borbet). ET51 7.5J x 18
 
Laatst bewerkt:

Pindasaus

Forumguru
'J' is de breedte van het velgbed. Er zijn tabellen welke waarde past bij welke loopvlakbreedte. Volgens deze tabel mag het velgbed 7 / 7,5 / 8 / 8,5 inch breed zijn. Hoe breder de velg, hoe sneller je stoeprandschade krijgt.
 

Sjoda Octaaf

Actief lid
Thnx, weer wat te leren en inlezen over velgen.
Schade velg...maar dat ligt aan de persoonlijk stuurkunsten en inzicht. Kan 100x goed gaan en helaas die ene x net niet. Bij mijn vorige auto 2x gebeurt in 9 jaar tijd. Altijd een au gevoel.
 

DiVini76

Forumguru
Helaas zijn deze (https://www.powerwheelz.nl/webshop/...-Becrux-velgen-zomerset-5E3601025Q-p340220024) net uitverkocht, maar 2e hands dus wel af en toe verkrijgbaar. Anders zo'n bedrijf eens aanschrijven, dan kunnen zij voor jou op zoek?
Zij kopen sets op bij Skoda-dealers. Sets die 'over' zijn als klanten voor een andere set kiezen dan de standaard set waar hun Octavia op geleverd wordt.

Je kunt natuurlijk ook zelf bij een lokale Skoda-dealer informeren.
Succes! :thumbsup:
 

Sjoda Octaaf

Actief lid
Als het goed is heb ik nu de Alaris velgen, rondom alle velgen stoepranden hebben gezien.
velg.jpg

Vind zelf een 5 spaak weer braaf burgerlijk uitzien. ( uitgezonder zwart/antraciet met gepolijste randen )
5spaak.jpg

Terwijl ik wel iets heb, ut mag wel een beetje out of de Box bv met multispaak. ( prijs max. 700/800 )
multi.jpg
multi 1.jpg

Keuze is reuze.
In de buurt al wezen kijken voor velgen. en hou zelf nog MP in de gaten.
 

DiVini76

Forumguru
Als wintervelg is de beschadigde Alaris inderdaad nog prima.

Van de 3 opties die je plaatst, vind ik deze er persoonlijk het mooiste onder staan:

1678877241582.png

Keuze genoeg dus en uiteindelijk vooral de velgen kiezen die jij er 'out-of-the-box-genoeg' onder vindt staan.
Dan is zelfs 19" mogelijk.

Succes met je zoektocht in ieder geval en benieuwd waar je keuze uiteindelijk op gevallen is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Sjoda Octaaf

Actief lid
Haha nou idd 19"staat mooi, maar voor het zicht moet je weer verlagen vind ik.
En voor die meerkosten, 19" met nieuwe banden en verlagingset hoeft ook weer niet.
Als het met 18"prima kan met recente zomerbanden in opslag.
 

Sjoda Octaaf

Actief lid
Poedercoaten is idd. Miss optie voor de wintervelgen later.

Oeff in de land der 18" velgen kom ik nog op 2 uit.
De rs velg(gele dop erop) is in het in het palladium/gepolijst of zwart/gepolijst.

Waar rekening meehouden met de bouten ervan?
En wat is jullie mening betreft centreerringen, kunststof of aluminium?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230319_214323_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20230319_214323_Marktplaats.jpg
    309,5 KB · Weergaven: 32
  • Screenshot_20230318_084311_Chrome.jpg
    Screenshot_20230318_084311_Chrome.jpg
    41,7 KB · Weergaven: 32

Sjoda Octaaf

Actief lid
Het houdt maar niet op, keuze velg lijkt zijn gemaakt :arghh:
1020 mil.jpg
Ziet wat rustige, Zwart en gepolijst wat ergens terug te vinden is als in chrome lijsten en zwart delen van de wagen.
J8X18 5X112 ET42 NB66.5
Had anderen velgen gezien als in optie 2, maar oog voor mij te druk met het chrome lijsten die ik heb.
oct 4.jpg

Maar wat is nou vanaf et waarde? want sommige zeggen nog 38et ook past. wat is het risico?
Terwijl ik vanuit ga fabriekswaarde 47et, dan 5 benende of boven.
 

Kicker106

Nieuw lid
Dit is 8,5Jx19 met ET40. Deze maat loopt incl verlaging en vol baggage niet aan. Zolang je binnen die waarde blijft, past het makkelijk.

De optie die jij noemt met een 8J en ET 42 valt dus iets meer naar binnen en past dus goed.
20230408_194149.jpg
 

Sjoda Octaaf

Actief lid
Maar fabrieks 47et? En met 42et gaat de wiel toch meer naar buiten? (Zoals ik het lees of verkeerd?) Hoe hoger de ET, hoe meer een velg naar binnen valt, en hoe lager de ET, hoe meer een velg naar buiten valt. Steekmaat
Nou mag de velg best ietsje naar buiten. Met een offset 5mm
 

Kicker106

Nieuw lid
Klopt inderdaad, mijn standaard velgen zijn 7J et49.
Maar het ligt ook aan de breedte van de velg. Een velg van 7,5J kan met een et tussen de 22 en de 27 het zelfde komen te staan als een 8,5j met et 40. Alleen heb je dan een grotere speling tussen het wiel en de veerpoot.
Bij mij was het verschil naar buiten toe bijna 3cm per kant.
Maar een et40 valt bij elke J maat dus anders. (Hoe breeder de J maat hoe verder naar buiten met de zelfde et) het hangt dus allemaal samen.
 

Sjoda Octaaf

Actief lid
En hoe groter de j maat hoe meer de autoband wang afhankelijk breedte band, erom heen getrokken zit.
Ik heb 225mm liggen, dat kan net aan.
Denk wel bij de volgende autobanden met een velgenbescherming rekening mee hou in aanschaf.
 

Kicker106

Nieuw lid
Klopt, hoe breeder de velg hoe meer de band getrokken staat. Standaard zat er op mijn 7j 225 breed, maar op de 8,5j heb ik ook 225 breed.
 
Bovenaan Onderaan