Nieuwe virtual cockpit

Klopt het dat ze bij de karoq eind 2021 zijn overgestapt naar een nieuwe versie van de Virtual Cockpit? Zie foto’s en weten jullie vanaf wanneer dit is gebeurd? Links nieuw rechts oud in mijn beleving. Klopt dat?
Ik krijg mijn karoq uit november 2021 aanstaande maandag geleverd! Erg benieuwd!
 

Bijlagen

  • ECD08EB2-B203-4DC5-9A0B-3769A40ECE99.png
    ECD08EB2-B203-4DC5-9A0B-3769A40ECE99.png
    1 MB · Weergaven: 131
  • 1A8936D8-B88A-4A89-BFBA-72626FA1440E.png
    1A8936D8-B88A-4A89-BFBA-72626FA1440E.png
    1,1 MB · Weergaven: 126

hemi24

Forumguru
Links zit volgens mij enkel in de modellen ná de facelift; volgens mij hebben de overgangsmodellen (modeljaar 2021) nog het “oude” display.
Overgangsmodellen hebben al wel het nieuwe stuurwiel en een MIB3 entertainmentsysteem, maar verder nog het uiterlijk van voor de facelift.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk persoonlijk dat het ook al in sommige overgangsmodellen van voor de facelift zit. Zie bv. https://www.autotrack.nl/a/skoda-karoq-benzine-2022-52649406 of https://www.autoscout24.nl/aanbod/s...id=2apko85xc9l&source=listpage_search-results

Ik vermoed dat het in de auto die a.s. maandag voor mij geleverd wordt ook zit. Vandaar mijn vraag of er iemand wist vanaf welke productie maand men in begonnen met het inbouwen van de nieuwe virtuele cockpit. Zijn er nog nieuwe functies ten opzichte van het (oude) systeem dat iemand weet?

Echte verschillen tussen het oude en het nieuwe stuurwiel kan ik trouwens niet ontdekken.
 
Ah Rob! Dan maar een Karoqje bij je nieuwe werkgever?
Heb er sinds 1feb 2022 al 26k bijgetikt! Maar nog steeds genieten!

De travelassist storing stoort me al een kleine 5000km maar de Ames heeft van Skoda meegekregen het stuurtje NIET te mogen vervangen. Jammer! ik wacht hier nog op voor een oplossing.

Twijfel nog om hem bij Oscar te laten chippen!
 

jesse_s93

Donateur
De Karoq heeft twee typen digitaal instrumentariums, de basic versie en het virtual cockpit. De basic versie is groter dan de virtual cockpit aangezien ook de koelvloeistof temperatuur en de brandstofmeter in het digitaal instrumentarium is verwerkt. De functionaliteit is echter wel beperkter. Dit instrumentarium lijkt op het instumentarium uit de Slavia
Youtube:

Zo is er bv. geen mogelijkheid tot het tonen van een kaart.

Onderstaande afbeeldingen zijn afkomstig uit de huidige brochure van de Karoq.
Basic:
1658876428468.png
Virtual cockpit:
1658876519461.png

Op beide foto's in de post van de TS is het uitgebreidere virtual cockpit te zien. Dit betreft een optie als ik de prijslijst erop na sla en geen onderdeel van de standaarduitrusting. De basic versie zal de analoge klokken later in 2022 vervangen als de standaard.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Uitgebreid verhaal @jesse_s93 ! Ik had zelf nog niet meegekregen dat er nu ook een basic versie was van de VC die de analoge klokken zou gaan vervangen. :thumbsup:

Blijft nog steeds de vraag uit de openingspost : krijgt TS nu het oude of het nieuwe (uitgebreide) VC?
Waarschijnlijk heeft de wisseling in de modeljaarupdate van November gezeten, aangezien @Vishald aangeeft een MJ22 te hebben met het oude display.
 
Ik denk dat @Robbert-010 de uitgebreide VC krijgt, hij heeft namelijk een sportline versie van de Karoq (besteld).

Ik heb inderdaad de MJ22 (niet facelift) versie met uitgebreide VC, oude stuur met flippers en MIB3.
Oude stuur met flippers heeft op 3 plekken de handgreep van het stuurwiel op het hart. De nieuwe (facelift) modellen hebben dit op 2 plekken, namelijk links/rechts en niet meer onder. En worden ze niet meer geleverd met flippers.

MIB3 had ik uitgezocht ivm kunnen rooten van systeem. MIB2 is mogelijk! Zo krijg je bijv youtube/netflix erbij op carplay/android auto.
 
Uitgebreid verhaal @jesse_s93 ! Ik had zelf nog niet meegekregen dat er nu ook een basic versie was van de VC die de analoge klokken zou gaan vervangen. :thumbsup:

Blijft nog steeds de vraag uit de openingspost : krijgt TS nu het oude of het nieuwe (uitgebreide) VC?
Waarschijnlijk heeft de wisseling in de modeljaarupdate van November gezeten, aangezien @Vishald aangeeft een MJ22 te hebben met het oude display.
Precies de spijker op zijn kop @hemi24 @jesse_s93 bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik zal even een greep uit de optielijst toevoegen. Aanstaande maandag middag weten we precies wat er in zit :-) Heel benieuwd.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-07-27 120018.png
    Schermafbeelding 2022-07-27 120018.png
    135,6 KB · Weergaven: 30

jesse_s93

Donateur
Het 10,2" scherm is de uitgebreide virtual cockpit. Aangezien je een Sportline hebt besteld zal het nr 1 worden uit jouw toegevoegde foto's met het Sportline sausje.

Onderstaand komt uit de brochure:
1658943076456.png

Plaatjes van de auto (en het virtual cockpit ;)) worden gewaardeerd als je hem hebt! :) veel plezier alvast.
 

hemi24

Forumguru
@jesse_s93 : Auto is van November vorig jaar las ik in een eerder bericht, dus het is nog niet zeker of het daadwerkelijk het nieuwe display is…
Ben benieuwd!
 

hemi24

Forumguru
@Vishald : moet je van houden, ik heb de tussenliggende snelheden geactiveerd met VCDS en de kleurstelling wisselt bij mij mee met de standen van de drive-mode.

7DF34EF3-870D-4500-9F63-DF5C69F297D6.jpeg 273A3287-CB58-41C7-819C-31186A6EF2FE.jpeg
 

jesse_s93

Donateur
@jesse_s93 : Auto is van November vorig jaar las ik in een eerder bericht, dus het is nog niet zeker of het daadwerkelijk het nieuwe display is…
Ben benieuwd!
Oeps, helemaal overheen gelezen :facepalm:.

Dan zal het er inderdaad om hangen. Onderstaand een Karoq uit oktober en een uit november:

Oktober: https://www.autoscout24.nl/aanbod/s...id=1tyvi0wzgex&source=listpage_search-results
November: https://www.autoscout24.nl/aanbod/s...id=1tyvi0wzgex&source=listpage_search-results

November met het nieuwe design, oktober met het oude design.
 

hemi24

Forumguru
Helemaal super!

Is het nu een auto uit November ‘21, of een auto die in Nov. ‘21 besteld is?
 
Bovenaan Onderaan