Nieuwe -Toekomstige- Škodarijder

Hoi, dag forummensen!

Net een mailtje gehad dat m'n account is goedgekeurd. Joepie :)! Dus bij deze een kleine inleiding:

Voorlopig rijd ik nog met een Opel Astra uit 1999 (5deurs), maar we verwachten (tussen 20 december en 20 januari) onze nieuwe wagen !
We hebben gekozen voor de Škoda Roomster Family Plus (1.6d 90pk) in Mato Brown.
Ons gezinnetje telt voorlopig nog maar 2 leden (ik en m'n vrouw) maar eind januari komt daar ons eerste kindje bij. Verder hebbe we ook nog een hond(je) (Piccolo Levriero Italiano), dus met hem moesten we ook rekening houden bij het kiezen.
Ik ben een Belg uit West-Vlaanderen (weet niet of hier nog Belgen rondhuizen?).


Voila, dat zijn zo'n beetje m'n 'specs'!

Groeten aan iedereen!
 

Bakkertje

Forumguru
Welkom hier en gefeliciteerd met:
- De nieuwe auto
- De gezinsuitbreiding
- jullie nieuwe regering (hihi)

Er zijn nog meer mensen uit België hier, dus dat zit wel snor
 

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en gaaf dat je gekozen hebt voor een Roomster. Die zal je niet tegenvallen. Echt een ideale gezinsauto.
 
Nog wat problemen met m'n emailadressen... Ik wil graag m'n gmail.com adres gebruiken (ik ben nu toch binnen en zal nu niet beginnen spammen, eerlijk waar!), omdat ik nu geregistreerd ben via het adres van m'n werk. Niet echt ideaal.

Ik merk dat de 'roomster-scene' hier precies niet echt leeft? Weinig mensen met een Roomster, of weinig problemen/last met een Roomster?
 

The bone collector

Senior Member
Welkom hier,

We zijn niet in de meerderheid, maar er zijn Belgen hoor.

Er zijn inderdaad veel minder topics over de Roomster dan over de Fabia of Octavia. De reden daarvoor is, dat er niet spectaculair veel Roomsters verkocht worden. De verkoopscijfers liggen zelfs stukken lager dan bij de Felicia indertijd (in Nederland toch), en dat was nu ook niet meteen een verkoopstopper.

Maar dat wil daarom niet zeggen dat het geen goede auto zou zijn natuurlijk, integendeel. Veel plezier ermee en veel veilige kilometers gewenst.
 

Fabia

† In Memoriam
De Roomster is echt een fantastische auto, ik vind 'm erg onder gewaardeerd. Ben zelf een ex RR rijder, heb 'm net ingeruild voor een Fabia Automaat. Zou zelf wel in een RR automaat willen rijden maar dat paste niet helemaal in mijn budget. Maar misschien ooit in de toekomst nog een keertje.
 

RefleCs

Forumguru
Welkom op het forum! De roomster is inderdaad een wat minder verkochte auto maar als ik mij niet vergis is de techniek redelijk vergelijkbaar met de Fabia. De dingen die ik over de roomster heb gelezen zijn over het algemeen positief. Ik heb zelf ook voor de keuze gestaan Fabia of Roomster en ik ben destijds voor de Fabia Scout gegaan vanwege z'n lekker eigenwijze uiterlijk. De roomster vond ik persoonlijk wat minder smoelen.
 
Yes, weer een Belg bij welkom kunnen we het eens hebben over onze eco taks.Maar helaas geen Roomster ben in blijde verwachting van een SB ergens in maart.
 
Yes, weer een Belg bij welkom kunnen we het eens hebben over onze eco taks.Maar helaas geen Roomster ben in blijde verwachting van een SB ergens in maart.
We zullen het kort moeten houden over de eco-taks want die gaat er waarschijnlijk af rond nieuwjaar! Hopelijk gaan ze nu niet alle dieselrijders straffen! Eerst gooien ze met enorme premies om een diesel te kopen en dan als al het geld daarvoor op is gaan ze in de revanche en pakken ze je van langs achter...
 

cvegreen

Forumguru
We hebben al wat heen en weer gepm'd omtrend een problempje dat opgelost is ondertussen. Welkom mede provincie genoot beter nog jij Lendelede ik Izegem dat ligt nog geen 10 minuten van elkaar ( als de rijksweg niet op 3 plaatsen open ligt gelijk nu het geval is). We kunnen misschien wel eens samenkomen?
 

cvegreen

Forumguru
Ik heb tot mijn grote spijt mijn zwart wondertje wegens omstandigheden moeten verkopen en nu verhelp ik mij met een chinees scootertje. Ik ging naar hier in Izegem (casier). Deze zomer hadden we bijna een octavia gekocht in roeselare. Die leek ons beter te zijn dan hier in Izegem. Maar er pasten geen 3 autostoelen in. Nu rijden we nog met de jumpy,wanneer die effectief ineruild gaat worden weet ik nog niet. Er is niet veel dat mijn vrouw mooi en groot genoeg vind momenteel of ze zijn heel duur( lees , veel te duur).
ik kijk ernaar uit om u eens te ontmoeten, hopelijk heb je snel je skoda.
Waar heb je je skoda besteld? Izegem of Roeselare?
 
Net de dealer gecontacteerd (Lamaire in Heule), hij liet me weten dat de productie een eind teruggeschoven werd. Van midden-eind januari naar eind januari, begin februari.
 

cvegreen

Forumguru
Zit er in Heule ook een skoda garage?
Wist van Izegem en Roeselare maar van en skoda garage in Heule wist ik niet.
Is ook wel balen zeg dat je nu nog langer slopel moet rijden.
 
Ik had me voorgenomen niks van kosten meer te doen aan m'n Astraatje. Maar hij maakt het geluid van een Rallywagen, dus ofwel uitlaat kapot, ofwel cylindertje die niet meer meedoet (uitlaat zou wat vroeg zijn want de opelboer heeft er vorig jaar nog maar een andere ondergeplooid).
Ik wil gewoon nog veilig tot in februari geraken, hopelijk mét de Opel want een vervangwagen zou een duur grapje kunnen worden.
Daarom maar even gevraagd of de skoda dealer eens een kijkje wil nemen.

PS. ivm. "Izegem vs. Heule" dealer, ik ben in Izegem langsgeweest voor een prijsopgave en persoonlijk geen enkel probleem gehad; vriendelijk, correct, goede prijs gemaakt (toch zeker omdat ik gewoon zei dat het indicatief was om prijstechnisch met andere merken te kunnen vergelijken).
Maar ik heb wel al andere (lees slechte) dingen gehoord van die dealer (toch op vlak van customer interaction, niet op vlak van dienstenkwaliteit ofzo), en niet van 1 maar van meerdere personen. Van Lamaire in Heule daarentegen enkel goeds gehoord, blijkbaar is het ook al de 2e generatie dus ze moeten ergens wel iets goed doen.
 

cvegreen

Forumguru
Over Izegem moet je me niet spreken. Heel dure garage voor onderhoud vind ik. Hoe ze gedaan hebben over mijn stuurbekrachetigings probleem , vertel ik u later ( misschien irl) wel eens.
 
Bovenaan Onderaan