Nieuwe Superb voor de deur

phkba

Lid
Gister de nieuwe Superb op mogen halen.
's ochtends de Golf 5 ingeleverd bij ALD en om 1 uur naar de dealer bij mij om de hoek Skoda Center Utrecht.

IMAG0407.jpg

De auto stond al klaar onder een mooi doek met daarnaast een bosje bloemen.
IMAG0409.jpg
Netjes uitleg gehad over de diverse zaken (Verrassend Skoda, Olie, Boekjes, Onderhoud enz)
Maar daarna eindelijk doekje eraf en genieten :laugh:

Ik heb destijds alles geregeld bij SCU maar bestelling ging centraal via ALD/PON.
Extra korting of andere extras waren dus niet mogelijk maar op de Active Bussiness line zat alles wat ik wilde voor exact het bedrag wat ik mocht besteden.
Naast de bloemen ook nog een lekker flesje wijn gehad en buiten bleken er de luxe kentekkenplaten op te zitten terwijl ik dit dus niet gevraagd had.
Prima aflevering door SCU dus!!

's Middags direct (rustig) gaan rijden en wat is het een genot. Proefrit had ik al gemaakt maar in je eigen auto is toch weer anders.
De 1.6 Moter heeft me toch verbaasd. Hou me nu netjes aan de max 75% vermogen en zelfs dan gaat ie prima mee in het verkeer.

Aangezien ie nu (nog) helemaal schoon en gepoetst was direct even wat foto's gemaakt met de telefoon:

IMAG0413.jpg
IMAG0415.jpg
IMAG0419.jpg
Zal vanmiddag nog even een foto album aanmaken met de overige foto's.

Zo naar mn Oma toe om weer wat kilometers te maken (en natuurlijk ook leuk voor haar ;) )

Bakkertje

Forumguru
Mooie auto hoor, die kleur was tijdens het bestellen van de mijne niet beschikbaar anders had ik hem wellicht ook gehad!
Veel veilige km-ers!

Ow en niet te laf inrijden hoor, gewoon rustig warm (warm = olie warmer dan 80 graden) rijden en daarna gewoon door de versnellingen laten gaan.

Kinv

Lid
Mooie auto met een zeer mooie kleur. Veel veilige kilometers met deze auto toegewenst.

RayDelft

Forumguru
Nog maar drie maanden geleden werd mijn Superb onder het doek vandaan getoverd. Het is een bijzonder moment. Ik wens je veel veilige en comfortabele kilometers toe.

jeanlili

Nieuw lid
Lots of suc6 with the new car ,
hoe hij word afgeleverd met bloemen flesje wijn een naambord en afgedekt met mooie doek prachtig :xyxthumbs:, hier in Ierland moest ik nog de eerste tankdiesel vulling betalen want deze was leeg .......:super:

phkba

Lid
Iedereen bedankt voor de succes wensen en dergelijke!

Aflevering was inderdaad erg goed. Aangezien veel mensen het over de kleur hebben. Ook dat was goed geregeld door SCU. We twijfelden erg, ik wilde donker maar thuis kreeg ik dat niet echt verkocht.
Uiteindelijk op voorstel van de verkoper gewoon een rondje over het terrein gelopen en alle kleuren bekeken. Keuze was toen vrij snel gemaakt.

winsu004

Nieuw lid
Hele mooie auto. Heb/had geen ervaring met Skoda maar wat een mooie modellen heeft dit merk. Gestart met een Fabia 1.4. Maar ga zeker verder kijken in het assortiment van modellen.

phkba

Lid
En jawel vandaag weer een nieuwe Superb voor de deur.

Vandaag kwam de koppeling opeens niet meer op na doorschakelen.
Gelukkig op een binnenweg vlak voor het binnenrijden van Naarden. Direct gestopt en eens kijken wat er mis was.
Ik dacht eerst dat hij bleef hangen achter de mat maar dat was het niet. Met de hand kon ik hem weer terugtrekken.
Auto weer gestart en proberen weg te rijden alleen auto wilde niet meer in een versnelling.

Leasemaatschappij gebeld en die gingen de ANWB sturen.
Binnen 5 minuten waren die er en na diverse keren proberen schoot ie weer in de versnelling. Voorzichtig naar huis gereden en daarna door naar de dealer.
Na 3 dagen bij mij mag ie nu weer daar blijven.
Gelukkig vrijwel dezelfde auto mee gekregen zodat ik gelukkig kan blijven genieten van de Superb.

Morgen maar eens horen wat de monteurs gaan vinden (of niet)

IBV

Senior Member
Vreemd. Hoop dat het snel weer opgelost wordt. Heb zelf sinds 1 maart de 1.4 TSi en sindsdien al ruim 10.000 km gedraaid. Prima auto.
Mooie kleur trouwens, jammer van chroom, vind hem persoonlijk mooier zonder.

phkba

Lid
Weer stuk

Gister de auto weer opgehaald. Koppeling was nagekeken.
Er zat geen lucht in en ze konden niet echt iets vinden.

Vanmiddag ging het weer mis. Koppelingspedaal kwam niet meer normaal omhoog. :icon_smile_dead:
Gelukkig ging hij nog moeizaam in de versnellingen maar dat ging met een knarsende geluid en in de lage toerentallen was er amper vermogen (wegrijden was bv zeer moeizaam)
Dealer gebeld en auto weer afgeleverd.
Met een andere Superb en een flesje bubbels (als tegemoetkoming) naar huis.

Nu maar weer wachten wat ze gaan doen/vinden.

Vervelend dat je met zo'n nieuwe auto in enkele dagen al 2 keer bij de garage staat! Ik hoop voor je dat het hierbij blijft en dat je, zoals vele anderen, vanaf nu extreem kunt gaan genieten van je Superb!

Bovenaan Onderaan