Nieuwe Superb Ambition Businessline 1.6TDI greenline

darksens

Nieuw lid
Hallo,

Morgen wordt mijn nieuwe auto besteld. Het was nog even spannnend wat het zou worden, maar uiteindelijk won de Superb het op bijna alle fronten. Heb hem lekker compleet kunnen samenstellen. Enige puntje was het navigatiesysteem. De standaard Amundsen vond ik te braaf en wilde een uitgebreider systeem. Na lang zoeken kwam ik op de Zenec2010. Deze was lekker uitgebreid en kan ook overweg met de info van de parkeersensoren, klimaat controle, stuurwielbediening en MFD. Helaas gooide de leasemaatschappij roet in het eten. Deze was niet mogelijk ivm de diefstalgevoeligheid. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij de Columbus. Uiteindelijk de dnx7280BT uitgekozen. Dit was voor mij de meest logische keuze, ondanks het gemis van de Canbus info. Zal mijn eerste Skoda worden en ben zeer benieuwd. Zodra hij er is zal ik mijn bevindingen hier melden.

Uitvoering

Superb Combi Ambition Businessline 1.6TDI greenline
Candy White
Rubicon bekleding
Afneembare 13p trekhaak
Kenwood dnx7280BT Navigatie
DVD schermen in de Hoofdsteunen
Brodit houder voor telefoon
Hollandia 500 Doubleslide Panoramadak
Extra getinte ramen vanaf B/stijl
Zonneschermen voor achterportieren
Chromen sierstrips deuren
Chromen sierstuk einddemper
Rubber kofferbakmat voor bagagerails

Dacht wel een leuke uitvoering. Verder heb ik nog dakdragers en een Thule Motion 200 (hoogglans zwart) Dakkoffer erbij genomen. Staat volgens mij ook wel erg stoer. Als ik dit zo opsom kan ik eigenlijk bijna niet wachten tot ik hem mag rijden. Even geduld nog.

Groet, Edwin

ertromp

Forumguru
Ziet er op papier al goed uit!
Als je de auto binnen hebt graag foto's (van vooral het open dak) plaatsen.
Succes met wachten.

Ericw

Forumguru
Gefeliciteerd met je keuze en welkom op het forum.
Vraagje: ik meende dat het panoramisch dak niet mogelijk was in de greenline(lees 20% bijtelling) uitvoering..........

ertromp

Forumguru
Volgens mij is het een achteraf ingebouwd dak van het fabrikaat Hollandia.
Gezien de problemen die je nogal vaak leest op zowel Duitse als dit forum niet geheel een onverstandige keuze.
En ook voor de bijtelling maakt het uit.
Ik ben benieuwd of het dak mooi vlak ligt met het stalen dak dus geen opstaande randen etc.

Bakkertje

Forumguru
Welkom hier en zo op papier een mooie en complete auto!

Die Kenwood ga je geen spijt van krijgen. Als het goed is kun je wel gewoon je stuurwielbediening gebruiken.

darksens

Nieuw lid
@Ericw en @ertromp
Is idd een achteraf ingebouwd panoramisch dak. Af fabriek kan je geen dak nemen ivm de 20% bijtelling. Ben ook zeer benieuwd hoe hij staat. Heb wel al foto's gezien, stond wel super.

hollandia_500_gr_46_d22618bfdc.jpg hollandia_500_innen_29_5d9ecf00a5.jpg

Bakkertje

Forumguru
Het is een Webasto Hollandia 500 dakraam en ik heb het volgende filmpje gevonden:
[video=youtube;Fchq5R-NrVw]http://www.youtube.com/watch?v=Fchq5R-NrVw[/video]

darksens

Nieuw lid
Oké het is bijna zover. De auto was al binnen en is inmiddels bij Webasto in Kampen geweest voor het inbouwen van het dak. Heb daar wat foto's kunnen maken. Auto is verder nog "kaal" en gaat terug naar de dealer om de overige accessoires in en op te bouwen.

IMG-20120424-00219.jpg IMG-20120424-00220.jpg IMG-20120424-00221.jpg

darksens

Nieuw lid
Oké, morgen wordt de laatste hand gelegd aan de auto. Ga hem op 12 mei om 15.00u ophalen. Ben erg benieuwd. Er is nog wel een wijziging doorgevoerd. De Kenwood dnx7280BT is vervangen door zijn opvolger? de dnx7210BT. Zal zo snelmogelijk foto's posten.

darksens

Nieuw lid
Eindelijk tijd om mijn nieuwe (inmiddels twee maanden oud) Superb te laten zien. Ben helaas een tijdje uit de running geweest, dus heb nog niet zoveel mogen sturen in mijn nieuwe auto. Dat wat ik erin gereden heb was fantastisch. Het dak zit er strak in en de kinderen achter vinden het helemaal "cool" als die open mag/kan. Helemaal geweldig. Tuurlijk zijn er nog wel een paar puntjes, maar ben ervan overtuigd dat dit ook (middels forum of dealer) wel opgelost gaat worden. Hieronder de foto's.

IMG-20120613-00300.jpg IMG-20120613-00299.jpg IMG-20120613-00298.jpg IMG-20120613-00301.jpg

Kensel

Forumguru
Whow! Vette bak!
Bijna zonnebril nodig om de foto's te kunnen bekijken! Geeft zeker wel stukken meer licht in de auto, zo'n panoramadak? En lekker dat ie ook open kan!

Kan je inmiddels wel meer van de wagen genieten? ;)

eddiea

Forumguru
Zo netjes hoor! Heb je wat meer detail foto's van het dak? Misschien ook eentje van de binnenzijde?

Gtrz

Bovenaan Onderaan