Nieuwe steekas; welk merk is goed?

Eltjo

Forumguru
Bij mijn auto (zie onder) moet zeer waarschijnlijk de steekas links voor vervangen worden.
Nadat 6 - 7 dkm geleden zonder soelaas het lager is vervangen, wordt het (band op erg ruw asfalt-) geluid erger en moet de geluidsveroorzaker wel een homokineet zijn in de linker steekas. Band zijn meermaals vervangen door nieuw en van de rechter kant komt geen (extra) geluid.

Vraag; welk merk steekas is o.k.? SKF is een bekend merk in lagers...
https://www.auto-onderdelen24.nl/skoda/superb-stationwagen-3t5/32787/10162/aandrijfas-cardanas?

Maar zijn ze dat ook in steekassen?
 

Eltjo

Forumguru
De dealer vraagt het lieve sommetje van €700 nog wat incl. montage.. Haha!
Daar kan je wel een paar assen voor laten monteren. Volgens mij zijn ze echt met 3 kwartier klaar.
 

Eltjo

Forumguru
Dat heb ik idd niet gevraagd. Ik denk niet dat ze kunnen of willen vertellen waar Abraham de mosterd haalt.
 

Maggy

Forumguru
Skf is lagerfabrikant, wat zit er in homokineten? Juist.... lagers, hele beste.( maak je oude homokineet maar open en uit elkaar....met een kunstje krijg je ze ook weer in elkaar)
Skf is prima.
 

Eltjo

Forumguru
Precies, dat dacht ik ook.
Maar ik denk ook altijd "Dat is een bedrijf dat er professioneel mee bezig is, dus die zullen het wel weten."
Daar zit ik nogal eens naast. Vaak zijn ze professioneel bezig geld te verdienen, waar niks mis mee is maar wel jammer als ik met mijn technische kennis en internet en verdieping verder en tot een oplossing kom.

Maar ik denk dat ik misschien überhaupt te veel ergens over nadenk, tenminste, dat denk ik.
 
Bovenaan Onderaan