Nieuwe software Octavia 4 (reboot fix) Versie 1969

WDr

Lid
Hoi,
Hier een update. Ik zit inmiddels op 1969 met dank aan @Rainesh en nu een paar dagen mee gereden zonder issues tot nu toe. Gezien de vorige berichten was ik bang voor gedoe met de gebruikersinstellingen maar dit heb ik tot op heden nog niet gehad. Het systeem is merkbaar sneller, daar ben ik blij mee.
 
Ik rij ook met de nieuwste update, werkt prima maar bellend de auto in en dan over laten gaan naar de auto loopt de boel vast. Gisteren zelfs terug naar fabrieks instelling moeten gaan
 
Ik zit zo eens een beetje mee te lezen hier omdat ik me irriteer dat mijn in sept 2022 geleverde auto (eerste levering mei 2021) nog op 1803 staat. De navigatie start helaas niet meer op, maar de dealer wil er alleen naar kijken als ik het eerste uur betaal, behalve als ze dan oordelen dat het onder de garantie valt. Mocht dat niet zo zijn, dan 'kijken' ze er dus naar voor 175 euro. Voor dat geld navigeer ik wel met mijn telefoon.
Verder heb ik met 1803 nog meerdere bugs (instelling 'klokken' informatie wordt niet onthouden bij gebruiker wissel, initiële stand blower wordt niet onthouden op auto, audio loopt vast via Carplay indien telefoon even uit auto was, herstelt na uit/aan zetten en sporadisch een reboot).
Dealer doet een beetje halfslap als het gaat over discussie of ze nieuwste versie hadden moeten installeren, zeker nu dat 1,5 jaar geleden was en ik ervan uit ben gegaan (onterecht blijkbaar) dat ze gewoon hun belofte nakomen en de nieuwste versie installeren.

Maar als ik het zo lees valt het bij mij allemaal nog wel mee en is het hooguit wat traag en werkt de navigatie niet maar dat heb ik dan ook niet zo nodig.

Mijn vragen:
1) zit er een risico verbonden aan zelf updaten?
2) meer voor mezelf misschien, maar benieuwd naar jullie mening: is het wel de moeite waard om te updaten?

EDIT1: dit bericht overlapt deels met een bericht in een andere thread
EDIT2: ik heb daar al twee reacties, waarvoor dank
 
Laatst bewerkt:
op vraag 1: er is altijd een theoretische kans dat de update zou mislukken. Mislukt de update dan heb je een gebrickt systeem met beschadigde firmware waar waarschijnlijk niemand iets mee kan..

Maar de dealer doet niks anders dan wat jij zou doen: een USB-stick prepareren met de software en het systeem dit laten lezen/installeren.
 
Ik heb in mijn hoofd al afscheid genomen... ik deed het eigenlijk omdat het dicht bij is (kan met leenfiets naar huis) en omdat ik dan van Skoda mobiliteitsgarantie gebruik kan maken. Maar dikke rekening en ook nog maanden wachten op een plekje om klant te mogen zijn... ben er zo'n beetje klaar mee.
Volgende keer eens bij andere dealer stad verderop kijken of merkloze garage...
 

Antera

Donateur
op vraag 1: er is altijd een theoretische kans dat de update zou mislukken. Mislukt de update dan heb je een gebrickt systeem met beschadigde firmware waar waarschijnlijk niemand iets mee kan..

Maar de dealer doet niks anders dan wat jij zou doen: een USB-stick prepareren met de software en het systeem dit laten lezen/installeren.

Een gebrickt systeem kan ik weer herstellen
 
Bizar he. Enkel usb stick erin en ding doet het zelf…
Een dealer kan er op parkeerplaats zo 20 tegelijk doen zou je denken
Aan het begin van een kleine/grote beurt kopieeractie naar USB aanzetten. Aan het einde stick erin en starten. Dan half uur later naar buiten rijden in plaats van meteen.

Of update-zaterdag als service zoals jij beschrijft (eigen USB stick mee). Maar ja, daar verdienen ze niks aan. (behalve trouwe klanten maken, maar dat interesseert ze volgens mij niets meer)
 
Bovenaan Onderaan