Nieuwe Skodarijder: Edwin

Cyrus

Actief lid
Hallo allemaal!

Zal mij even voorstellen als nieuwe Skodarijder. Één dezer dagen verruil ik mijn VW Golf VI 1.4 TSI-160pk (2009) voor een Octavia II Combi 1.9TDI uit 2007.

Wel even wat anders, maar ik ga een eigen zaak starten. De Golf is een leaseauto, dus die lever ik in. Deze Octavia is een heel bewuste keuze en ik schaf 'm zelf aan. Uiteraard spreekt het model als zodanig mij erg aan, maar de keuze op de Octavia is vooral gevallen vanwege de ruimte, rijcomfort en bouwkwaliteit.

Op dit forum hoop ik veel te weten te komen over de Octavia II. Ik zal vast ook een hoop vragen hebben. Daarnaast hoop ik uiteraard hier de nodige gezellige momenten te mogen beleven :smirk:
 

Wasmachineman

Forumguru
He Edwin, welkom. Ik heb dezelfde O2 1.9 tdi uit 2007. Probleemloos nu 164k km en nog 16k te gaan. Enige minpunt was de koppeling die eruit lag bij 80k km.
En een beetje lawaaiig ´s morgens bij koude start. Wat voor bedrijf ga je beginnen...succes !
Tot ziens hier op het forum !
 

Cyrus

Actief lid
Dank voor de reacties!

Ik heb nog wel de nodige vragen over de auto, zoals een iPod-aansluiting voor de Stream-radio, het inbouwen van een middenarmsteun, inbouwen van speakers in de achterdeuren etc. Die vragen zal ik proberen in de juiste secties te plaatsen. Of kan dat ook hier?

Wat voor bedrijf ga je beginnen...succes !
Tot ziens hier op het forum !

Ik ga een bedrijf beginnnen op het gebied van administratie (financieel en personeel), belastingen, uitzenden & detachering, bedrijfsadvies etc. Wil het complete plaatje aan de (kleine) ondernemer aanbieden, zodat de ondernemer zich alleen nog maar met ondernemen bezig hoeft te houden.
 

Wasmachineman

Forumguru
Nee, dat kan niet hier, dit is "Meet en Greet"...dan krijg je de mods op je dak !:winkie:
Het is even zoeken hier maar dan kun je overal je ei kwijt ! Er zijn erg veel technische leden hier dus waarschijnlijk heb je snel je antwoord !
Dus je gaat Payrolling doen ?
 

Cyrus

Actief lid
Nee, dat kan niet hier...dan krijg je de mods op je dak !:winkie:
Het is even zoeken hier maar dan kun je overal je ei kwijt ! Er zijn erg veel technische leden hier dus waarschijnlijk heb je snel je antwoord !

Komt goed, ik ben al druk met de zoekfunctie ;)

Dus je gaat Payrolling doen ?

Dat zal één van de activiteiten worden inderdaad. Heb jij daar zelf ervaring mee of ben je hiernaar op zoek?
 

Wasmachineman

Forumguru
Nee hoor. Een oudcollega van mij is 1 jaar terug ook in payrolling gegaan. Bedrijf heet the PayrollCompany ofzoiets ? En ik ken Kolibrie een beetje van netwerkmeetings dus ik ken het zijdelings...

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]
 

Cyrus

Actief lid
We zijn inmiddels anderhalf jaar verder en naar tevredenheid, mag ik wel zeggen.

Toen ik de O2 vorig jaar juni kocht, stond er 85k op de teller. Inmiddels staat de teller van de O2 op 142k, zonder noemenswaardige problemen.

Bij 93k, 117k en 137k heeft de auto VOI-service gehad (inderdaad, hij meldt zich vrij snel). Op 93k zijn schijven en blokken achter vervangen (voor bleek al bij 80k gedaan). Bij 117k als extra een uitgebreide airco service omdat de airco niet meer zo fris was. Systeem is meteen bijgevuld. Vrij snel na aanschaf zijn de beide stuurhendels vervangen onder garantie, ivm haperende CC en interval op de ruitenwissers (bekend probleem). Voor de rest nog links en rechts een wisserblad en een set banden.

Valt mij beslist niet tegen!

Begon de automaat echter steeds meer te missen. De O2 was immers vervanging voor mijn lease-Golf VI (160pk TSI + DSG) welke ik moest inleveren, omdat ik mijn eigen bedrijf was gestart.

Zag vandeweek bij mijn garage een zeer mooie O2 HB Elegance met DSG staan, ook uit 2007 - paar maanden jonger, slechts 80k op de teller. Ziet, voelt en rijdt nog als nieuw. En natuurlijk met allerlei luxe die je op de kale Ambiente niet hebt. De keus was dus snel gemaakt. Ben benieuwd hoe hard het daarmee zal gaan, qua KM-stand.
 
Fantastisch die DSG-automaat. Heb hem gehad in mijn zakelijke auto's Audi A3 en nu VW Passat. Bovendien is onze privé Fabia II er ook mee uitgerust. Heerlijk relaxed autorijden.
Vele fijne en veilige kilometers gewenst!
 
Bovenaan Onderaan