Nieuwe Skoda Rapid ( de foto's )

Hetzer

Forumguru
foto's nieuwe Skoda Rapid

De nieuwe Skoda Rapid is leverbaar, nu is alleen de vraag hoeveel het Europese model gaat verschillen, en volgens onderstaand persbericht niet veel..


Skoda Auto chairman Winfried Vahland has gone on records saying that the Rapid will be launched this December. The production of the new sedan based on the Fabia has already commenced at the Volkswagen Chakan factory, near Pune. The Rapid is the first car from Skoda to be designed and developed specifically for the Indian market, and its launch later this year will also be its global launch.





2rw3r7m.jpg
dbqnh4.jpg
20b07zc.jpg

343q6uq.jpg
2chnx2o.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Wat mij vooral opvalt bij de foto's zijn de velgen die naar verhouding van de wielkasten vrij klein zijn, en het hoog op de poten staan van de auto. De naamgeving vind ik ook wat jammer: bij Rapid verwacht je een coupe/fastback en geen sedan model.
 

Michel

Forumguru
Eerlijk gezegd valt het te hopen dat de Europese versie er toch wel danig anders uit komt te zien. Sowieso is het de vraag of de West-Europese markt wel zit te wachten op een kleinere sedan (zie het gebrek aan succes bij de Fabia I sedan), maar afgezien daarvan vind ik het gewoon een lelijk ding.
 

Fabia

† In Memoriam
Het lijkt me alleen sterk dat de Rapid met deze gril geleverd gaat worden gezien de nieuwe designtaal van Skoda.
 

TL@

Forumguru
Helemaal niet mooi dit, ook het interieur is niet echt modern te noemen. Lijkt wat op dat van de F1
 

AvB

Senior Member
Ik vind 'm ook wel op de Fabia II lijken, maar dan met kofferbak.
Ben benieuwd naar de Rapid RS...
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb de indruk dat deze 'Rapid' (pff... what's in a name :crazy:) minder smal en oubollig overkomt als de Fabia II Combi (heb persoonlijk een klein beetje moeite met dat ontwerp).
Dus mijn mening: niet onaardig, dit ontwerp (beetje bedaagd interieur), hoewel ik nooit never ever een sedan zou nemen. Een kontje is niet erg / soms mooi zelfs (zoals bij de Octavia HB) Maar als het achterraam niet ook mee omhoog gaat, is de laadruimte niet optimaal toegankelijk / handig vind ik.
Wat mij vooral opvalt bij de foto's zijn de velgen die naar verhouding van de wielkasten vrij klein zijn, en het hoog op de poten staan van de auto.
Dat vind ik bij de huidige Fabia II ook al zo. 13 (of was het al 14?) inch is niet echt meer van deze tijd. Ik vind zelfs de 15" op mijn Fabia 1 ook erg 'ielig' staan. Ik weiger echter voor een grotere velg te gaan (meerkosten + ietsje inleveren van comfort; de Fabia vind ik al hard geveerd)

Ik weet niet wat het is, maar de voorgeschreven band / velg combinaties vind ik allemaal erg klein of 'iel' qua maximum omtrek, voor de Fabia (van de Fabia II weet ik dat niet precies, maar de standaard wielen waar ik ze allemaal op zie rijden, komen ook zo ielig over)

De achterlichten van deze 'Rapid' vind ik wel mooi, beetje uitstraling van de luxe van een Superb.
 

Hetzer

Forumguru
Reken maar dat de Europese rapid, de nieuwe gril krijgt, wat luxer uitergerust is en wat lager op de veren staat, ook zal de Europese Rapid wel een HB worden ipv de sedan, voor de rest verwacht ik niet veel veranderingen.
 

The bone collector

Senior Member
Ik vind het op zich niet zo slecht (hoewel deze wat te hoog op de wielen staat). Maar ik vind het wel een beetje jammer voor Skoda. Skoda Rapid, dan verwacht je toch een coupé, en één die liefst nog een beetje teruggrijpt naar het originele design.
 

van_der_P

Senior Member
Als er alleen een sedan geleverd wordt op de Nederlandse markt, dan is het volgens mij een dood geboren kindje.
Met de Fabia 1 heeft men ook geprobeert om een Sedan in NL te leveren is niks geworden.
Een HB en Combi verkopen goed, iets anders is veel moeilijker in dit segment.
 

Hetzer

Forumguru
Misschien word het in Europa wel een sedan/hb combinatie zoals op de S-2 HB ??
Hier een foto van de waarschijnlijk Europese neus

ehg0lk.jpg


en nog een foto van de achterzijde in het donker met de typische [ ] Skoda verlichting

9uc1mu.jpg
 

Fabia

† In Memoriam
Je bent me net voor, ik had net deze foto opgeslagen om te posten op het forum:baby012:.
 

Robbie

Lid
Kan nou niet echt zeggen dat ik hem mooi vind.
Ik vind hem te hoog op zijn poten staan, te kleine wielen en de kont vind ik uit verhouding ten opzichte van de rest van de auto en dan vooral de neus.
Toen ik de eerste foto van het interieur zag had ik even een schrik momentje...:ahum:
 
Bovenaan Onderaan