(Nieuwe) Skoda Octavia 2011

Roeland80

Forumguru
Hallo,


Vrijdag ga ik dan eindelijk toch overstappen op een Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Elegance. Rijd nu een Passat 3c uit 2006 toch maar de overstap gedaan voor er weer grote kosten komen bij de Passat.

2x uitgebreid proefrit gemaakt rijd toch wel weer beter dan m,n oude vertrouwde passat 3c net allemaal wat nieuwer en soepeler.
trekhaak was een must ivm carvan
PDC mooi meegenomen
Amundsen +met 031 kaarten Westeren Europe nu prima ga wel zien of de kaarten echt verouderd zijn.
Ik heb tijden proefrit geprobeerd de Spiegels in te laten klappen stond er wel bij de opties dat dit kun maar ze klappen niet in dus zal er wel niet op zitten. of met de Spiegelschakelaar op een bepaalde stand staan?

Skoda Octavia Combi 2011: zie link en 2 fotos als bijlage

http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/skoda/octavia/16-tdi-greentech-elegance/occ2097234-70192374

Skoda Octavia Combi 2011.jpg Skoda Octavia Combi 2011 2.jpg
 

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanschaf!
Spiegels kunnen inderdaad inklappen bij een Elegance middels de stelknop op je portier
 

Roeland80

Forumguru
Bedankt ertromp!

Ja op de schakelaar zit dus geen stand om de spiegels in te klappen heb het met de afstands bediening geprobeerd sluiten en dan 3-4 sec indrukken lukt ook niet maar moet daar voor ee spiegelschakelaar op de R stand staab?
 

ertromp

Forumguru
Je moet echt die inklapstand op de schakelaar hebben. Die heb je blijkbaar niet dus niet alle opties gekregen. Ik was in de veronderstelling dat een EBL uitvoering die standaard had. Op mijn O2 EBL zat het wel en ik had er geen extra opties voor aangekruist in 2010 toen ik de wagen kocht
 

ertromp

Forumguru
Bij de link naar de garage waar je de auto hebt gekocht staat wel in de lijst:
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar

Wellicht nog een keer goed kijken en heb je die optie dus wel. Succes met het halen a.s. vrijdag!
 

Roeland80

Forumguru
Ja die link had ik ook door gelezen... Wie weet toch iets niet goed gedaan....

Ja ik zag het ook in de lijst staan daarom ook geprobeerd! Maar lukte niet schakelaar stond wel op verwarming buitenspiegels misschien nog even op andere standen proberen en dan met de AB handmatig proberen....
 

0ri0n88

Forumguru
Gefeliciteerd met je aankoop!
Als ik de foto zo bekijk ziet die er goed uit! Alleen geen elektrische spiegels als ik de foto inzoom waarop je de stelknop ziet voor de spiegels, je ziet nl wel links en rechts verstellen en de stand voor spiegelverwarming die schakelt met je achterruitverwarming. Kan het mis hebben hoor want heel goed inzoomen kan ik ook niet maar lijk toch het icoontje niet te zien van het inklappen van de spiegels.
Alsnog veel plezier ervan en ook van het forum.
 

Roeland80

Forumguru
@orion88 ja klopt dat had ik gezien alleen had ik hier in het forum ook gelezen dat het ook zonder die stelknop instelling handmatig zou moeten kunnen en dat je hem dan op de R stand moest zetten kan het alleen helaas nergens meer terug vinden....
 

0ri0n88

Forumguru
Volgens mij moet je hem dan juist in de stand onder de verwarming zetten. Zeg maar in de hoek waar geen icoon staat of beter gezegd waar normaal de elektrische stand zou zitten. Op de stelknop rechtsonderaan dus. Maar echt weten doe ik het ook niet mijne gaan nl wel elektrisch.
wellich even het topic doorlezen wat @ertromp hierboven plaatste ;)
 

0ri0n88

Forumguru
@Roeland80 vanochtend gechecked voor je. Als ze dus elektrisch zouden gaan dan kan het met de sleutel "handmatig" door hem even ingedrukt te houden. Hoe dit werkt als ze niet elektrisch gaan weet ik niet, wellicht moet je ze dan echt handmatig inklappen.
gegroet
 
Laatst bewerkt:

Roeland80

Forumguru
@0ri0n88 bedankt voor het checken vandaag de Skoda opgehaald helaas geen electrisch inklapbare spiegels.

Auto rijd echt super wat een verschil mer mijn passat 3c zeg. Alles veel soepeler en wat stijver en de motor is ook veel rustiger.

Ik heb al aardig met de radio en MFA gespeeld wat een mogelijkheden zitten er op pff...
Alleen nog geen optie CH/LH kunnen vinden die zat er bij mijn passat wel op dat mis ik nog wel.

Maar wie weet is dat te activeren via vag com.

Hier wat foto's van de wagen op de oprit:


image.jpeg image.jpeg

image.jpeg
 

kansberg

Forumguru
Een hele mooie Octavia met een hele fijne, soepele en zuinige motor, ook als caravantrekker! Gefeliciteerd!

Ben benieuwd wat je ervaring zal zijn met de vering, bij mij zitten er inmiddels hulpveren onder, en gisteren kwam een achterbuurman (die Octavia rijdt) naar mij toe en verzuchtte wat met de vering aan te willen omdat ook hij problemen met de standaard vering ondervond bij zware belading en het tijdens het trekken van de sleurhut.
 

Roeland80

Forumguru
Bedankt allemaal!

@kansberg welke hulpverleners heb jij er onder? Ik heb er toen bij de passat 3c over gedacht maar wist dat ik hem snel in ging ruilen...
 

kansberg

Forumguru
Hoi @Roeland80 : Onder mijn Superb zitten hulpveren van Carsupport. Ben er erg mee in mijn nopjes. De meningen zijn echter nogal verdeeld over hulpveren en/of schroefsets/luchtbalgen die een stevigere vering bewerkstelligen, zie de diverse topics hierover. Het enige nadeel van hulpveren is dat de auto 1 á 2 cm. omhoog komt achteraan. Het stoort mij totaal niet eerlijk gezwegen en gesproken onder ons. Mijn Superb heeft af-fabriek al een sportonderstel i.v.m. de 'Greenline' uitvoering. Bijkomend voordeel van hulpveren is dat het de meest voordelige oplossing is.
 

Roeland80

Forumguru
Hallo,

Zo ik ben vandaag even bij in Jaap Rolde geweest heeft Autoschakelaar aan de praat gekregen!

Hij heeft aangepast:
Auto functie verlichting
CH / LH
CH / LH via mistlampen
Waarschuwingslichten aan bij noodstop
Needle Sweep
Xenon aangevinkt
 
Bovenaan Onderaan