Nieuwe Skoda Fabia gebruiker

Huub_

Nieuw lid
Hallo! :)
Mijn naam is Huub, 24 jaar oud, woon samen met mijn vriendin, en wij zijn sinds twee weken in het bezit van een Skoda Fabia Combi uit 2005.
Het is de 1.4 versie met 75pk, hij is zwart metallic en hij heeft 120.000 km op de teller.

De eerste kilometers zijn echt prima bevallen. Voorheen reden wij in een Fiat Brava 1.4 uit 1998, en ten opzichte van de Fiat is de Skoda écht een vooruitgang.

Wij waren niet perse op zoek naar een Skoda, maar deze kwam op ons pad, en paste goed bij onze wensen. In het verleden ben ik ook meerdere malen in Tsjechië op vakantie geweest en heb daar toch ook wel een kleine zwak voor Skoda aan over gehouden. :)

Omdat ik ook nog wat wil 'klussen' aan mijn auto heb ik mij hier aangemeld om mijn ervaringen te delen en eventueel wat hulp te vragen.

Van het weekend heb ik een radio erin gezet (JVC KD R-811 met Bluetooth carkit, microfoon en USB), ik heb ook speakerkabels naar achter getrokken. Vandaag de speakers ontvangen, dus ik zal van de week speakers achterin bouwen + tweeters in de deuren.

Ook heb ik nog een setje gekocht om de centrale vergrendeling uit te breiden met afstandsbediening. Deze wil ik ook komend weekend inbouwen als dat gaat lukken. Afgelopen weekend hebben we het dashboard al los gehad om te kijken hoe de bedrading loopt en waar dit setje aangesloten moet worden. Dit moet wel lukken, maar wegens tijdgebrek zijn wij toen gestopt en hebben we de boel weer in elkaar geschroefd.

Ik hoop dat jullie mij af en toe van advies kunnen voorzien, en ik wil jullie ook graag helpen en mijn ervaringen delen met jullie!
 

Cordoba

Forumguru
Je kunt sowieso in dit deel http://www.skodaforum.nl/board/forumdisplay.php?45-Mijn-auto kijken, naar wat anderen gemodificeerd hebben. Ik heb aan mijn Fabia tot op heden het volgende gedaan: speakers achter, mistlampen voor, kofferbakverlichting (2x), binnenverlichting vervangen door exemplaar met leeslampjes, boven de achterbank verlichting in gebouwd (schakelbaar net als de verlichting voor), en de achterste zijramen van raamfolie voorzien.

Daarnaast ben ik nog met de volgende zaken bezig: asbakverlichting, extra 12V-plug en set LM-velgen (materiaal ligt er al). Daarnaast wil er nog een andere audioset inhangen, en heb ik verder vooral veel onderhoud gedaan aan de auto.
 
Bovenaan Onderaan