Columbus Nieuwe Serie Columbus in yeti

Jasper-RS

Forumguru
Ik zag vandaag in een nieuwe yeti een nieuw type Columbus. Deze bevat ook geen cd/dvd lezer meer maar alleen een dubbel sd card slot en heeft een gewijzigde vorm. ImageUploadedByTapatalk1426062876.677179.jpg
 

Neptukker

Forumguru
Als dit in een Yeti kan dan kan dit vast ook in de SII en OII zou je zeggen. Zou dit een systeem uit 2 delen zijn of is dit een afwijkende in 1 deel? Ik ben benieuw naar het officiële nieuws vanuit Skoda.

@Jasper-RS Waar heb je dit gezien?
 

Jasper-RS

Forumguru
Het lijkt me 1 deel heb geen 2e component kunnen vinden. Wel is de vorm gewijzigd dus simpel overzetten is er niet bij

@Neptukker in een yeti van de dealer
 

Neptukker

Forumguru
Qua vorm past dit zo in het DIN raamwerk van o.a. de SII en OII.
Volgens mij kan bijvoorbeeld @Noord26 wiens 'oude' systeem onlangs ontvreemd is gaan proberen dit systeem te bemachtigen.
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
deze is hier al eens gepasseerd op het forum.. maar ik kan het niet meer terugvinden :pieker:

jammer want ik geloof dat er best wel een goede uitleg bij stond :)
 
B

bijbeuner

Jep inderdaad is dit de nieuwe amundsen.
Heb deze in mijn nieuwe yeti maar ben er niet kapot van.
Navigatie is slechter dan bij de voorganger en geen overdracht in het maxi dot scherm.
Bij mij is ook nog eens de voice controle niet activeerbaar.
 

Jasper-RS

Forumguru
Oke @Joske, qua formaat van het scherm moet ik denken aan de opvolger van de Columbus. Maar het is dus een Amundsen. Is de Columbus ook vernieuwd?
 

CDK

Forumguru
Was al eens gepasseerd hier idd, complimenten aan @Joske, want ik kon het niet meer vinden waar het exact stond :thumbsup: Optisch vind ik het wel een verbetering, dit past wat beter bij de nieuwe (interieur) styling.
 

Henk.W

Lid
Volgende week wordt er door de dealer en Pon gekeken waarom de voice bij onze wagen het niet werkt en wat er aan gedaan moet worden. Het is toch te gek dan dit niet wil werken zowel vanaf de stuurknop niet en op de knop van het toestel niet.
Voor de rest werkt het toestel goed en is toch zeer snel binnen een paar seconden doet nav. zijn werk en goed.
 
B

bijbeuner

@Henk.W
Ik ben wel benieuwd of ze hem aan de praat krijgen,
Skoda België beweerd dat het niet gaat.

Grt. karl
 
B

bijbeuner

@ Henk.W

Is er ondertussen al iets gedaan aan Uw Navigatie ivm voice controle ?
Bij mij is noch steeds niets opgelost .
 

Gunner

Forumguru
VAG en nieuwe Amundsen/Columbus systemen: geen interesse. ;)

Dan maar eentje van een paar jaar oud die wel 100% werkt zoals bedoeld.
In mijn Polo 6C zat als eerste de nieuwe 'Amundsen', daar Discover Media Gen2 geheten. Dat ding rent echt rondjes om de Amundsen die in mijn O3 zit, deze lijkt nu ineens 10 jaar oud . 100% verbetering qua beeld, snelheid etc etc. ook gewoon weergave in de 'maxidot' wat bij iemand hier niet werkt?
 
Bovenaan Onderaan