Nieuwe Racing Blue O3

Rofffel

Forumguru
Beste Skodagenoten,

Ik ben vanaf 2007 altijd erg actief geweest op verschillende autofora maar altijd een zwak gehad voor de VAG groep.
Mijn eerste auto was een Ibiza 1.4 74kw uit 2007.
Dermate verliefd geworden op het model dat ik voor een Cupra 1.8 20VT uit 2008 ben gegaan in de schitterende kleur candy white.
Op een gegeven moment moest ik een diesel hebben en ben voor een geweldige tussenoplossing gegaan, een Fiat Punto Evo van eind 2011. Wat een schik heb ik (gehad) van deze auto.
Omdat het toch weer tijd werd voor iets serieus' en er een kiddo op komst is, i.c.m. een Labrador moest er dus iets burgerlijks komen.

Tadaaa.. daar is de O3.
Al vanaf het begin verliefd op dit model vanwege haar strakke lijnen.

Na een lange periode van zoeken naar de juiste uitvoering EN veel getwijfel of ik niet een RS TDI uit Duitsland moest halen voor nagenoeg hetzelfde bedrag, toch gegaan voor een 1.6 tdi met DSG.
Columbusnavigatie, regensensor, stoelverwarming etc.etc.
Helaas geen zonnedak, die had ik graag willen hebben.

Ik ben zelf erg handig en wil dan ook zeker wat dingen gaan tweaken/tunen.
Ik wil sowieso richting VAGtechniek voor een chiptuning + DSG tuning.

Foto's ga ik z.s.m. toevoegen.
 
Laatst bewerkt:

Rofffel

Forumguru
Ik voel me al weer helemaal thuis.
Ben wel bekend met fora, heb met mijn vorige auto's altijd actief deelgenomen op fora en de eerste indrukken zijn echt dik in orde.
 

Rofffel

Forumguru
Vanmiddag de auto opgehaald..
Ik kan niets anders zeggen dan dat ik enorm onder de indruk ben.
Ik kom dan welliswaar van een Fiat Punto maar dit is echt briljant.
Kessy, Columbus, het werkt allemaal feilloos.
Daarbij zijn de meedraaiende xenonkoplampen echt geniaal!
Het aanzetten is al een schouwspel om naar te kijken.

De 1.6 tdi rijdt stiekem beter dan ik had verwacht. Dan is deze nu nog niet eens gechipt.
De DSG heeft er wel een handje van om net te laag in de toeren te gaan rijden waardoor de auto niet op gang komt maar zodra je over dit dode punt heen bent, gaat ie als de brandweer :tongue:

Alle vRS rijders schieten nu waarschijnlijk in de lach maar voor een 1.6 doet ie t verbluffend netjes.

Leuk detail is dat er op de 17 inch velgen winterbanden zijn geleverd, snel maar op zoek naar een setje zomervelgen (18 duimers) en een verlaging met spoorverbreders.

Ik ben verliefd :tongue:
 
Bovenaan Onderaan