Nieuwe Octavia

Sebastian

Donateur
Hallo Škoda-rijders en -liefhebbers,

Ik rijd al geruime tijd Škoda. Eerst een Fabia 1 gevolgd door een Octavia 2. Ik ben al een tijd niet actief op het forum geweest omdat de auto gewoon bijna probleemloos was. Maar goed, de 02 rijd ik nog steeds. Nou ja, reed. Vandaag reed ik een hert aan en het lijkt erop dat de motorkap vervangen moet worden. Als ook de radiator beschadigd is dan wordt het misschien wel een gevalletje total-loss. 2007, al 222.000 km op de teller en uiteraard ook wel wat gebruikssporen. Weet niet hoe dat uit gaat pakken.

Hoe dan ook, we zijn zoekende en hebben wat op het oog. Octavia 1.5 TSI 2020. Weet niet of het een O3 of O4 is Ik heb hem nog niet gezien, alleen de specs gezien.

Wat vreemd is, en dat is de hoofdreden van deze post, ik heb gevraagd of de kilometerstand logisch is. Dat is het; ik kreeg een overzicht van het RDW doorgestuurd met daarop alle gemeten kilometerstanden (foto). Wat daarop opvalt is de hoeveelheid metingen. Als dat allemaal bezoekjes aan de garage zijn dan vraag ik me af of er misschien iets mis is...

Kan iemand me hier iets zinnigs over zeggen? Waarom zoveel metingen? Nieuw in januari 2020. Daarna 15x gemeten. Laatste 3x is van de dealers denk ik. Maar dan nog, 12 metingen. Vertaald dat zich altijd in een reparatie of keuring? Of zijn er ook andere redenenEen nieuwe hoeft nog niet gekeurd te worden natuurlijk. Is dit mogelijk een 'problem-car'?

Zou het enorm waarderen als iemand wat duidelijkheid kan scheppen. Ik ga het de dealer ook nog vragen natuurlijk.

En als je me iets over de 1.5 TSI uit 2020 kan vertellen, dat zouden bonuspunten zijn!

Bedankt alvast.

Sebastiaan.
5bfcb8c5511ee44d52e61be43c7813c0.jpg


Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
 

JeSko

Forumguru
Wellicht software problemen. Een vroege O4 kan echt heel vaak binnen geweest zijn voor software problemen, geen idee hoe dat nu zit met de O4 maar dacht dat hij met de laatste updates redelijk stabiel was. Zelf zou ik eerder iets minder geld uitgeven voor een late facelift O3 met 1.5 tsi, door en door bewezen auto's zonder software problemen, enige "minpunt" is dat je met het oude model rijd, als dat je niet stoort lekker voor de O3 gaan.

Op die software issues na zijn het volgens mij wel betrouwbare auto's.
 

Tees

Donateur
Als ik zo kijk is t grotendeels eens per half jaar, dat vind ik niet extreem vaak. Alleen aan het eind vaker, maar dat zal ermee te maken hebben dat de auto een paar keer van handelaar gewisseld is.
 

johanl

Actief lid
Ook bij een bandenwissel (zomer/winter) word de km stand genoteerd, dus dat 2x per jaar zou al 5 a 6 registraties zijn in 3 jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Herperduin

Forumguru
@johanl : idd wordt bij bandenwissel wel in aantal gevallen de kilometerstand genoteerd en zie je vaak ergens rond oktober en dan weer maart / april een registratie.

@Sebastian : als je googlet op het kenteken dan zie je bijvoorbeeld bij Finnik soms of er onerhoud geweest is alleen niet wát er gedaan is (daar moet je voor betalen). Soms zie je bij auto trade center als je op kenteken zoekt ook onderhoudsgeschiedenis. Ik ben ook al tijdje op zoek naar iets nieuws en vond al heel veel pagina’s met al dan niet gratis info over occasions. Als je het kenteken deelt kan ik wel helpen zoeken. Mocht je dat liever privé houden dan start maar een privé conversatie (ík zoek geen Octavia 1.5 tsi dus kaap niets voor je voeten weg ;) )
 

Sebastian

Donateur
@johanl : idd wordt bij bandenwissel wel in aantal gevallen de kilometerstand genoteerd en zie je vaak ergens rond oktober en dan weer maart / april een registratie.

@Sebastian : als je googlet op het kenteken dan zie je bijvoorbeeld bij Finnik soms of er onerhoud geweest is alleen niet wát er gedaan is (daar moet je voor betalen). Soms zie je bij auto trade center als je op kenteken zoekt ook onderhoudsgeschiedenis.
Bedankt voor de tip!
Heb een overzicht van kentekencheck.nl. Ziet er uitbreid uit. Kan ik nóg meer info dan dat vinden?
 

Antera

Donateur
Wat is het kenteken dan zien we snel of het een O3 of vroege O4 is. Denk het laatste gezien de kmstand ;). Denk dat deze met regelmaat binnen heeft gestaan vanwege bugs
 

Berghuis

Donateur
Sinds al een tijdje wordt er bij elke reparatie, onderhoud of bandenwissel de kilometerstand doorgegeven.
 

hemi24

Forumguru
Als je de auto opzoekt op Finnik, geeft deze weer dat het om een O3 gaat.
Bij RDW staat bij type: 5E, dus dat zou ook een O3 zijn (O4 is type NX)

Auto is nog niet binnen en er staan geen foto’s bij de advertentie, maar wel een kenteken…
 
Laatst bewerkt:

Herperduin

Forumguru
@hemi24 waar haal jij kenteken vandaan / hoe zoek jij op finnik?

Edit: Never mind: ik heb ‘m al. Je was me wel voor zie ik nu! Thanks
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan