Nieuwe octavia

beste allemaal,

Ik ben nieuw op de forum. Reden voor mijn aanmelding is dat ik sinds kort op zoek ben naar een nieuwe auto vanwege nieuwe lease termijn. Mijn keuze is nu gevallen op de greenline businessline vanwege de A Label en 20% bijtelling. Het liefst had ik de greentech élégance business uitvoering maar die heeft helaas een B label.

Ik heb nu de volgende configuratie:
1.6 TDI 6-bak Combi Greenline businessline
Met de volgende opties:
Lichtpakket
Technologie pakket
Travelpakket
Pluspakket
DAP
Apple connectivity
Columbus
Lane assist
Metalliclak
Hawk 17inch zwart zilver velgen

Ik vroeg me af of de travelpakket achteraf via vcds alsnog aangezet kan worden. De laatste threat die ik hierover las was uit 2014.

De dealer zei tegen mij dat ik de my2016 model zou krijgen omdat vanaf week 22 de nieuwe model besteld kan worden.

Hij wist mij ook te vertellen dat de greentech uitvoering ook de nieuwe motoren gaan krijgen. Als deze van B label naar A label gaat, betekend dat ik de greentech uitvoering ga kiezen ipv de greenline. Simpel weg omdat je op de élégance een panoramisch dak, elektrische achterklep en mem zittingen kan kiezen. Daarbij zit oo de elegence ook de dode hoek detectie .

Ik zag op de throat van my2016 dat de Duitse site al de nieuwe motoren heeft staan. Daarop staat nu wel de A label op. Weten jullie toevallig of de Duitse A label dezelfde label heeft als de Nederlandse ? Of dat de greentech ook een A label gaat krijgen

Een hoop tekst en vragen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen?


Groeten Noreaga
 

ertromp

Forumguru
Welkom hier
Travelpakket dus de grootlichtassistent en de verkeersbordherkenning zijn vrij te schakelen middels VCDS of VCP. Dat kan omdat je de camera bij het Lane Assist pakket er bij gekozen hebt. Scheelt weer €320. Wel onder voorbehoud dat de software nog steeds te coderen is door VCDS of VCP.
 

Lilo

Nieuw lid
Welkom (:

om op een deel van je vragen antwoord te geven worden de greentech motoren idd vernieuwd en krijgt de 1.6 TDI greentech hetzelfde vermogen als de greenline.(beide 110 pk/81 kW.) Echter blijft de greentech een B-label in de 20% bijtelling en dus geen A-label.

voor de rest van je vragen zul je iemand anders moeten raadplegen ;)
 
Dank jullie wel voor de antwoorden

@ertromp: goed nieuws! Scheelt idd weer euro's. Je geeft aan onder voorbehoud.. Hoe kan ik hier achter komen?

@Lilo : jammer dat de label niet mee veranderd. Dan wordt het de greenline uitvoering!
 
@MacJack: goede vraag! Helemaal vergeten uit te leggen. Mijn werkgever stimuleerd zuinige auto's. Met een A label mag ik daarom meer leasen vergeleken met een b label..
 

ertromp

Forumguru
Dank jullie wel voor de antwoorden

@ertromp: goed nieuws! Scheelt idd weer euro's. Je geeft aan onder voorbehoud.. Hoe kan ik hier achter komen?

@Lilo : jammer dat de label niet mee veranderd. Dan wordt het de greenline uitvoering!
Als de auto aan de laptop hangt weet je het zeker. Heb tot op heden nog geen auto's gehad waarbij het niet kon maar bij software/hardware updates afhankelijk van de bouwmaand kan het zomaar voorbij zijn. Dat was te zien toen de VAG groep een andere regensensor ging toepassen en het programmeren van het regensluiten op de nieuwe O3's met de sensor RLHS tot op heden nog steeds niet mogelijk is. Vandaar de voorbehoud
 
Als de auto aan de laptop hangt weet je het zeker. Heb tot op heden nog geen auto's gehad waarbij het niet kon maar bij software/hardware updates afhankelijk van de bouwmaand kan het zomaar voorbij zijn. Dat was te zien toen de VAG groep een andere regensensor ging toepassen en het programmeren van het regensluiten op de nieuwe O3's met de sensor RLHS tot op heden nog steeds niet mogelijk is. Vandaar de voorbehoud

@ertromp duidelijk verhaal! het is dan wachten op de nieuwe auto en uitproberen :-)
 
Bovenaan Onderaan