Nieuwe Octavia nu ook te bestellen als Sportline Business

Ben heel benieuwd of er tzt ook een RS komt met de nieuwe 25kW accu en 50kW DC snelladen etc.. met de 1.5 dus.. 272pk..
En stiekem ook benieuwd of ze een superb gaan maken met die aandrijflijn, gezien de passat er wel is als R-line.. maar dat is weer op een zijtak..

Jammer dat je niet kunt kiezen voor leer en ook dat DCC niet in de optielijst voorkomt..
Ik kom met leuke opties en 18 inch (lelijke wielen trouwens) en pano dak en groter scherm etc winterpakket enz.. op bijna 53k.. flink aan de prijs wel.
 

Smeeuwis

Donateur
Voor de Sub zal die 272 pk variant wel komen denk ik, zal zeker een markt voor zijn. Anders uit Duitsland importeren als ie daar wel komt. Leer kan je in laten bouwen. De toegevoegde waarde van DCC vind ik persoonlijk beperkt. Velgen kan je vervangen en leuke kleuren er bij! Minder saai... Wel pittig aan de prijs inderdaad, met de nodige opties. Dan is de stap naar een grotere Sub niet zo heel groot meer, in financiele zin...
 
Precies dat ja. Dat dacht ik ook toen ik die 53k zag. En de sportline is niet eens zoveel meer sportief dan een reguliere O4 wat rijeigenschappen dan. de S4 komt op 58k (waarvan 1000 euro DDC optie). Dat nieuwe DCC (pro) schijnt wel echt een enorme aanvulling te zijn als ik zo heb mogen vernemen van andere VAG modellen die ermee rijden.. en op mijn huidige O4 merk je wel degelijk het verschil tussen comfort en sport.. dus ik zou dat op de volgende wel weer terug willen zien..
 

Smeeuwis

Donateur
Ik wist niet dat er een nieuwere versie van DCC was. Ik heb het verschil altijd maar marginaal gevonden. Collega had het op zijn O3, kon mooi vergelijken met de mijne voordat ik mijn vorige O3 bestelde. Ik vond het toen de investering niet waard.

Allicht als er alsnog weer een O4 vRS komt, dat het dan wel leverbaar wordt.
 

MacRembrandt

Forumguru
‘t Valt me allemaal een beetje tegen, zeker voor die prijs.
17” op de Sportline. De mooie velgen die in de folder op de auto’s zit (bv bij de kleuren) staan er niet eens bij. Zal wel 19” zijn.
Matrix in een pakketje, ACC in een pakketje.
Viel me bij de Superb en Kodiaq ook al op. Skoda had een leukere prijspolitiek. Dit lijkt meer op VW.:cautious:

Wel leuke kleurtjes, dat oranje en groen.
 
Ik heb een paar weken geleden een sportline geleverd gekregen, het vorige model nog. Wat me opvalt is dat de auto weer duurder is geworden.... Configureer ik de nieuwe sportline zoals ik mijn auto nu heb, dan zit ik op ruim 47000 euro fiscale waarde.... Wat een geld! Ik ben blij dat ik hem zelf niet hoeft e betalen en me alleen over de bijtelling druk hoef te maken :cool:
 

OctaOcta

Actief lid
Ja inflatie is nog altijd een flinke factor. 9 jaar geleden kocht ik een octavia station 1.2 tsi dsg ambition businessline met stoelverwarming, audio upgrade (canton/subwoofer), sportstuur, metallic lak incl. Afleverkosten voor 28.500.

Mijn cao begint eindelijk mee te groeien met de inflatie, maar een tijd terug had ik echt zoiets van wtf.
 

kalespijker

Actief lid
Ik heb een paar weken geleden een sportline geleverd gekregen, het vorige model nog. Wat me opvalt is dat de auto weer duurder is geworden.... Configureer ik de nieuwe sportline zoals ik mijn auto nu heb, dan zit ik op ruim 47000 euro fiscale waarde.... Wat een geld! Ik ben blij dat ik hem zelf niet hoeft e betalen en me alleen over de bijtelling druk hoef te maken :cool:

Hier hetzelfde, zou nu ca. 3500 euro meer kwijt zijn voor de facelift.

Wat me wel opvalt is dat er nu op de prijslijst van de sportline staat als standaard uitrusting:
Sportonderstel (-15mm)
Dat stond er bij de pre facelift niet. Of heeft die dat ook maar stond het nergens vermeld?
 

Smeeuwis

Donateur
Als ik jouw Avatar foto bekijk lijkt het mij alsof die ook iets lager staat dan de normale versies. Misschien is het destijds niet vermeld. Verreweg de meeste Sportlines van de Skoda modellen hebben een kleine verlaging.
 

betolo

Nieuw lid
Nu mag ik een nieuwe lease auto uitzoeken en het merk staat eigenlijk al vast, Skoda! Ik heb eerder al 2 Octavia's gereden en die zijn me heel goed bevallen. Echter als ik nu een Octavia configureer kom ik zomaar op zo'n € 42.000,- Ik heb ook even gekeken naar de Kamiq Monte Carlo of Scala Monte Carlo (ook mooie auto's) en als ik daarbij alle opties kies kom ik op zo'n € 38.000,-
Je snapt het al, keuze stress. Nu weet ik natuurlijk dat de Octavia een veel grotere bagage ruimte heeft, maar eigenlijk is dat het enige wezenlijke verschil qua cijfers. Gevoelsmatig ga ik nog steeds voor de Octavia, maar die andere twee zijn ook niet slecht.
Heeft iemand nog doorslaggevende punten waarom ik voor de één of de andere zou kiezen? Ik weet dat het allemaal met smaak te maken heeft. De driecilinder motoren van Scala en de Kamiq zijn ongetwijfeld prima, maar ik ben nog van de oude stempel. :giggle: En trommelremmen achter? :confused:
 

JeSko

Forumguru
38.000 voor een Scala of Kamiq is belachelijk veel, als je toch zoveel geld gaat uitgeven ga dan voor de Octavia, dat is een veel ruimere completere "luxe" wagen.

Als ik jouw was zou ik me niet vastpinnen op één merk, in deze zijnde Skoda, maar ook verder kijken en goed vergelijken! Bij andere merken en veelal bij Koreanen/Japanners kan je tegenwoordig betere deals doen voor je geld, Skoda hun value for money periode ligt inmiddels alweer 5 jaar achter ons.
 

betolo

Nieuw lid
@JeSko Dat veel ruimere van de Octavia is maar betrekkelijk. Misschien gevoelsmatig, maar cijfermatig maakt het niet zoveel uit. Sterker nog de Scala is achterin iets breder dan de Octavia. Ja, de kofferbak is veel groter, maar dat is zo'n beetje het enige. En die 38.000 is dan wel voor een compleet uitgeruste auto. Elke denkbare optie zit erin. De Octavia van 42.000 mist dan nog wel wat opties. Qua luxe doen ze echt niet onder.
 

JeSko

Forumguru
@betolo

Betwijfel dat een Scala bij een Octavia in de buurt komt qua ruimte, de Octavia heeft 21% meer bagageruimte, dat is gigantisch.

En met luxe doel ik niet op een groter infotainment ( dat toch niet goed werkt ) of toeters en bellen, maar rijgedrag en comfort. De Octavia is daarin gewoon een stapje hoger, de O4 staat echt bekend om twee dingen, software problemen en het uitstekende rijgedrag.

Maar 4000 euro is 4000 euro natuurlijk, die bespaart iedereen graag, ik zou zelf enkel geen 38 k willen spenderen aan een Skoda die dan nog eens onderaan hun gamma bungelt.
 
Laatst bewerkt:
Nu mag ik een nieuwe lease auto uitzoeken en het merk staat eigenlijk al vast, Skoda! Ik heb eerder al 2 Octavia's gereden en die zijn me heel goed bevallen. Echter als ik nu een Octavia configureer kom ik zomaar op zo'n € 42.000,- Ik heb ook even gekeken naar de Kamiq Monte Carlo of Scala Monte Carlo (ook mooie auto's) en als ik daarbij alle opties kies kom ik op zo'n € 38.000,-
Je snapt het al, keuze stress. Nu weet ik natuurlijk dat de Octavia een veel grotere bagage ruimte heeft, maar eigenlijk is dat het enige wezenlijke verschil qua cijfers. Gevoelsmatig ga ik nog steeds voor de Octavia, maar die andere twee zijn ook niet slecht.
Heeft iemand nog doorslaggevende punten waarom ik voor de één of de andere zou kiezen? Ik weet dat het allemaal met smaak te maken heeft. De driecilinder motoren van Scala en de Kamiq zijn ongetwijfeld prima, maar ik ben nog van de oude stempel. :giggle: En trommelremmen achter? :confused:
Wanneer ik opnieuw zou moeten kiezen, zou ik omwille van de kosten zeker een proefrit maken in een Scala Monte Carlo.. Bijzonder mooie auto, alleen hoe ervaar je een auto die een maat lager op de model-ladder staat. Dat weet ik niet. Maar wanneer de ruimte die de Octavia je meer biedt geen belangrijke rol speelt, dan zou ik dat zeker doen.
En dat van die remmen achter merk je niks van, Remmen doen ze echt wel.... Wat ik niet weet is of in de Scala en Kamiq de driecilinders ook niet vervangen zijn voor een viercilinder. Wat ik wel weet is dat de driecilinder in mijn vorige O3 zalig reed, super stil was en met de DSG erij een genot om te rijden (op de eerste versnelling na dan, maar daar leer je mee rijden)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan